02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Aktuálně z Dakaru 3.1.2005: Dnes už se ”Dakar” dostává do normálnější africké podoby. Na soutěžící posádky čekala první opravdová speciála, která vedla nedaleko Marakeše. Charakter zkoušky odpovídal rázu krajiny v pohoří Atlas. Kamenité úseky, častá klesání a stoupání, rychlé střídání směrů a občas voda, celkově velká zátěž pro stroje, piloty i navigátory.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Specielně navigace je v takovýchto etapách velmi obtížná, údaje se velmi rychle střídají a nelze udělat chybu. To platí obzvláště pro motorkáře. Hned v úvodu došlo k nehodě motocyklu a k následnému zásahu vrtulníku a zkouška byla nějakou chvíli neprůjezdná. Sportovní komisaři se proto pro motocykly tuto speciálu anulovat. Následoval hodnotný souboj automobilů a kamionů. V automobilech se o pět prvních míst podělily značky WV a Mitsubischi.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Z českých týmů dojeli všichni dobře, smůlu měl Martin Macík s Liaze z Tedom teamu . Poté, co v první části urazil zadní ventil dofukování a z tratil čtrnáct minut opravou prázdné pneumatiky, v druhé a třetí průjezdní kontrole měl shodné časy s Karlem Lopraisem. Jsme ale stále ještě na začátku a o výsledku se začíná většinou rozhodovat až po dni odpočinku. Už se ale začíná projevovat únava ,Jezdci začínají chybovat , většina lidí v peletonu za posle dní čtyři dny naspala zhruba šest až osm hodin. Obrázek doprovodného kamionu Mitsubischi teamu po čtyřech saltech dnes odpoledne je pak v některých případech logickým důsledkem. Naštěstí se nikomu nic nestalo.

Jiří Žák

Foto: Mila Janáček a Jiří Žák

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840978
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1633
3463
10532
34346
75031
3487442

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:02:07

Back to Top