03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Doprovodný kamion měl nehodu... / Nejzazší Západ, jak říkali staří Arabové. Maroko. Dnešní etapa vedla z hlavního města Rabatu do Agadiru a měřila rovných 666 kilometrů. Rabat, Ribát al-Fatah (Vítězná pevnost) přišel ke svému jménu v dobách panování Jakuba al-Mansúra – Vítězného ve dvanáctém století. V Maroku i dnes ctí svého krále, kterým je Mohamed 6. Je to všem moderní král – fandí Rallye Dakar a dokonce je prezidentem surfařského klubu Udajás v Rabatu.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Šílený a těžký závod jede tedy ve slavných stopách. Motorkáři, kteří ráno vyrazili do husté mlhy, měli dnes zrušen 123 km dlouhý speciál. Důvod byl jasný a jednoznačný – bezpečnost. V té mlze nemohly létat vrtulníky. Ivoš Kaštan s číslem 98 setrvává tedy na svém 47. místě a právě teď tvrdě bojuje s nachlazením z dlouhé a studené etapy do Granady. Auta a kamiony ve speciálu závodily, Karel Loprais byl v dnešní etapě 9. Tomáš Tomeček 5. Martin Macík 33. Závodily bohužel i doprovodné kamiony. Bohužel proto, že na přibližovací etapě to může být při běžném provozu nebezpečné. Přesvědčili jsme se o tom na vlastní kůži zhruba na 400 kilometru. Doprovodný kamion s číslem 854 nezvládl zatáčku a „šel přes budku“, jak se říká v závodnické hantýrce. Dost natvrdo. Přijeli jme k tomu jako jedni z prvních, poté co zraněné odvezli do nemocnice. Naštěstí to nebyla zranění vážná. Ale „Nejzazší Západ“ na nás vycenil zuby a ukázal, že umí pěkně kousnout. Při příjezdu do bivaku v Agadiru nás ovšem přívětivě vítali berberští hudebníci, vodní dýmka Nargilé a taky neskutečný příval bílých turistů. Čechů tu bylo také dost a bylo milo slyšet mateřštinu tady, v Al-Maghrib al-Aksa.

Foto: Viera Kaštanová Autor: Standa Berkovec

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839700
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1936
1951
7372
31186
75031
3484282

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:45:40

Back to Top