05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Včera se na Rallye Barcelona Dakar odehrála první vážnější nehoda. Postihla asistenční kamion stáje Mitsubishi, který šel, jak se říká, přes střechu. V karavaně doprovodných vozů jede také Tatra Bedřicha Sklepovského, která jistí záda Karlovi Lopraisovi. A právě Bedřich Sklepovský byl na místě nehody mezi prvními. Honza Říha se h ale nejdřív zeptal na trasu asistenčních vozů mezi Rabatem a Agadírem, která vedla jinudy než ta závodní.

"Tak nejobtížnější je to v těch dlouhých přejezdech po asfaltových silnicích, které jsou úzké, klikaté, přes hory. Takže je problém míjení vozidel, je problém předjíždějí, máme pocit, že doborodci za volantem podřimují a kličkují po silnicích, takže je potřeba dávat zvýšený pozor, aby nedošlo k havarii." Co se týká Maroka a dění na silnicích. Je hustý provoz a jak často potkáváte projitedoucí auta, i která musíte předjet? "Dá se říct tato trasa, jak jsme jeli z Rabatu přes Casablancu do Agadiru, to je vlastně z hlavních tras, která vede kolem Marakeše. Ten provoz tady v tomto prostoru je strasně hustý, podstatně hustší než když jezdíme Quarzazatu a na El Rashidiu, tam je ten provoz podstatně slabší než tady. Ty silnice jsou v podstatě stejné. Není to tu ani tak špatně, ale je to tu strašně uzounké, asi pět metrů široké. Když nákladní vozidlo je 2,5 metru široké, tak při předjíždění nebo míjení se, tak se vlastně jednou stranou vozidla sjíždí na krajnici, což je poměrně nebezpečné."

Tam právě došlo k celkem těžké havárii asistenčního vozu. Vy jste přijel na místo až po havárii. Máte nějakou verzi, jak se to mohlo stát a hlavně co se potom dělo na místě, když jste přijel? "Myslíme si, že jsme tam přijeli asi tak deset patnáct minut po nehodě. My jsme v podstatě stáli Martinem a dávali si svačinu a oni nás předjeli. Asi po těch deseti minutách jsme se vydali za nimi, takže si myslím, že je to těch deset patnáct minut, které oni najeli. Moje verze je ta, protože tam stál i domorodý nákladní vůz, že při předjíždění ten domorodý vůz vyjel do jejich poloviny a strčil do nic. To vozidlo se zřejmě dostalo do smyku, zakoplo a šlo přes střechu. Asi to nebylo v moc vysoké rychlosti, takže ochranné rámy toho vozidla to zvládly a posádka byla nezraněná."

Co se děje v takovém případě, kdy nejde o vůz, který je v soutěži, ale o asistenční vůz. Jak pomáhají pořadatelé v takovém případě? "Já si myslím, že pořadatelé tady v tomto případě nebudou moc pomáhat, že to zůstane celé na tom týmu, jak si s tím poradí. Je to totiž ještě poměrně civilizované místo, je tu dost velký provoz, tak není problém zajistit buď servis nebo odtažení toho vozidla. Oni zřejmě budou mít snahu mnoho těch dílů, které budou moci přeložit z toho kamionu, naložit na jiné asistenční kamiony. A co se nepodaří, tak zřejmě najmou nějaké domorodé vozidlo a odvezou to někam do úschovy a postupně zlikvidují. Taková ta opravdová pomoc v nouzi nastupuje u pořadatelů až opravdu v poušti."

Autor: Jan Říha, (Motožurnál)

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839772
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2061
1951
7497
31311
75031
3484407

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:50:29

Back to Top