02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Včera se na Rallye Dakar 2005 jela marocká etapa z Rabatu do Agadíru, která měřila celkem 666 kilometrů. Měřený úsek byl dlouhý 123 kilometrů a absolvovaly ho jen posádky aut a kamionů, protože ranní start motorkářů byl kvůli mlze zrušen. V hodnocení aut se na čelo opět vyhoupl Američan Robby Gordon na Volkswagenu Touareg, který etapu vyhrál. Mezi kamiony byl nejlepší Vladimír Čagin na Kamazu, pátý dojel Tomáš Tomeček na Tatře, sedmý Karel Loprais také s tatrovku a třiatřicátý kvůli opravě zadního pravého kola Martin Macík na Liazu.

Celkově je Macík na stejném místě, Tomáši Tomečkovi patří 5. pozice a Karlovi Lopraisovi devátá. A právě šestinásobného vítěze dakarské rallye se náš reportér Honza Říha včera po dojezdu do bivaku zeptal, jak viděl čtvrtou etapu.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

"Ta dnešní etapa pro nás byla daleko lepší jak ten začátek, protože i když jsme jeli jeden kamion za druhým, startuje se po půl minutě, jeli jsme ve velkém prachu, tak to celkem šlo dobře. Podařilo se nám pár kamionů předjet i pár osobáků. Dneska s tím jsem spokojen. Čagin to poletí určitě vždycky na doraz, protože když se podíváme tady vedle, mají tři auta v závodě, tři další doprovody a náhradních dílů tolik, že si můžou dovolit jet na doraz."

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Po čem jste jeli dnes, jaká byla dnešní etapa a o čem jsou všechny ty marocké etapy? "Ten začátek je tvrdý, takové úzké koryta kamenité, zatáčkovité, sem tam i trošku bahna. Ale dalo se to bez problémů projet." Jak je na tom vaše Tatrovka s kondicí, jak jede? "Zatím výborně, já si myslím, že ten sedmý čas to dokumentuje." Josef Kalina naviguje Karla Lopraise, jak jste viděl ty dvě marocké etapy, bylo tam něco problematického, co se týká navigace, nebo to byla rutina? "Ono to spíš bylo tak na pozornost. Nebylo tam nic zvlášť složitého, ale protože to jsou krátké etapy, tak se musejí hlídat takové ty krátké úseky, tam se ty směry strašně mění, je tam spousta vesnic a ta navigace je tam komplikovanější. Ono se vlastně jakoby nic moc nestane, když se to poplete, ale protože v těch krátkých etapách jde o ty vtěřiny, tak je dobré to brát seriózně a dávat na to pozor." A ještě otázka na vás jako na řidiče. Letos je rekordní účast, na trati je opravdu velké množství posádek. Je to problém a dělá to na trati, jak se říká, paseku? "Problém je to na začátku, protože je určitě spousta účastníků, kteří jsou nahuštění. Proto ty časy ze startu jsou hodne opožděné. Předjížděli jsme dneska 30 osobáků a jeli za nimi v prachu. Na silnici, když je prostor, to jde, ale tady ve vyjetém korytu, kde třeba není kde uhnout, tak to je problém. Já si myslím, že ten začátek je dost tvrdý na to, aby startovní pole protřídil a dále už pojede jenom to nejlepší."

Autor: Jan Říha, (Motožurnál)

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840975
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1628
3463
10527
34341
75031
3487437

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:00:20

Back to Top