05.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Smara 4. ledna 2005 Dakar se nám rozjel na plné obrátky. Dnešní dlouhá mimořádně obtížná, velmi rozbitá a plná kamení etapa nesvědčila především technice. Záměrem pořadatelů je vždy zredukovat závodnické pole v prvních několika etapách. Je vždy jednoduší, když slabší odpadnou hned zpočátku. Kamenitý terén zásadně neprospívá podvozkům Liazů, které používají dost těžké nápravy a listová pera. Naopak vyhovuje vozidlům s nezávislým zavěšením kol a vinutými pružinami.

Fotogalerie DAKAR 2005 / Rozcestník

Na Liazu Tedom teamu dnes mimořádné vibrace nevydržela přední světelná rampa na ochranném rámu a upadla. Praskla vzpěra mezi tlumiči a Martin Macík prorazil pneumatiku. Praskl i jeden měch pomocného pérování na přední nápravě. To vše jsou závady, které každodenně potkávají a budou potkávat spoustu posádek a k ” Dakaru” jaksi běžně patří. Bohužel stojí spoustu času v etapě a další celou noc práce celého týmu. V teamu přesto panuje pozitivní nálada a všichni usilovně pracují na odstranění závad. Bohužel došlo k několika velmi vážným haváriím , my zde v soutěži ale zásadně postrádáme informace o zdravotním stavu postižených. Naše vozy nastoupí do startu zítřejší etapy kolem deváté ráno a to už snad zase budou v pořádku. Zítra se pojede hodně v písku a to je pro nás vždy mnohem výhodnější. Zásadní úskalí je ranní průjezd přes hranice s Mauretánií, deset kilometrů dlouhá zóna je zcela zaminovaná a v roce 95 i 96 najelo auto na minu a oba roky jeden člen posádky zahynul. Určitě pojedeme tímto úsekem velmi opatrně a zítra večer se ozvu s příznivějšími výsledky.

Autor: Jiří Žák

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839782
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2080
1951
7516
31330
75031
3484426

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:54:50

Back to Top