09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekSál bránického pivovaru byl dějištěm rozlučky Tatra teamu před odjezdem na Rallye Telefonica Dakar. K družné náladě natřískané místnosti, ve které by zájmem o tým a věci dakarské jehla nepropadla, přispěly i vstupy "lopraisovského patrona" Petra Novotného. A pak už se hlavně povídalo.Všichni víte, že tým měl původně starovat ještě s jedním kamiónem, řízeným synem Karla Lopraise Leošem...

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Ze známých důvodů však ze startu nakonec sešlo: "Naším záměrem bylo jednak mít rychlou asistenci v závodě, ale hlavně Leoše dostat do víru dění, aby si zvykl. Generační obměna je přece jen nutná a Leošův start měl být jejím základem. Tím, že Leoš nakonec jet nemůže, už padl jeden z hlavních důvodů tohoto projektu, takže jsme se rozhodli, že pojedeme ve stejné sestavě jako vloni," nastínil Josef Kalina. Manažer týmu Milan Loprais k tomu dodává: "Projekt jsme rozhodně nezrušili, pouze se o rok posunul. Přece jen, Karlovi s Pepíkem je dohromady už 110 let, oba jsou skvělí, ale mladých soupeřů přibývá a časem je začnou předjíždět. Naším přáním je, aby je pak předjížděli opět jezdci našeho týmu."

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Vůz, s nimž Karel Loprais bude startovat, je další modifikací už několik let zkoušeného konceptu. Pro letošní rok mu ve Velimi "ušili" novou nástavbu, která je nižší, lehčí, má jiný tvar a více využívá plachtový potah. Vůz má dále, podobně jako auto Tomáše Tomečka, modifikované řazení, díky němuž dochází k podstatně menším prodlevám při řazení převodových stupňů. Nová je také generace tlumičů pérování, samozřejmě české výroby. Vůz používá, jak už jsme si zvykli, vzduchové pérování obou náprav. A protože s sebou posádka poveze i podstatně méně náhradních dílů a vůz byl celkově odlehčen, dostala se celková hmotnost poprvé pod magickou hranici 10 tun, přesněji až 9800 kilogramům. Motor zůstal totožný, tedy Deutz BF8M 1015C o výkonu cca 730-750 koní.

Asistenční kamión pod vedením doprovoďáckého nestora Bedřicha Sklenovského prodělal také pár změn. Dostal modifikovaný motor, novou převodovku, zvnějšku je patrná zejména nová kabina. "To auto musí být, a také je, absolutě spolehlivé. I u něj je rychlost důležitá, vždyť čím dříve budeme v bivaku, tím víc času máme na vlastní odpočinek a přípravu servisního stanoviště. Na práci na doprovodném autě absolutně nezbývá čas, i proto musí být jeho funkce perfektní. Naše auto je bývalé závodní, jezdil s ním velmi dobře Zdeněk Kahánek, a i když je babča jedním z nejstarších vozidel na Dakaru, rychlejší doprovoďák nikdo nemá," doplnil Sklenovský.

Soupeři dělají Josefu Kalinovi trošku vrásky na čele: "Dřív se jednalo o souboj tří týmů, teď si na medaili dělají čáku možná v šesti týmech, navíc ty nejlepší se ještě rozrozstly. Samozřejmě Kamaz i DAF. Hodně zajímavá může být účast kamiónů Iveco, protože víme, že Miki (Biasion) to umí pěkně rozpálit. O Manu Staceyho mnoho nevíme, ale prý je nějak zázračně poskládaný, navíc Stacey jel loni s Dafem, a skvěle. Pan Sugavara pojede to svoje, ale do druhého auta posadil svého kluka, a ten rozhodně pomalu nepojede." Diskutovalo se o mnohém, o trase, jaká otrava je evropská část soutěže, kde se může rozhodovat, o možných bezpečnostních rizicích. Jedno téma, tak běžné v minulých letech, se ale na pořad diskuze nedostalo: výsledkové ambice. Podobně nepředvídatelný faktor jako v případě druhého tatrováckého týmu. V minulých letech se otevřeně mluvilo o vítězství a neúspěch z posledních dvou let spolu s obrovskou konkurencí vrátil obecné představy o výsledku trochu na zem. Ukáže až soutěž samotná.

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839780
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2073
1951
7509
31323
75031
3484419

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:53:34

Back to Top