06.jpg

Celý článekDakar.cz / Termín odjezdu na Dakar 2005 se nebezpečně přiblížil. Máte až do 21. prosince možnost se přihlásit! Program zájezdu byl změněn na kompaktnější variantu. Tato varianta je také podstatně levnější a časově méně náročná. Odjezd: 27. 12. odjezd z areálu Technické univerzity Liberec a zastávka v Praze a na trase k hraničnímu přechodu Rozvadov.

Číst dál...

Celý článekSál bránického pivovaru byl dějištěm rozlučky Tatra teamu před odjezdem na Rallye Telefonica Dakar. K družné náladě natřískané místnosti, ve které by zájmem o tým a věci dakarské jehla nepropadla, přispěly i vstupy "lopraisovského patrona" Petra Novotného. A pak už se hlavně povídalo.Všichni víte, že tým měl původně starovat ještě s jedním kamiónem, řízeným synem Karla Lopraise Leošem...

Číst dál...

Celý článek Členové Letka Racing Teamu odcestovali na start rallye Telefonica Dakar 2005 již v neděli 26. prosince. Tomáš Tomeček, Jaromír Martinec, Vojtěch Morávek a Petr Vodák se třemi vozy Tatra zamířili nejprve do Frankfurtu, kde naložili některé brazilské spolujezdce a náhradní pneumatiky pro týmové Mitsubishi Pajero...

Číst dál...

Celý článek Ostré vozidlo Karla Lopraise, č. 519, bylo vybráno spolu s dalšími 7 účastníky v kategorii kamionů pořadatelem soutěže pro umístění satelitního zařízení přímo v kabině vozidla, které umožňuje sledovat kamion po celou dobu závodu ... Informace o startu, dojezdu, profilu trati a průjezdech jednotlivých CP, průměrná rychlost, časové ztráty, možnost sledování až čtyř účastníků najednou!

Číst dál...

Celý článek Kdybych byl novinářem, mohl bych spekulovat nad jednotlivými etapami celé dny a rozbory by plnily stránky odborného tisku. Co etapa, to článek. Po dvaceti letech zkušeností bych toho napovídal spoustu a většina teorií by dokonce nebyla ani tak nesmyslná. Jenomže Dakar je krásný právě tím, že dokáže popírat jakékoliv teorie a jediné co platí nesporně, je fakt, že končí v cíli. Dokonce ani ne v Dakaru, jak už jsme se několikrát přesvědčili. Takže jistého není nic!

Číst dál...

Celý článek Ťuky ťuk. Tak jsme skončili v Ataru ve dni odpočinku. Ach ten sladký odpočinek. Dvanáct hodin spánku, hygiena a sluníčko příjemně vyhřívající znavená těla. Procházky v čistém oblečení, návštěvy spřátelených týmů, milé hovory o tom, jak jde život. Nezbývá než opakovat: Ha háá. Znáte letiště v Ataru? Zeptejte se Bedřicha Sklenovského, který tam strávil už pěkných pár dní. Kemp, bivak, tábor, nebo prostě to místo, které jsme si našli v okolí přistávací plochy má jedinou výhodu.

Číst dál...

Celý článek A g a d í r - Po čtvrté etapě dakarské rallye se v soutěži kamionů probojoval Tomáš Tomeček s tatrou na páté místo. Etapu z Rabatu do Agadíru vyhrál Rus Vladimir Čagin na kamazu, jenž je i v čele soutěže. Karel Loprais s další tatrou je po sedmém místě celkově devátý se ztrátou šest a půl minuty na Čagina.

Číst dál...

Celý článek Celá rallye je souboj s časem. Dnes ráno jsme odstartovali z hlavního města Rabatu v 6.00 do etapy dlouhé 666 kilometrů. Cíl je v Agadiru. Tady v Maroku platí Greenwichský čas GMT/UTC. Takže, je-li tady 12.00, je v Londýně také 12.00, v západní Evropě 13.00, v Sydney 22.00 a v New Yorku 7.00. Ale obecně v Africe čas nic neznamená. Den, dva, tři... prostě si počkáte. Mimochodem, na čas si dali Francouzi i s přepravou kamionů. Jura Žák si musel počkat až na loď, která vyplula dnes v jednu hodinu v noci.

Číst dál...

Celý článek BARCELONA - Již jen několik hodin dělí účastníky Rallye Dakar od startu 27. ročníku populárního pouštního závodu. Posádky procházely ve středu a dnes ve Španělsku technickou přejímkou, při které měl nečekané problémy nejzkušenější český účastník závodu Karel Loprais. Komisařům se totiž nezamlouvaly bezpečnostní prvky jeho tatry.

Číst dál...

Celý článek AGADÍR (Maroko) - Motocyklisté ve čtvrté etapě dakarské rallye neabsolvovali ani jeden soutěžní kilometr. Pořadatelé zrušili úvodní rychlostní test na marockém území kvůli špatné viditelnosti. Naopak automobily absolvovaly cestu z Rabatu do Agadíru podle plánu. Trasu 123 měřených kilometrů z celkových 666 zvládl v kategorii automobilů nejlépe Američan Robby Gordon za volantem volkswagenu.

Číst dál...

Celý článek V den technických přejímek netrpěl pouze Tatra tým Karla Lopraise, ale potíže měl i TEDOM tým Martina Macíka. Přestože byl stařičký kamion Liaz připraven skvěle, na přejímku vyráželi členové týmu na poslední chvíli. Přejímkový den začal pro Tedom team nepříjemnou zprávou barcelonské policie. Té se podařilo na jedno ze dvou týmových vozidel sehnat přiměřenou velikost botičky a zablokovat kamion.

Číst dál...

Celý článek Malé shrnutí před etapou. Po včtvrté etapě se pomalu začne něco dít. Všechny posádky očekávají "začátek" pořádného závodění. Naši jsou zatím dle informací v pořádku. Nejlépe je na tom Tomáš Tomeček následuje Karel Loprais (oba Tatra) a Martin Macík s Liazem... Včerejší etapu jak již víme "vypustili" kvůli mlze motorkáři. I přes to je Ivo Kaštan v klidu a pokuřuje Gauloises. Peleton zatím v klidu stíhá i týmové Press car - takže vlastně není co řešit.... více informací přineseme v průběhu dne...

Číst dál...

Celý článek Aktuálně z Dakaru 3.1.2005: Dnes už se ”Dakar” dostává do normálnější africké podoby. Na soutěžící posádky čekala první opravdová speciála, která vedla nedaleko Marakeše. Charakter zkoušky odpovídal rázu krajiny v pohoří Atlas. Kamenité úseky, častá klesání a stoupání, rychlé střídání směrů a občas voda, celkově velká zátěž pro stroje, piloty i navigátory.

Číst dál...

Celý článek Doprovodný kamion měl nehodu... / Nejzazší Západ, jak říkali staří Arabové. Maroko. Dnešní etapa vedla z hlavního města Rabatu do Agadiru a měřila rovných 666 kilometrů. Rabat, Ribát al-Fatah (Vítězná pevnost) přišel ke svému jménu v dobách panování Jakuba al-Mansúra – Vítězného ve dvanáctém století. V Maroku i dnes ctí svého krále, kterým je Mohamed 6. Je to všem moderní král – fandí Rallye Dakar a dokonce je prezidentem surfařského klubu Udajás v Rabatu.

Číst dál...

Celý článek Včera se na Rallye Barcelona Dakar odehrála první vážnější nehoda. Postihla asistenční kamion stáje Mitsubishi, který šel, jak se říká, přes střechu. V karavaně doprovodných vozů jede také Tatra Bedřicha Sklepovského, která jistí záda Karlovi Lopraisovi. A právě Bedřich Sklepovský byl na místě nehody mezi prvními. Honza Říha se h ale nejdřív zeptal na trasu asistenčních vozů mezi Rabatem a Agadírem, která vedla jinudy než ta závodní.

Číst dál...

Celý článek Včera se na Rallye Dakar 2005 jela marocká etapa z Rabatu do Agadíru, která měřila celkem 666 kilometrů. Měřený úsek byl dlouhý 123 kilometrů a absolvovaly ho jen posádky aut a kamionů, protože ranní start motorkářů byl kvůli mlze zrušen. V hodnocení aut se na čelo opět vyhoupl Američan Robby Gordon na Volkswagenu Touareg, který etapu vyhrál. Mezi kamiony byl nejlepší Vladimír Čagin na Kamazu, pátý dojel Tomáš Tomeček na Tatře, sedmý Karel Loprais také s tatrovku a třiatřicátý kvůli opravě zadního pravého kola Martin Macík na Liazu.

Číst dál...

Celý článek SMARA (Maroko) - V páté etapě Rallye Dakar se poprvé v tomto ročníku prosadila na stupně vítězů česká posádka. Šestinásobný vítěz soutěže Karel Loprais s tatrou dojel mezi kamiony třetí za Rusem Vladimirem Čaginem na kamazu a Brazilcem Andrém De Azevedem, který závodí rovněž s tatrou. Průběžně je Loprais čtvrtý se ztrátou jedenácti minut na Čagina.

Číst dál...

Celý článekSmara / Řidiči, kteří mají zkušenosti s přejezdy dun a navigací, jsou zde ve své kůži. Ale pro 45 % nových účastníků v kategorii motocyklů, kteří přijíždí do Mauretánie, začíná skutečné poznání Dakaru. Po 121 km spojovačky etapy na hranice Mauretánie odstartují soutěžící speciálku s velmi rychlým úsekem na písku. Úsek bude následován hlavně rychlými úseky přerušované dunami 1 km od sebe. Doprovodná vozidla použijí soutěžní trasu v délce 100 km.

Číst dál...

Celý článek Smara 4. ledna 2005 Dakar se nám rozjel na plné obrátky. Dnešní dlouhá mimořádně obtížná, velmi rozbitá a plná kamení etapa nesvědčila především technice. Záměrem pořadatelů je vždy zredukovat závodnické pole v prvních několika etapách. Je vždy jednoduší, když slabší odpadnou hned zpočátku. Kamenitý terén zásadně neprospívá podvozkům Liazů, které používají dost těžké nápravy a listová pera. Naopak vyhovuje vozidlům s nezávislým zavěšením kol a vinutými pružinami.

Číst dál...

Celý článek Smara Včera rallye přitvrdila, dnes také. Opouštíme Maroko, ve kterém je 70% silnic nových a kde potkáte několik čerpacích stanic přímo uprostřed pouště na nové rovné silnici. Všichni natankovali ještě večer ve Smaře, takže ve městě téměř došla nafta a v bivaku vznikla malá panika. Nám to naštěstí došlo dřív a tak máme plnou nádrž i kanystry na střeše našeho Defendra. Tohle auto je fakt nezmar!

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840615
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
434
3463
9333
33147
75031
3486243

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:50:01

Back to Top