09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Pořadatelská A.S.O. v úterý 18.11. oznámila základní trasu 26. ročníku. Ten bude měřit 11 052 km, z čehož 5425 km připadne na speciální etapy. Trasa se vrací do klasických končin, jako obvykle nevynechává "oblíbená" místa jako Atar, Tidjikja nebo populární Bobo Dioulasso. Start proběhne ve francouzském kraji Auvergne, odkud se po prologu soutěžící okamžitě přesunou na jih Francie na krátkou zkoušku v Narbonne.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Další den proběhne vloni tak úspěšná plážovka v Castellonu a rychlý přesun do Granady, odkud se soutěžící přelodí do marockého Tangeru. Úvod africké části proběhne v duchu léta zavedené klasiky kamenitých cest v pohoří Atlas na ose Tanger - Er Rachidia - Ouarzazate - Tan Tan. Skutečná rallye začne až poté. Po přejezdu Západní Sahary totiž začne první opravdová kláda, totiž 701 km dlouhá speciála do Ataru (v minulých ročnícíh nebylo etapy do Ataru, která by nebyla mimořádně těžká). Hned další etapa do Tidjiky bude relativně krátká, ale pravděpodobně velmi členitá, a ke slovu přijde i legendární velbloudí tráva. To platí zejména pro asi nejtěžší etapu do Nemy (v roce 1998 ji jel Karel Loprais jako suverénně nejlepší řidič kamionu přes 15 hodin, i když v opačném směru, a přijel do cíle až v půl třetí ráno), nabídne obtížné dunové přejezdy i pole velbloudí trávy. Z Nemy povede trasa do sahelské subsaharské Afriky do Mopti a následně do Bobo Dioulasso. V těchto úsecích už bude bujnější vegetace, velmi prašné cesty a také hustější osídlení, kvůli kterému bude poprvé zaveden rychlostní monitoring s pomocí GPS. V Bobo Dioulasso čeká soutěžící velmi zasloužený den volna (či spíše den údržby a oprav).

Následovat bude zahřívací sahelská etapa do Bamaka a pak tři mimořádně náročné etapy do Ayoun El Atrus, zpět do Tidjiky a pak dlouhá etapa do mauretánského Nouakchottu. Odtud povede už jen krátká etapa k branám Dakaru. Poslední den je na programu klasická plážová zkouška k Lac Rose. Suma sumárum, klasická trasa s klasickými atributy. Letos budou etapy delší, budou obsahovat spoustu přejezdů dun, martyrium skákání na velbloudí trávě, prašné cesty i kamení, husté spleti cestiček v osídlených oblastech i silné větve stromů, které mohou deformovat kabiny stavebně vyšších kamiónů. Nejtěžší úseky minulých let se vždy pohybovaly okolo mauretánského Ataru a Tidjiky a nejinak tomu bude i letos. Přestože většina úseků svým charakterem nebude na Dakaru žádnou novinkou, dvouletá pauza může odhalit pokračující transformaci krajiny v souvislosti s klimatickými změnami. Nezbývá tedy než se těšit.

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837542
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
495
2007
2502
26316
75031
3479412

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:47:09

Back to Top