06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Dakar.cz Po premiéře v lednu tohoto roku se dakarský tým sedlčanského Martina Macíka vrací na Dakar. Opět to bude s vozem LIAZ. Novinkou je však nový doprovodný kamión, který tomu závodnímu pomůže nejen v bivaku, ale také odlehčením o pořádnou porci náhradních dílů. Oficiální představení týmu se koná v úterý 11. prosince v budově firmy Auto Palace v Praze 4. Oba kamióny tam budou k vidění.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Jestliže doprovodný kamión bude v podstatě sériový, ten závodní doznal některých změn. Už posledně se jednalo o zrepasovaný vůz, se kterým jel původně Bohuslav Vonšovský do Kapského města v roce 1992. Posádka si s ním na trati dost užila, a tak se technické změny ubíraly i k vymýcení dětských nemocí. Mělo by se zlepšit chlazení vozu (mimo jiné i odstraněním veškerých nátěrů na motoru), ochrana chladiče a chladicí vrtule (masívní kryt pod předním nárazníkem) i tlumení (předělané tlumiče) atd. Auto ale hlavně bude o nějakých 1500 kg lehčí. Výkon motoru zůstává na hranici 500 koní.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Při první vizuální obhlídce vozu je nápadné žluté zbarvení celého auta, včetně kol. Úplně nová je nástavba, která je v přední části kratší. Zmizely dveře na boku, místo nich přibyly mohutné dvoukřídlé dveře v její zadní stěně. Celá nástavba je lehčí a na podvozku je uložena o něco níže na pomocném rámu. Pokrývá ji plachta, podobně jako vloni. V meziprostoru mezi kabinou a nástavbou bylo umístěno sání vzduchu do turbodmychadla (vyvedeno do prostoru nad kabinou, kde jej ještě chrání lehký rám), stejně jako vzduchový filtr. Výfuk je umístěn svisle na přední stěně korby a vyveden vysoko nad vůz, aby saze nešpinily plachtu. Nádrže, vzduchové válce i výfuk jsou vyrobeny z leštěného kovu, což působí velmi efektně. Na nádržích jsou nově umístěny modré reklamní kryty a palivo se doplňuje otvorem v podlaze korby, ke kterému je přístup z boční stěny nástavby.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Na kabině na první pohled zaujmou efektní boční plastové kryty, které zakrývají meziprostor mezi kabinou a nástavbou. Nad předním sklem je nyní efektní kšilt, který plní i aerodynamickou funkci. Zeštíhlel i ochranný rám a čtyři pomocné světlomety jsou nyní umístěny na jednom příčném prvku. Nové je i použití bahenních pneumatik Michelin, stejných jako má konkurence. Bahenní penumatiky jsou odolnější proti průrazu, navíc kamenitých úseků letos asi bude více než vloni. Úplně nově je přestavěný interiér. Vedle designerské a ergonomické lahůdky v podobě nových závodních sedadel od firmy CIEB, doslova šitých na míru, zaujme přestavěný sloupek řízení. Volant je teď blíže k jezdci v relativně svislé poloze. "Je to pro můj dobrý pocit, že řídím auto a ne destu," říká Martin Macík. Pdobné řešení mezi dakarskými kamióny využívá jen tým Kamaz. Sedadlo řidiče je navíc posunuto relativně dost vzadu, a proto i kontrolní panely se spínači jsou nově umístěny blíže k řidiči poblíž řadící páky. Tým nyní čeká oficiální představení v Praze a testování na Slovensku.

Jiří Vintr, Dakar.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840998
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1695
3463
10594
34408
75031
3487504

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:18:50

Back to Top