02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článekMotožurnál / Na startu, dnes už, legendární soutěže nemohou samozřejmě chybět ani vozy Mitsubishi, které v minulém ročníku v kategorii osobních automobilů obsadily první čtyři místa. V jaké sestavě tovární tým pojede a s jakými nastoupí vozy? Kromě zkušených továrních jezdců se na Dakaru v barvách Mitsubishi objeví také jeden čínský team.

"Není to nic tak nového. Když se kdysi jela Rally Paříž Peking, tak na Mitsubishi jel jeden čínský team a do Pekingu dokonce dojel. Navíc v Číně motorsport v poslední době vzkvétá. Proto účast čínského teamu v barvách Mitsubishi na Dakaru," vysvětluje prezident Mitsubishi Motors Motor Sports Sven Quandt.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Teď už ale ke složení továrního teamu. Mitsubishi Pajero Evolution bude pilotovat dvojnásobný vítěz závodu Japonec Hiroši Masuoka. Dalšími budou Francouz Stephane Peterhansel a dvojnásobný vítěz MS v automobilových soutěžích Miki Biason. S klasickým Pajerem potom pojede Němka Andrea Mayerová. Oproti loňsku tak letos továrna nenasadí terénní pick-up L200. "Tovární team pojede jenom s vozy Pajero a Pajero Evolution. Rallyart ale samozřejmě pro soutěž připravil i Pajero L200. S tím pojede soukromý tým z Thajska."

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Od první účasti v Rally Paříž - Dakar v roce 1983 získala japonská automobilka celkem osm absolutních vítězství. Její kralování by ale mohly v budoucnu ohrozit další tovární teamy, kterých by mělo v příštích letech přibývat. Hodně si slibuje například Volkswagen, jehož speciál Race - Tuareg bude pilotovat Němka Jutta Kleinsmidtová. Síla značky netkví pouze v dovednosti pilotů a kvalitě závodních vozů, ale také v navigačních schopnostech navigátorů. Jako spolujezdec s Andreou Meyerovou usedne do sedadla kopilota Andreas Schultz, který již stál v cíli dvakrát na nejvyšším stupni. Poprvé to bylo v roce 2001 v posádce s Juttou Kleinschmidtovou, podruhé v letošním roce, kdy "četl noty" Hiroši Masuokovi. "Letošní ročník určitě bude jeden z nejtěžších. Víme o tom, že v příštích letech by se mělo Rally Paříž-Dakar zúčastňovat víc továrních týmů, podle našich informací tak čtyři nebo pět. My ani jeden z těch týmů nepodceňujeme a je nám jasné, že dojet vítězně do Dakaru bude rok od roku těžší," upozorňuje Sven Quandt.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Právě proto team nechce nic nechat náhodě a svoji největší zbraň Pajero Evolution pro letošní ročník dakarské rally výrazně přepracoval. "Ne všechny změny na Pajeru Evolution jsou poznat na první pohled. Zvenku je tedy nejvíc vidět nový menší spojler na zádi, změnila se celá přední část, protože jsme potřebovali zvýšit nájezdový úhel, aby auto mohlo lépe projíždět dunami. Změny, které nejsou na první pohled patrné se dotkly hlavně motoru. Ten je nově čtyřlitrový, má tedy víc koňských sil a lepší kroutící moment. Kromě toho v letošním ročníku dakarské rally použijeme nový aktivní podvozek. Věřím, že jsme schopni zopakovat výsledek z roku 2003, kdy jsme skončili v cíli na prvním, druhém a třetím místě. V nadcházejícím ročníku to však bude mnohem těžší," předpovídá Sven Quandt, šéf motoristického sportu Mitsubishi Motors. "Výsledky z Dubaje nás ujistily o spolehlivosti vozů Pajero při dlouhých vytrvalostních závodech."

Autor: Petr Jansa, Motožurnál

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841009
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1715
3463
10614
34428
75031
3487524

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:23:46

Back to Top