03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek ČTK / Automobilový závodník Karel Loprais při svém sedmnáctém startu na vyhlášené pouštní Rallye Telefonica - Dakar 2004 znovu použije vůz, se kterým před rokem havaroval a skončil mimo trať. Opravenému závodnímu trucku Tatra Evo II dal šestinásobný vítěz závodu přednost před zbrusu novým modelem řady III, který konstruktéři Tatra Teamu vyvinuli prakticky s totožnými parametry během letošního roku.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

"Vsadil jsem na jistotu," zdůvodnil Loprais své rozhodnutí na dnešní tiskové konferenci. "Vůz je zajetý, vím, co od něj můžu čekat. Druhý vůz by musel absolvovat daleko více testovacích jízd i kilometrů, než by mohl být vpuštěn do ostrého závodu," vysvětlil Loprais. Jeho poslední start nedopadl slavně, se soutěží se loučil už po sedmé etapě. Vůz najel na dunu, po doskoku přišel o přední kolo a převrátil se přes střechu. Z havárie si Loprais odnesl nalomený bederní obratel. "Žádné zvláštní rehabilitační pomůcky sebou nevezu, v krunýři se ostatně ani nedá řídit," zasmál se. "Dneska už jsem v dobré kondici a těším se na další start. Úraz na mé strategii závodění nic nezmění," odmítl přehnanou opatrnost za volantem. Svůj stroj, který pod kapotou ukrývá 750 koní, podrobil zatěžkávací zkoušce v oblíbeném vojenském prostoru ve slovenské Senici. "Auto je připraveno tak, abychom měli znovu možnost bojovat o první místo. Trať rallye se navíc vrací do nejtěžších terénů a to je pro nás dobře. Můžeme dokázat, že v takových podmínkách je tatra nejlepší," pochvaloval si Loprais. Na účastníky rallye čeká více změn. V rámci bezpečnostních opatření budou na aktéry nastraženy satelitní systémy, které budou kontrolovat, zda účastníci dodržují rychlostní limity při jízdě v obcích. "Letošní ročník bude výjimečný v tom, že všechny limity budou striktně kontrolovány pořadatelem.

Tím, že to půjde přes satelit, budou všichni na očích, a je šance, že mohou nachytat každého. Radar mohl zachytit jen někoho, teď si musí dávat pozor úplně všichni," poznamenal Loprais. Co se nemění, je výše odměn. "Pořád je to symbolická záležitost," zasmál se Loprais. "O penězích to ale není. Jde o prestiž," pravil odhodlaně. Největší konkurenci pro posádku Tatry každoročně představují ruské kamazy. Do pouště mají vypravit tři vozy. "Velmi razantně se vracejí také dafy, které přešly na automatické pérování a momentálně mají mít výkon kolem dvanácti set koní," upozornil manažer Tatra Teamu Milan Loprais. Z Frenštátu pod Radhoštěm vyrazí konvoj Tatra Teamu 29. prosince. O den později absolvuje technické přejímky a prvního ledna se postaví ve francouzském Clermont Ferrand na start. "Už teď jsme prakticky se všemi přípravami hotovi," hlásil Loprais, v jehož doprovodném vozidle vyplní podstatnou část prostoru náhradní díly. "Nejdůležitější jsou pneumatiky, ty budeme během závodu potřebovat. Obzvláště, když bude těžký terén," uvedl Loprais. Itinerář trati zahrnuje sedmnáct etap v celkové délce 11.052 kilometrů. Trasa vede z Francie přes Španělsko, Maroko, Mauritánii, Mali, Burkina Faso a Senegal a do cíle v Dakaru by měl startovní pole přivést 18. ledna.

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840999
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1696
3463
10595
34409
75031
3487505

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:19:11

Back to Top