01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek ČTK / Dokáží čeští piloti spolehlivých tatrovek porazit rychlé ruské kamazy?. To byla v minulých letech hlavní otázka motoristických fanoušků před legendární pouštní dakarskou rallye. Před startem letošního ročníku je to jinak. Alespoň podle dostupných informací se zdá, že Karel Loprais a Tomáš Tomeček budou mít mnohem více soupeřů.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Na start ve francouzském Clermont-Ferrand by se měli vedle zmiňované české dvojice postavit i otec a syn De Rooyové z Nizozemska, dva vozy stáje Ginaf, dokonce tři kamazy, nový model automobilky Hino představí Japonec Sugawara a do pořadí na předním místech bude chtít promluvit i Martin Macík s liazem.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

"Podle informací, které se k nám dostaly, bude konkurence oproti předešlým letům daleko větší, což je jen dobře. Pro fanoušky i pro naši třídu," pochvaluje si kvalitnější startovního pole Tomeček. Velkou zásluha na tomto třesku má De Rooyův návrat na Dakar. "Naštěstí se mu podařilo kamiony oživit. Do té doby jezdily jen tatry a kamazy, což nebylo pro západní Evropy zajímavé," podotkl Tomeček. Před jeho týmem Letka racing se tak objevila nová výzva a zároveň nutnost opět nastartovat již stagnující vývoj vozů. Tomeček stejně jako Loprais do té doby spoléhal na osvědčené starší modely kopřivnické automobilky. Upravit kamion musel i kvůli k podmínkám pořadatelů, kteří se snaží tuto třídu přiblížit sériovým strojům. Tomeček tak musel se svými mechaniky například posunout umístění motoru více dopředu nad přední nápravu a zabudovat k motoru restriktor sání. Vylepšit jízdní vlastnosti by měly i nové kapalinové tlumiče či odlehčení vozu. "Podařilo se nám to zejména pomocí plachtové konstrukce. Otázkou je ale životnost této plachty. Předpokládá se, že se pojede v buši, takže se bude plachta trhat. Povezeme dvě náhradní a dost lepidla, takže budeme lepit. Za těch několik desítek kilo to stojí," podotkl třiatřicetiletý jezdec, který se chystá na devátou dakarskou rallye.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Z vítězství se radoval hned při svém prvním startu, kdy dělal navigátora Lopraisovi. Od roku roku 1999, kdy usedl za volant, se však umístil nejlépe druhý před rokem. V nadcházejícím ročníku by mu měl hrát do karet návrat k tradičnímu těžkému modelu soutěže. Cíl bude opět v senegalském Dakaru, takže se pojede napříč africkým kontinentem. "To by nám mělo vyhovovat. Čím více bude trať rozbitá, tím lepe pro tatru. Nezávislé zavěšení kol by měla být naše výhoda," pochvaloval si Tomeček letošní volbu. Posádky se musí připravit na členitější, rozbitější trať a také na náročné duny. "Loňské egyptské pískové etapy byly jen rychlé. Duny poté byly vysoké, ale v pohodě. Nyní nás čekají hlavně v Mauritánii nízké měkké duny, což je mnohem horší na jízdu," těšil se Tomeček, který stejně jako v předešlých letech utvoří posádku s Jaromírem Martincem a Brazilcem de Azevédem. Vzhledem k tomu, že do startu rallye zbývá necelý měsíc, finišují závěrečné přípravy. Závodní tatra má momentálně naježděno stejně jako v předešlých letech přibližně 2000 kilometrů, více však v terénu. "Vše je z 95 procent hotové. Teď už budeme jen nakládat doprovodný vůz, což máme připravené. Čeká nás ještě malé ježdění na polygonu v Kopřivnici a poté cesta do Francie. Než se začne v Africe závodit, najedeme ale ještě 4000 kilometrů po asfaltu," dodal jezdec, jenž začínal u trialu a závodění se věnuje již jedenáct let.

Autor: ČTK

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840997
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1694
3463
10593
34407
75031
3487503

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:18:30

Back to Top