01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Motožurnál / "Monsieur Dakar" - oslovení, které si svými výkony v nejtěžší a nejdelší dálkové rallye vysloužil Karel Loprais. Do Dakaru se vydal poprvé v roce 1986, o rok později už dojel druhý a v roce 1988 poprvé zvítězil v kategorii kamiónů. Od té doby se mu to podařilo ještě pětkrát. Se svými šesti vítězstvími tak spolu s Peterhanzelem, který stejného počtu vítězství dosáhl nejprve v sedle motocyklu a pak v kategorii automobilů, patří mezi legendy této rallye. A tak jeho posádka nemůže chybět ani na startu Dakaru 2004.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Letošní ročník skončil pro Karla Lopraise šestinásobným saltem už v sedmé etapě. Po návratu domů se podrobil vyšetření, které odhalilo zranění páteře, jež si vyžádalo tři měsíce na lůžku a další měsíce rehabilitace. Na nadcházející ročník je ovšem připraven. "Zatím cítím, že je to dobré. Uvidíme až při tom zátahu v Africe. Při posledním testování v terénu jsem necítil žádné problémy, ale ono je něco jiného, ujet 500 kilometrů za týden, a nebo tisíc kilometrů za den."

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Člověka napadne, zda takováto havárie nezůstane ukryta kdesi v podvědomí. "Kdyby to mělo vliv, tak bych se závoděním asi skončil, protože myslet na to, že se může něco stát a že bych měl jet pomaleji, to nejde se závody dohromady." V průběhu roku Tatra Team nejenže dokázal přivést havarovanou Tatru zpět do republiky, ale havárii analyzovat, vůz opravit a ještě postavit druhý, naprosto identický. Přesto se Karel Loprais rozhodl na start ročníku 2004, ne s novým, ale s opraveným autem.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

"Měl jsem možnost si to vyzkoušet. Toto auto víme jak funguje, protože jsme s ním už loni testovali a absolvovali jsme s ním část závodu. Nové auto je identické, ale ještě by bylo potřeba na něm trochu zapracovat, zaběhnout jej a doladit věci, které se na každém autě doladit musí." Na Dakar 2004 je přihlášeno nejvíce účastníků za posledních 11 let, a nejinak je tomu v kategorii kamiónů, kde se očekává velká bitva.

"Konkurentů je dost. DAFy, Kamazy, Ginafy, nesmíme zapomenout na Tatru Tomáše Tomečka. Je přihlášeno 58 kamiónů a ani nevíme kdo všechno, takže uvidíme po technických přejímkách." Pořadatelé letos vrátili trasu zpět do těžkých terénů, což by mělo být výhodou právě pro Tatru. "Určitě je to pro nás výhoda, protože náš kamión je v sériovém provedení stavěn do těch nejtěžších terénů a to je právě výhoda pro Tatru." A jakou zbraň má tedy na své soupeře Karel Loprais připravenu? "Je to kamión 4x4, který vychází ze sériové verze, buď vojenského Armaxu nebo jej používají silničáři jako posypový vůz nebo sklápěčku 4x4. Je osazen motorem Deutz německé výroby o výkonu přibližně 700 koní, má 14-ti stupňovou převodovku, pohon všech čtyř kol není stálý, ale můžeme zapínat přední nápravu. Jinak dosáhne na tvrdém podkladu rychlosti až 160 km/h a spotřeba se pohybuje od 25 litrů na silnici až po 100 litrů v terénu," popisuje svůj vůz Karel Loprais.

Tatra Puma Evo III. 2.místo - Rallye Arras Madrid Dakar 2002 Typ: T 815-2 ZV R45-16 400 4x4.1 Motor: BF 8M 1015C, vodou chlazený, přeplňovaný, KHD DEUTZ Zdvihový objem [ccm]: 15 874 Čistý výkon [kW při ot./min.]: 550 kW/2100 Čistý kroutící moment [Nm při ot./min.]: 3150 Nm/1200 Převodovka: 14 TS 210 L Pneumatiky: Michelin 14 R 20 Délka vozu [mm]: 6715 Šířka vozu [mm]: 2500 Výška vozu [mm]: 3050 Rozvor [mm]: 4090 Celková hmotnost vozu [kg]: 11 000 Objem palivových nádrží [l]: 900 Max. rychlost [km/hod]: 155 Spotřeba: v terénu nespecifikována, na dálnici 31 litrů

Autor: Petr Jansa, Motožurnál

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841013
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1722
3463
10621
34435
75031
3487531

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:25:03

Back to Top