03.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Sport.cz / Někdo chodí hrát večer tenis, Martin Macík se vozí v kamionu Liaz. Přípravu na další ročník legendární Rallye Dakar bere vážně, na Nový rok se na její start postaví teprve podruhé. V lednu 2003 tradici severočeské značky na nejslavnější soutěži po osmi letech oživil a hned dojel dvanáctý, ve své třídě dokonce druhý. Velké cíle si neklade, stačí mu být znovu v cíli.

"Napoprvé jsme měli velké štěstí, dvanácté místo bylo velkým překvapením. A posunout se do první desítky? To by bylo jako vítězství," představuje si Macík, majitel tiskárny v Sedlčanech. S liazem vyrobeným v roce 1989 na více myslet nemůže, podle pravidel pro svou kategorii nesmí příliš do vozu zasahovat. Stejné musí být nápravy, vyměnit se nesmí ani převodovka. Ve srovnání se špičkou tak vypadá jeho vůz jako hračka pro děti. Kamaz Rusa Čagina, na kterého v cíli při premiéře ztrácel celý den, je silnější téměř o 700 koní. Letos by chtěl s agregátem o výkonu 515 koní rozdíl alespoň stáhnout. Se zkušenostmi si hlavu neláme, přestože v osmatřiceti patří na startovní listině k nejmladším. Řidičák na kamion dostal teprve loni.

"Když jsme se poprvé rozjeli, kluci křičeli strachem. Báli se. A já vlastně taky, protože jsem neodpovídal jen za sebe," přiznává Macík. "Byla to příšerně těžká premiéra a kdybychom to měli letos lehčí, rozhodně bych si nestěžoval." Když z Dakaru přijel, měl toho plné zuby. Závadu stíhala závada, kamion opravovali do noci a nad ránem padali únavou. V průměru spali čtyři hodiny. Do cíle ale dojeli. Po úspěšném debutu mohl investovat více než loňských pět milionů korun a může si dovolit doprovodné vozidlo. Tím je také liaz a to dokonce poslední, který z továrny v Mnichově Hradišti vyjel!

"V soutěžním kamionu tak povezeme jen to nejnutnější, a protože teď máme hodně dílů z hliníku, budeme výrazně lehčí. Hned se pojede jinak," nemůže se Macík dočkat. Před odjezdem na start do francouzského Clermont Ferrandu 29. prosince vyrazí ještě trénovat na písek do vojenského prostoru nedaleko slovenské Senice. Protože rallye startuje 1. ledna, nebudou silvestrovské oslavy nijak bujaré. Posádka, kterou vedle Macíka tvoří zkušení několikanásobní účastníci navigátor Jiří Žák a mechanik Ladislav Fajt, si dá dobrou večeři, malý přípitek a co nejdříve půjde spát. Každá minuta spánku se totiž bude hodit.

Tomáš Leixner

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841000
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1699
3463
10598
34412
75031
3487508

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:19:50

Back to Top