09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Dakar.cz / Není jednoduché hodnotit připravenost jednotlivých týmů na Dakar. Všichni naši zbrojí jak jen to jde, kdo může testuje, všichni pak víceméně bez ztráty kytičky. Redakce Dakar.cz byla i při posledních testech l Liazu OffRoad Teamu Martina Macíka. Poslední z testujících týmů se připravoval na stejné trati jako týmy tatrovek Karla Lopraise a Tomáše Tomečka. Měli jsme tedy možnost usednout k testovací jízdě do kabiny za velmi srovnatelných podmínek a vyzkoušet sedadlo navigátora.

Pláž v Castellone, i zde se letos pojede divácky velmi působivý krátký prolog. Karel Loprais Telefonica-Dakar 2003

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Jestliže jízda s Karlem Lopraisem byla spíše obezřetnější (novinářům se nesmí nic stát, kdo by potom o Dakaru psal), jezdilo se spíše po dunách, v hlubokém písku, řidiči zkoušeli co vydrží spojka, jak chodí náprany.

Pláž bude i letos rozlučkou jezdců s evropskými diváky. Tomáš Tomeček Telefonica-Dakar 2003

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Tomečkova Tatra prošla působivými nočními testy, kdy je potřeba zvážit své síly a případné novinářské sny v kabině kamiony na některém budoucím Dakaru. Záda dostávají rány jak sukovicí a z míhajících se stromů kolem trati se trochu točí hlava a podlamují kolena. Při dopoledních testech se pak Tomáš Tomeček pouští rychlostí kolem sta kilometrů na dunu a kolos se zdvihá k patnácti metrovému skoku. Překvapující je u všech vozů Tatra odtlumení vozu. Nebýt svižného tempa na tomto náročném testovacím terénu dalo by se říci, že jsme byli jak ve vatičce. Mockrát byla položena otázka: Jak se v kabině domlouváte? Intercomem, tak zní většinou odpověď. My jsme se bavili při testování bez něj, docela to šlo, i když pro celodenní cestu by to asi nebylo ono, ale jde to. Tím chci říct, že hluk v kabině není až takový, jak by jste asi očekávali. Snad jen otřesy celého těla, kterými pernamentně při jízdě trpíte nějakou dlouhou diskusi nedovolují.

Pláž v Castellone byla týmu Martina Macíka téměř osudná. Při průjezdu vodního příkopu došlo k deformaci vrtule chlazení. Tato závada provázela posádnu celý Telefonica-Dakar 2003

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Něco jiného je to však na duně s Martinem Macíkem a s jeho Liazem. V podstatě jste stále ve vzduchu. Létající Liaz je výsledek pevné nápravy a tempa, kterým se kamion řítil po senické pistě. Odpoledne, večer i v noci bylo auto podrobeno tisůcům ranám, podvozek i posádka si užila. A výsledek? Kamion chodí jak hodinky, neobjevily se žádné zásadní závady. Posádka byla více než spokojená... ... ale Dakar se nevyhrává v Senici. "Jirka Moskal kdysi řekl, že nejtěžší etapa závodu pro Liaz je ta z Jablonce do Paříže na samotný start. Dnes je to sice ze Sedlčan, vše ostatní platí dál. Na startu ještě nejsme, je potřeba doplnit potřebné vybavení doprovodného kamiónu, všechno dvakrát zkontrolovat, hlavně na nic nezapomenout. Musíme být připravení a pak můžeme být i s tímto vozem úspěšní," říká o stavu příprav Martin Macík. Máme nejlepší Liazku v Evropě a nebojíme se Lopraise ani De Roye.. Do startu zůstává sedmnáct dní.

Dakar.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840995
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1685
3463
10584
34398
75031
3487494

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:16:35

Back to Top