04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Dakar.cz Málokdo tušil, jak významný bude pro kategorii kamiónů návrat Jana de Rooye. Obrovská publicita, která se kolem jeho týmmu zvedla, přitáhla ke kategorii kamiónů pozornost médií, a tím strhla i lavinu vstupu dalších týmů s rychlými kamióny právě z Hoandska. V pátek 17. října má na autosalonu v Amsterodamu premiéruúplně nový tovární vůz Ginaf. A podle všeho velmi, velmi rychlý.

Malá holandská automobilka, vyrábějící speciální vozy a spolupracující s mateřskou firmou DAF, není na Dakaru neznámou. S jejími vozy v minulosti startoval Hans Bekx, ale bez většího úspěchu, ačkoliv se jednalo o poctivě vyrobené a výkonné automobily. Jenže automobilka samotná ani nehodlala do týmu víc investovat - při malých objemech výroby a nulové publicitě, které se v rodné zemi "těšil" souboj tater s kamazy ostatně ani nebylo divu. Karta se obrátila s návratem legendárního Jana de Rooye. A tak vzniká tovární tým Ginaf Rally Power, a hned chce být mezi nejlepšími. Předpoklady jsou skvělé. Jako druhá automobilka totiž Ginaf uvádí na Dakar vůz s nezávislým zavěšením kol - hned po tatře. Holandské řešení jde cestou konstrukce podobné osobním vozům - se dvěma příčnými kyvnými rameny.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Ke konstrukci nám sdělil více zástupce automobilky Luc Scholtus:" Ano, uvádíme nezávislé zavěšení kol. Ba co víc, podvozek vybavíme hydropenumatickým pérováním s náplněmi na bázi dusíku. Každé kolo bude separátně odpérováno a pneumatické jedotky budou suplovat jak funkci pružící, tak i funkci tlumičů. Konvenční tlumiče nechceme, mnoho nevydrží a při posledním Dakaru jich Bekx i de Rooy vyměnili na 30 párů. Spolujezdec bude moci seřizovat světlou výšku vozu i tuhost pérování podle předvolených režimů pro různé druhy povrchu a celá soustava se pak nařídí automaticky. V testech všechno fungovalo, teď jen jak se auto bude chovat v soutěži." Co dodat? Snad jednu libůstku: vůz je totiž vybaven kotoučovými brzdami, i když menšího průměru, protože na soutěž jsou předepsány dvacetipalcové disky. Pokud je kotoučovými brzdami vůz vybaven i v sériové výrobě, předpisy je nezakazují.

Celé řešení je spolu s tatrováckým tím nejavantgardnějším, co lze mezi dakarskými kamióny spatřit. V minulosti s něčím podobným přišly legendární speciály Perlini, ale první účast jim nevyšla dle představ, i když Houssat v roce 1988 pár etap vyhrál. Po vychytání potřebných "much" pak byly Perlini čtyři roky neporazitelné. Nové vozy Ginaf byly vyrobeny na základě nové řady X2222 SP (Special Purpose), která se má uplatnit v lesích, u požárních sborů, na stavbách v terénu nebo v armádě. Takto pojaté závodní speciály budou startovat hned dva a včetně asistenčních kamiónů by se na startu mělo objevit hned 9 vpzů Ginaf. Tomu se říká změna strategie. A aby bylo ve věci jasno, zrekapitulujme si, kdo z Beneluxu bude mezi trucky startovat. V první řadě Jan a Gerard de Rooyové, kteří navíc mají doprovodnou šestikolku v asistenční kategorii. Hans Bekx nasadí prakticky stejný DAF CF85 a s jeho loňským Ginafem bude startovat Belgičan Jan Govaere, bývalý týmový kolega. Oba budou mít asistenci v podobě společného kamiónu Ginaf 6x6.

Tým Ginaf Rally Power nasadí první vůz s nezávislým zavěšením (řídič Wuf van Ginkel je servisním manažerem Ginaf Service a pojede už potřetí) a k tomu asistenční šestikolku. Belgický tým AD Sport nasadí druhý Ginaf s nezávislým zavěšením kol (pilot Vanierschott) a jeden nový Ginaf s konvenční konstrukcí náprav (pilot de Mulder), k tomu v asistenční kategorii jednu šestikolku Ginaf a jeden Ginaf 4x4. Zbývá ještě jeden DAF po de Rooyovi a jeden obstarožní GINAF po Bekxovi, který pojede v soukromém týmu jako asistence. Nezdá se vám toho poněkud moc??? Pak si ještě připočtěte obě Tatry a také tři Kamazy (pravděpodobně Čagin, Kabirov a Mardějev). Starý lišák Sugavara se do desítky asi "kousne", ale co Vismara, Bosonnet, Reif, Petit nebo Macík, kteří dosud tvořili solidní střed pole? Suma sumárum - kategorie kamiónů bude obsazena skvěle. Jakékoliv medailové umístění bude mít mnohem vyšší hodnotu než v předešlých letech, i když to možná řada fandů, namlsaných minulými úspěchy, nebude chotna pochopit.

Autor: Jiří Vintr, Dakar.cz

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837555
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
509
2007
2516
26330
75031
3479426

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:49:12

Back to Top