01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Celý článek Dakar.cz / Volkswagen konečně odhalil několik let avizovaný projekt speciálu na bázi terénního modelu Touareg. Ukázalo se, že ve vývoji šel dál, než se čekalo, a i složení posádek je hvězdné. Oba nasazení piloti už Dakar jednou vyhráli. V barvách Red Bull se na start postaví dvojice úplně nových speciálů Volkswagen Touareg. Původní fotografie sice zobrazovaly mohutný offroad na sériovém základě, ale nakonec se ukázalo, že speciál svůj vzor jen vzdáleně připomíná přední částí a že k sériovému vozu má stejně daleko jako třeba Peterhanselovo Pajero.

Fotogalerie / Rozcestník jednotlivých galerií

Tým podrobí vůz intenzivním životnostním testům v listopadu, přičemž základní jízdní zkoušky už má za sebou. Pohonnou jednotkou bude vznětový přeplňovaný pětiválec TDI o objemu 2,3 litru a výkonu kolem 270 koní. Vzhledem ke hmotnostním limitům, které jsou zavedeny pro vozy s motory o různém zdvihovém objemu, váží vůz 1750 kg, to je zhruba stejně jako Mitsubishi, ale asi o 150 kg méně něž přeplňovaným třílitrem poháněné BMW. Hlavní hvězdou německého týmu bude samozřejmě Jutta Kleinschmidtová, vedle níž usedne, stejně jako při posledním Dakaru, Fabrizia Ponsová. Jutta během roku mnoho nezávodila, zato se věnovala další promotion pro Volkswagen. Kromě toho si "vystřihla" cyklistický přejezd Alp z Monte Carla do Salzburgu přes průsmyky známé z Tour de France (autor těchto řádků, který je vášnivým cyklistou, jen tiše závidí:-) a dokončila všechny náležitosti nutné pro létání s helikoptérou.

Týmovým parťákem jí bude velezkušený Francouz Bruno Saby, mistr světa v rally z roku 1986. Saby, který je vítězem Dakaru 1993, měl premiéru v dálkových soutěžích v týmu Mitsubishi na Rallye Paříž - Kapské město 1992, poté byl stabilním inventářem japonského týmu až do konce 90. let. Následné angážmá u amerického Protrucku mu moc nevyšlo, a tak je pro 54letého Francouze nový start v továrním týmu velkou příležitostí. Sabyho novým spolujezdcem je Brit Matthew Stevenson, který působil jako mechanik u týmu Schlesser, kde jednou navigoval i Juttu Kleinschmidtovou. Konkurence mezi osobními automobily tedy opět zhoustla. Ukazuje se vzrůstající progres při nasazování vznětových motorů do dálkových soutěží. Rychlostně jsou tovární týmy relativně rovnocenné, ale nedávná Desert Challenge ukázala přetrvávající problémy se životností některých komponent jak u Nissanu, tak u BMW, a to ve snaze dohnat Mitsubishi. Příliš objektivní srovnání však Dubaj nenabídla, protože poměrně hodně továrních jezdců záhy odstoupilo kvůli haváriím.

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837547
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
501
2007
2508
26322
75031
3479418

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:47:58

Back to Top