04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekLiberec / Sedlčany(dakar.cz) - Dakar se pro něho stal symbolem dálek a splněného snu z dětství. To by se to dalo říci o sedlčanském jezdci, majiteli tiskárny a provozovateli závodního offroad týmu, který vyhrává české marathóny již několik let. Tým Tiskařů ze Sedlčan a právě Martin Macík jsou vítězi OffRoad Marathon poháru v roce 2000 a 2001, vítězi 24hours RedBull závodu v roce 1999 a 2001... Celý článek... Profil jezdce: Martin Macík. Od dětství byla auta jeho koníčkem, přesto se vyučil v úplně jiném oboru a tiskařina se stala jeho obživou. Na své sny a koníčky z mládí nezapomněl a věnuje se jim právě i díky tiskařině dál.

Vstupte do fotogalerieFotogalerie Všechno již máme připravené, auto je ve fázi kompletace. Máme sice skluz, ale vše stihneme podle představ. Jen ten čas - ten nás tlačí...

Martine, proč zrovna off-roady?? Závody off-road jsou pro mně o osobním pocitu volnosti a jezdeckém umu. Při tomto druhu závodění, nejde jen o rychlost a sílu auta, ale o umění propojit je s myšlenkou a řidičským citem... známé: "Jet hlavou".? Od roku 1996 je pravidelným účastníkem off-road marathónů v ČR pod jeho vedením se tým vypracoval na špičku amaterských jezdců. Jaká je tvoje strategie? Je to stejné jako v byznysu musíš být důsledný, sto procent věnuju přípravě. Motto : "Náhoda a štěstí přeje připraveným..." mně provází celým životem. A profesní a závodní úspěchy mi to jen potvrzují. Kdo je v tvém týmu duchovním otcem a původcem myšlenky účastnit se marathónu Dakar 2003? Tato myšlenka dostala hmotný tvar po návratu ze Senegalu, resp. přímo z Dakaru, kde končil marathón Dakar-Total 2002. Začal jsem se s ní vážně zabývat. A když jsem koupil auto, nezbývalo než postavit posádku a přihlásit se. To mezi koupí vozu a startem je šílenej kolotoč. Z velké části tento projekt investuji sám, ale přesto mi pomahají i další partneři. Jsou to, většinou moji obchodní partneři a přátelé. Kdo bude řidič, kdo navigátor? Na to se mi nechce odpovědět jednoznačně, jsme hodně zastupitelní. Přesto má každý z týmu na starosti určitou část a za tu je zodpovědný. Navigátor Jura Žák za navigační přístroje, itinerář, mapy, komunikaci s pořadateli. Řidič a mechanik Láďa Fajtl má na starosti vybavení vozu, nářadí, náhradní díly atd. . Za volantem se tedy budeme určitě střídat všichni, ale na prostřední sedačku se nevejdu, a tak se o ní budou muset dělit kluci. Co od maratónu očekávate a čeho chcete dosáhnout? Tým jsem postavil z kamarádů, závodníků a výborných jezdců, kteří mají s marathónem své zkušenosti a ty jsou k nezaplacení. Proto si myslím, že pojedeme v pohodě jako opravdu dobrá parta. Naším cílem, je v Marseille odstartovat a za pár dní v Sharm el Sheiku skončit. Budeme závodit, ale chceme hlavně dojet. Víme s jakým jedem vozem, je sice opravený, ale přesto za zenitem. Navíc jedeme bez doprovodu, všechno co potřebujeme povezeme sami. Je jasné, že každé umístění je pro mně výhrou. (O Dakaru je známo, že kdo Dakar dojede - vyhrává zcela automaticky. Red.pozn.) Potíže mohou potkat každého a nevěřím, že se nám vyhnou, ale jsme odholaní Češi a to na Dakaru něco znamená. Možná vypadáme jako "Tři veteráni", ale šanci rozhodně máme. Můžeš nám přiblížit a popsat přípravu speciálu? Vozidlo Liaz LIAZ 111.154, se kterým tým pojede, je kamión posádky Vonšovský, Záleský, Fanta z Rallye Paříž - Kapské Město 1992. O tom, že je Liazka "držák" jsem se přesvědčil na vlastní kůži sám. Když jsem s ní přijel v červnu na dílnu, bylo to jako bych dojel další marathón. Převodovka řadila tři stupně, brzdy byly na třiceti procentech a kabina celá rezavá. Měl jsem pocit, že se v každé zatáčce utrhnu i s kabinou a skončím v příkopu. No a potom začala rutinní práce a lopota. Vůz jsme odstrojili zkontrolovali a začali jsme s repasy a opravami. Nový ochranný rám, nová celá kabina, výstuhy, úpravy řazení, úpravy a ladění motoru, instalace centrálního podhušťování, tlumiče a tak dále . Práce na voze je ještě hodně, ale už jsme daleko za půlkou. (Dodává s úsměvem.) A jak budete trénovat? Kluci asi moc né, ale já musím dostat auto ještě do ruky, potrénovat a najezdit nějaké kilometry po cestách a v terénu. Ta příprava je pro mně opět důležitá. Vypadá to tak, že na chvíli vyměním osobní vůz za Liazku a na obchodní jednání budu jezdit v rámci tréninku "Dakaráckým speciálem". Petr Hocker Stárek, Dakar.cz

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843130
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2611
2041
15614
39428
75031
3492524

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:47:29

Back to Top