01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekMinulý týden se na okruhu v nizozemském Assenu představil jeden z hlavních favoritů kategorie kamiónů – Team Gauloises De Rooy. Na Dakar 2003 nasadí dva ostré závodní speciály a do asistenční kategorie doprovodný kamión. Tým zatím nezveřejnil podrobnější informace, a tak si povězme, jaké jsou hlavní změny oproti minulému ročníku. Toho se Jan De Rooy účastnil s cílem ukázat Dakar svému synovi Gerardovi, který byl v dobách otcových největších úspěchů ještě malým chlapcem. Cíl se podařil a posádka dojela až k Růžovému jezeru. Výkonný a rychlý kamión však vykazoval dětské nemoci, zejména co do odolnosti podvozku na rozbitém povrchu i vhodnosti použitých pneumatik.

Fotogalerie

Po roce se oba vrací zpět. Gerard si vloni vyzkoušel, jaké to je řídit závodní speciál, protože ve druhé polovině závodu už bylo jasné, že posádka na vavříny nedosáhne. Otec mu slíbil, že další rok už bude jeden vůz sám pilotovat. Oba závodní speciály pocházejí z loňských vozů, ale doznaly změn. Janův vůz byl přestavěn z loňského speciálu, Gerardův z loňského asistenčního. Na první pohled upoutá nová, velmi pěkně zpracovaná skříňová nástavba, která odpovídá předpisům pro rok 2003. Nová je i kabina, z typové řady CF byla převzata nejkratší verze. Byl zesílen podvozek, i když zavěšení kol s dvojicí listových pružin a lehkými tlumiči Öhlins působí poněkud subtilním dojmem. Štikou v rybníce budou dafy díky výkonnému motoru: šestiválec DAF objemu 12,6 litru dává až 800 koní a 3000 Nm. Zajímavé je umístění palivových nádrží nad zadní nápravou v rozšířené části podvozkového rámu. Celkové zpracování vozu vypadá jako velmi pečlivé.

Fotogalerie

Nová je také barevná úprava týmu. Hlavním sponzorem se stala cigaretová firma Gauloises, takže se DAF převlékl domodra. Ostatními partnery týmu jsou Shell, De Rooy Transport a Euromaster. Gauloises se na Dakaru angažuje zejména podporou týmu Schlesser nebo KTM, zejména vítěze posledních dvou ročníků Meoniho. Finanční zázemí dovoluje týmu nasadit i úplně nový asistenční kamión 6x6 pro doprovodnou kategorii. I ten je dosti výkonný – pohání jej motor o výkonu 625 koní. Mohutná nástavba je přizpůsobena servisním úkolům. Doprovodný kamión s náhradními díly tak bude u favoritů nejtěžší kategorie zcela běžný – má jej k dispozici Kamaz (6x6), oba tatrovácké týmy (6x6 u Lopraise, 4x4 u Tomečka), DAF (6x6), Ginaf (6x6) i Hino (4x4). A dál? Snad jen to, že na bitvu v kategorii kamiónů je oprávněně možno se těšit. Minimálně sedm vozů má medailové ambice a bude zajímavé sledovat, který z nich bude úspěšný a který je naopak v severoafrických píscích pohřbí. A na závěr jedna zajímavost: jedna z belgických posádek na voze MAN má jako třetího v sestavě muže jménem Jean-Marie Pfaff. Fotbaloví příznivci už zpozorněli – s největší pravděpodobností se jedná o slavného gólmana belgické reprezentace a Bayernu Mnichov z 80. let. Pfaff si zahrál i ve filmu, například epizodní roli v i u nás úspěšné německé komedii Něžní zmatkaři. Jiří Vintr

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843112
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2525
2041
15528
39342
75031
3492438

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:40:51

Back to Top