04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekLetos podruhé, a před odjezdem na letošní ročník soutěže Telefonica Dakar také naposled, strávili členové české části týmu dva testovací dny (5. a 6. 12. 2002) na Slovensku v okolí Senice. Byla to tečka za přípravou vozidel - po první podobné akci, kdy se vyloženě zkoušely a ověřovaly vlastnosti vozu a především nově řešené odpérování přední nápravy, tentokrát už šlo spíše o přípravu pilotů. Na Slovensko totiž vyjely oba vozy - kromě "ostré" tatry jel i Petr Vodák s doprovodným vozem. I když zatím jen s částí celého nákladu, poctivě dva dny kroužil v písčitém terénu, aby se i on co nejrychleji dostal do tempa. Letos ho totiž čekají velmi náročné a dlouhé přejezdy. Ovšem ani technika stranou nezůstala - tým opět po oba dny doprovázeli zástupci výrobce tlumičů - společnosti Ateso - tentokrát s velkou měřicí aparaturou. Kromě měření teplot tlumičů po dojezdu každého tréningového okruhu, instalovali na rám a do kabiny snímače zrychlení, takže druhý den se jedním ze spolujezdců na sedačce navigátora stal pečlivě zabalený a upevněný notebook, který načítal zaznamenané hodnoty.

Fotogalerie

Dalšími důležitými a váženými hosty, kteří se během dvou dnů přijeli na testování vozů podívat, ale také okusit pocity účastníků rallye, byli lidé, pod jejichž rukama se tatra rodila - konstruktéři z kopřivnické automobilky. Dále nás navštívili zástupci výrobce třecích segmentů brzd - společnosti Ferodo a další zástupci našich reklamních partnerů. Nechyběli ani novináři - svůj čas nám věnovali tvůrci webových stránek, šéfredaktoři časopisů Trucker a Offroad. Členy týmu doprovázela rovněž fyzioterapeutka. Během dvou dnů, kdy každý z vozů najezdil více než 300 testovacích kilometrů, se znovu potvrdilo, že jsou obě tatry dobře připravené. Tomáš Tomeček k tomu řekl: "Příjemné překvapení ze změny vlastností vozu při náhradě torzních tyčí vzduchovými vaky jsme zažili už před měsícem, rozdíl je opravdu veliký. Auto jezdilo opět skvěle, takže jsem se mohl plně soustředit na jízdu a zvykat si konečně na závodní tempo. Je to důležité, protože letos nás okamžitě po příjezdu do Afriky čekají velmi těžké etapy a na "zahřívání" nebude čas. I proto jsme na Slovensku strávili opět dva dny. Jsem s přípravou vozu spokojen a jsem rád, že se testování naší tatry zúčastnili její konstruktéři a mohli tak vidět, jakému zatížení, či spíše přetížení, je naše TATRA během závodu vystavena." Jaromir Martinec

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843132
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2617
2041
15620
39434
75031
3492530

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:47:59

Back to Top