01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekPodrobné informace o posledních fázích přípravy vozidel Letka týmu / Tomáš Tomeček, Jaromír Martinec, Petr Vodák... Přiblížení zákulisí příprav posádky. Každý z posádky, členů české části týmu má na starosti určité úkoly, které ve výsledku v této fázi příprav zabírají docela dost času. Tomáš, který je závodníkem na plný úvazek, koordinuje celou přípravu - v Tatře po technické stránce přípravu vozidel, komunikuje s Andrém Azevedem, je styčným člověkem pro jednání se sponzory, atd. Na něm leží největší díl organizační práce. Petr Vodák je zaměstnancem Tatry, což znamená, že od šesti od rána "čmiká" v práci, odpoledne se pak převleče do montérek a až do večera je na dílně a věnuje se především přípravě doprovodného auta. Teď už začíná balit náhradní díly a nakládá je do beden. Bohužel musel kvůli celníkům při cestě na Slovensko mít prázdné auto, takže to pravé balení ho teprve čeká. Nové pneumatiky budou tento týden a pak i ony zaujmou své místo na korbě auta. Petr je velmi zodpovědný člověk, takže na dílně tráví opravdu hodně času. Jaromár Martinec má své pracovní povinnosti v Praze v časopisu (Autoexpert), takže přes týden je taková vysunutá spojka. Jeho úkolem je kromě zajištění chodu časopisu komunikace s médii, některými sponzory a taky vyřizování víz. Takže teď právě připravuje seznamy novinářů, kterým budeme posílat tiskové zprávy, připravuji prezentační CD, domlouvá vstupy do rádia, zařizuje vypůjčení fotoaparátu a kamery, atd. Dalšími velmi blízkými spolupracovníky týmu jsou Rosťa Filip, který je výkonným mechanikem týmu a pod Tomovým velením pracuje na vozidle během týdne. Rosťa dokončil školu a práce na dakarské tatře je vlastně jeho prvním zaměstnáním. Myslím, že to je rozhodně zajímavá zkušenost. O víkendech tým potom doplňuje Tomáš Fajman z Přerova. Toho do týmu už dávno přivedla láska k tatrám a zájem o tuto práci. Do okruhu nejbližších spolupracovníků patří i tvůrci týmové webové prezentace Zuzka Nohavicová a Tomáš Kubina. Tomáš zajišťuje internetové stránky hlavně z technického hlediska - testuje systém přijímání reportáží, přidává nové funkce a rovněž zpracovává fotky. Zuzka vymýšlí náplň stránek, připravuje aktuální zprávy, stará se o anglickou verzi (pokud je čas) a bombarduje jednotlivé členy týmu ostatní dotěrnými maily (:-)), které se týkají převážně komunikace v průběhu Dakaru. Oba "virtuální" spolupracovníci mají svá "civilní" zaměstnání a našim internetovým stránkám se věnují hlavně po práci - často až do pozdních večerních hodin. Pracovní týden týmu Tomáše Tomečka už asi dva měsíce má a do vánoc rozhodně bude mít sedm dní - na víkendy se totiž schází v Kopřivnici na dílně a pracujeme na autech - všichni rovným dílem bez rozdílu. Teď je čeká balení náhradních dílů a potřebného vybavení. Papíry, potvrzení. Do přípravy lidí spadá docela dost administrativních úkonů. Všechny (a ještě spousta dalších věcí) se kontrolují už při administrativních přejímkách a pokud je tým nesplní, má prostě smůlu. Musí to vědět dopředu a včas zajistit. Na tomto místě se Vám Jaromár Martinec pokusí přiblížit celou proceduru: "Samozřejmě, že v tomto období jsme už všichni přihlášení do závodu. Tuto základní věc má na starosti André a myslím, že nás přihlašoval už někdy na konci léta. K tomu, abychom mohli do závodu, potřebujeme všichni platnou závodnickou licenci. Abyste ji získali, musíte nejprve absolvovat závodnickou školu, licenci pak už za poplatek (jak jinak) Autoklub České republiky každoročně prodlužuje. Kromě toho musíme mít rovněž souhlas autoklubu, že můžeme startovat v zahraničí. Na obrázku vidíte Tomovu osobní řidičskou a týmovou (oranžová) licenci."

"Další povinnou náležitostí je zdravotní prohlídka. Tu musíme opět všichni absolvovat každoročně - kromě obligátního měření tlaku "jezdíme na kole", absolvujeme vyšetření srdce, rozbor krve, moči, kontrolu zraku atd. Je to docela důkladná prohlídka - přece jen člověk dostane na Dakaru dost zabrat a musí být zdravý. Kartičku, kterou vidíte na obrázku rovněž předkládáme při administrativních přejímkách." "Další potvrzení, které musíme doložit, je o absolvovaném očkování. My máme všichni očkování proti žluté zimnici, tyfu, meningokokovi a oběma žloutenkám - A i B. Malárie se neočkuje, na tu máme prášky, ale ty letos moc potřebovat nebudeme. Antimalarika jsou potřeba více na jihu v Mauretánii a Senegalu."

"Víza jsem už zmiňoval. Dnes jsem si na egyptské ambasádě vyzvedával poslední. Všichni máme dva pasy - jeden se posílá do Francie, protože pořadatelská organizace vybavuje víza do některých zemí hromadně - letos to bylo do Libye. Ostatní si v mezidobí vyřizujeme s druhým pasem tady. Pro zajímavost je na obrázcích vidíte taky." "Tyto všechny procedury už tedy máme splněné. Teď nás čeká příští úterý tisková konference v Praze a pak už balení a příprava na odjezd. Ten zatím plánujeme na 27. ráno z Prahy. Musíme totiž kvůli brazilské části týmu být v Marseille už 29. prosince. Další podrobnosti Vám přineseme opět brzy." Zdroj: Jaromír Martinec Upravil: Petr Stárek, dakar.cz

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843126
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2584
2041
15587
39401
75031
3492497

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:45:32

Back to Top