06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekKdyž se začne mluvit o Dakaru, většina lidí se začne zajímat o podrobnosti ze "života" týmu a rallye. Povzpomínala jsem tedy na několik nejčastějších otázek, které slýchám a položila je členům Letka Racing Teamu. Nyní vám nabízím odpovědi Petra Vodáka, který se Dakaru účastní jako řidič doprovodného kamiónu Tatra.

Fotogalerie

Jak ses dostal ke spolupráci s Tomášem Tomečkem? S Tomem se znám už od doby studií na VUT Brno, ale je-li zde myšlena spolupráce v oblasti závodění, tak ta se datuje přibližně od února 1997, kdy jsme začali s přípravou TATRY 805 na závod Transsylvania trophy 1997. Jaké cizí jazyky ovládáš? Domluvím se anglicky, snad ještě taky rusky a jsem schopen přežít určitou dobu i ve francouzsky mluvící zemi (to znamená pozdravit, zeptat se na cestu, objednat si v restauraci, ....) Jak probíhá tvá komunikace s brazilskými kolegy? Pro mně je nejvýhodnější komunikace v angličtině, ale různí lidé mají různé jazykové znalosti nejen u nás v česku, ale i v našem týmu, což znamená, že se někdy domlouváme vícejazyčně nebo i systémem ruce-nohy. Vozíš s sebou na rallye nějaký talisman? Talismanů mám několik, zmínil bych zde maličkou kovovou figurku slona, kterou jsem dostal od mých rodičů a slouží jako přívěšek na klíčích od TATRY. Je sice po všech těch útrapách celá potlučená a poohýbaná, ale je to pořád slon. Jaký byl tvůj nejhorší zážitek za dobu tvého působení na Dakaru? V roce 2000, kdy jsem jel s Tomášem poprvé, jsme v cíli jedné speciální etapy zjistili určité technické problémy. Protože byl dostatek času, tak jme začali s opravami. Když jsme pomalu končili a začali balit, objevili jsme ještě daleko závažnější problém, který musel být napraven. Po ukončení opravy jsme zjistili, že na zbývající část spojovací etapy v délce asi 120 km máme čas asi 1 hodinu. No a na této spojovací etapě jsem zažil takový závod, jaký už asi nikdy nezažiju. Jelo se po setmění, po prašných cestách, se střídavě fungujícími a nefungujícími světlomety a elektropříslušenstvím a v místním rušném provozu. Po příjezdu do cíle jsme zjistili překročení limitu o pár minut a tím hrozící penalizaci. A jaký byl naopak nejsilnější (nejhezčí) zážitek? Příjemných zážitků je spousta, těžko bych je zde mohl vypočítat, ale navázal bych na předchozí odpověď a dodal, že později pořadatelé celou etapu a tím i všechny výsledky zrušili, takže to naše zavodění na spojovací etapě bylo zbytečné. Chtěl by sis vyzkoušet jet Dakar v osobním autě nebo na motorce? Já dávám přednost náklaďáku. Osobní auto by možná taky šlo, ale jet DAKAR na motorce by mi asi vlastní rozum nedovolil. Vyměnil bys pro účast na Dakaru Tatrovku za jinou značku kamionu? Pouze v případě, že by nebylo vyhnutí. Co se ti líbilo víc, jet Dakar v závodní tatře nebo s asistenčním vozem? Měl jsem možnost vyzkoušet si obojí. Z praktického hlediska se ale dnes do našeho závodního vozu nevejdu (nejsem totiž z nejmenších a v kabině přibyl tunel, pod kterým je schovaný motor), takže podobné úvahy jsou nyní bezpředmětné. Máš v průběhu etap přehled o tom, co se zrovna děje na trase (pokud třeba doprovodné kamiony zůstávají v bivaku, nebo naopak jedou po jiné trase než soutěžící)? Přehled o dění na trase prakticky není. Snad pouze, když zůstáváme v bivaku, tak tam funguje systém zobrazování aktuálního pořadí soutěžících na jednotlivých kontrolních bodech. Přiznám se ale, že to moc nesleduji, protože považuji za účelnější připravit vůz na další etapy a odpočinout si. Jak řešíte spánek na Dakaru a co je pro tebe pohodlnější? Pro spánek jsou důležité dva předpoklady: místo a čas na něj. Takže pokud je na spánek čas, tak místo se řeší podle okamžitých podmínek. Pokud jsme v Evropě, tak spíme na hotelu, pokud jsme v Africe na severu, tak já mám výhodu lehátka přímo v kabině. Ale jakmile to dovolí okolní teplota, spím nejraději na střeše TATRY. Stany ale máme všichni, jenom se nám je nechce pořád dokola stavět a balit. Jak hodnotíš trasu závodu tak, jak ji zveřejnili pořadatelé koncem listopadu? Tak v prvé řadě vítám ten fakt, že došlo k zásadní změně trasy a byla podstatně zkrácena evropská část soutěže (v Evropě šlo vlastně pouze o přesuny na dlouhé vzdálenosti). Co se týká obtížnosti, lze předpokládat více rychlých úseků s písčitým povrchem. Jak probíhá tvá osobní příprava na Dakar? Žádnou speciální osobní přípravu nepodstupuji, snažím se sportovat, aby byla dobrá fyzická kondice, což se vždy v prosinci ověřuje u sportovního lékaře, ale při tom sportu už si s blížícím se datem odjezdu dávám pozor, abych si nezpůsobil nějaké zranění. Jak hodnotíš letošní konkurenci v kategorii kamiónů? Konkurence je stejně jako každý rok velmi silná a navíc se objevují i v této kategorii nové nebo staronové tváře, které mohou překvapit i "tradiční" účastníky. Jak jsi ty osobně spokojen s letošní přípravou vozidel? Dnes máme 11. prosince a máme za sebou 2x testování na Slovensku a řeší se prakticky jenom drobnosti. I když je pořád co dělat, tak je to ale bez nervů a v klidu. Stihli jste vše v termínu, nebo by něco vyžadovalo ještě více času? Protože se na závodním voze provádí poměrně rozsáhlé inovační kroky, pro úplnou spokojenost by bylo dobré jejich praktické ověření z hlediska životnosti. Myslím si, že víme jak by to šlo udělat, kde by to šlo udělat, kolik to znamená času, ale jsme limitováni tím, jaké jsou reálné možnosti. Vývoj auta je totiž velmi náročná a drahá záležitost. Už víš, kdo bude tvým spolujezdcem v asistenční Tatře? O spolujezdci vím, že to opět bude nový člověk brazilské národnosti, jeho jméno je Geraldo Lima. Jaký bude letos Silvestr? Letos bychom měli být na Silvestra v Marseille, a to ještě před začátkem závodu, takže určitě nějaká alespoň symbolická oslava bude. Připravila: Zuzana Nohavicová

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3843118
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2550
2041
15553
39367
75031
3492463

Vaše IP: 54.234.190.237
Server : 2018-01-21 15:42:52

Back to Top