02.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekTomáš Tomeček odpovídal v on-line rozhovoru před odjezdem na Paříž Telefonica - Dakar 2003. Přepis všech otázek a odpovědí naleznete v tomto článku. odpovězeno: 20.12. 2002 12:29:19 OTÁZKA: A proč tedy nemáte delší převody? (nebo i ty musí být sériové?) Nějak těm nářkům nad rychlými Kamazy nerozumím........... ODPOVĚĎ: Převodovky musejí být sériové. Nářky se týkají spíše toho, že Rusové mají tovární vozy s obrovským zabezpečením. Náklady na provoz jejich stáje jsou mnohonásobně vyšší než máme my. odpovězeno: 20.12. 2002 12:27:45 OTÁZKA: Cau Tome,zdravim te a mam dve otazky:Co ti prináší Rally a kdy se zas objeviš v Dluhonicich se svou Tatrovkou,ta minulá jízda byl zážitek...Ahoj a hodně štěstí!!!! ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Rallye mi přináší práci a zábavu. V Dluhonicích se objveím 26. prosince, kdy budeme odjíždět do Marseille. odpovězeno: 20.12. 2002 12:26:01 OTÁZKA: Zdravím a kromě úspěchů a radosti v příštím roce a to nejen v práci, ale i doma přeji hlavně nejvyšší post na bedně v cíli "dakaru". Auto už je tzv. ready, proto by mě zajímalo jak se na maraton připravuje posádka? ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Průběžně sportujeme, abychom byli v kondici. odpovězeno: 20.12. 2002 12:24:37 OTÁZKA: Myslíte si ,že budou organizátoři přísnější při přejímkách kamionů než loni (nástavby,motory)? Díky,držím palce,hezkého silvestra a pod stromeček opožděný dárek v podobě pěkného umístění v cíli .... a hlavně zdraví. ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Pořadatelé jsou vždy objektivní, řídí se řády FIA. odpovězeno: 20.12. 2002 12:23:43 OTÁZKA: Vítězná Tatra z 88roku měla 300kW a max rychlost 150km/h. Proč Vám to tedy nejede alespoň 170-180km/h? ODPOVĚĎ: Nejvyšší rychlost je dána maximálními otáčkami motoru, nikoli výkonem. odpovězeno: 20.12. 2002 12:22:05 OTÁZKA: Pane Tomecku, tohle snad ani neni otazka... je smutne, ze se lidi porad ptaji na podobne otazky jako ze kolik to stoji a jak se mate radi s Lopraisem... Zaslouzite si predevsim obdiv za vytrvalost a usili, ktere tomu vsemu venujete, za odvahu a srdce, se kterym za Tatru a za nas vsechny bojujete. Jsem presvedcen, ze lidi po letosnim rocniku pochopi, ze patrite plnym pravem ke spicce a ze si toho vsimnou taky ti hlupaci novinari. Jste na rozdil od jinych, do nebe neustale vynasenych, rovny clovek - drzim Vam palce. ODPOVĚĎ: Děkuji vám a do Nového roku přeji vše nejlepší a hlavně zdraví. odpovězeno: 20.12. 2002 12:21:03 OTÁZKA: Ahoj Tome, jak bude mit letos obsazeny tym BR Lubrax jednotlive kategorie? ODPOVĚĎ: Jedna motorka Honda, jedno Mitsubishi Pajero a naše Tatra. odpovězeno: 20.12. 2002 12:20:25 OTÁZKA: Nezdá se Vám letošní Dakar nějak krátký? Pamatuji si že bylo i přes 20 etap. Není to škoda? ODPOVĚĎ: Možná jem, ale předpokládám, že trasa bude o to náročnější. odpovězeno: 20.12. 2002 12:19:41 OTÁZKA: poslouchat pri zavode nejakou muziku?? jestlize ano tak jakou a jestli ne tak co poslouchate kdyz muzete?? ODPOVĚĎ: Při závodě poslouchám jenom náš dvanáctiválec a křik navigátora. A jinak, jak jsem už odpověděl, mám rád skupinu Elán. odpovězeno: 20.12. 2002 12:18:42 OTÁZKA: Jaká je vaše oblíbená hudba, film, kniha? ODPOVĚĎ: V hudbě Elán, pak dobrodružné a přírodopisné filmy, doma mám hodně knih s technickou literaturou. odpovězeno: 20.12. 2002 12:15:15 OTÁZKA: Zajímají vás i jiné soutěže a závody? Sledujete třeba Engeho, Huleše, Octavie WRC? ODPOVĚĎ: Jen příležitostně, protože času příliš nezbývá. Českému motorsportu ve světě samozřejmě fandím. odpovězeno: 20.12. 2002 12:11:56 OTÁZKA: Dva Dafy o hmotnosti 9 tun. To bude asi velmi tvrdý oříšek, že? ODPOVĚĎ: Bude, asi si vezmeme velký louskáček. odpovězeno: 20.12. 2002 12:11:26 OTÁZKA: Co si myslíte o předpisu, který nařizuje umístění motoru nad přední nápravu? U sériových Tater prý motor tak vepředu není. Není tedy nesmysl upravovat sériové provedení auta, když smyslem předpisů je údajně zachování co největší sériovosti? ODPOVĚĎ: Je to omyl pane. Sériové tatry mají většinou motor nad přední nápravou. odpovězeno: 20.12. 2002 12:10:24 OTÁZKA: chtel jsem se zeptat jestli i pri rally stoji nekde pri cestach stopari, jestli jim stavite a jestli berete stopare kdyz jezdite civilnim vozem ...potazmo jaky vuz vlastnite?? ODPOVĚĎ: Stopaři tam nejsou, a i kdyby byli, nebrali bychom je, protože nemáme pro ně místo a nemáme ani čas. V běžném provozu občas někoho vezmu do své Tatry 613. odpovězeno: 20.12. 2002 12:08:12 OTÁZKA: tak byh rad vedel vas nazor na tu problematiku:o) cosi o tom myslite v ceskem aute nemecky motor?? ODPOVĚĎ: Je to výsledek zakázky. Tatra měla zakázku ze Spijených Arabských Emirátů, v níž zákazník chtěl tatrovky s německými motory. odpovězeno: 20.12. 2002 12:06:07 OTÁZKA: Zdravím Vás a celý Váš tým. Kolik stojí takové africké dobrodružství, jak těžká je závodní Tatra na startu. Držím Vám palce. ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Je to hodně drahé dobrodružství, tomu věřte. Na startu Tatra váží 11 tun. odpovězeno: 20.12. 2002 12:05:15 OTÁZKA: Zajímalo by mě, jak moc se liší kamiony od těch sériových, které vlastne reprezentují. Vím že v kategorii osobních aut skoro vším. A ješte malý dotaz: Jezdíte s tatrováckým motorem? ODPOVĚĎ: Sériové tatry mají nižší výkon, mají jiné tlumiče pérování, to jsou hlavní rozdíly. odpovězeno: 20.12. 2002 12:03:58 OTÁZKA: Jak vnímáte návrat vozu Liaz? Jinak pevně věřím, že jim to s Karlem Lopraisem všem natřete. Hodně štěstí. ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Klukům s Liazem držím palce. odpovězeno: 20.12. 2002 12:03:10 OTÁZKA: Proč Tatra navzdory obrovitému 12ti válci výkonově zaostává za Dafy a Kamazy? Není ten motor už zastaralý? Nechtělo by to nějaký jiný - zahraniční vodou chlazený ? ODPOVĚĎ: Náš tatrovácký agregát je po zlepšení opět silnější, asi o padesát koní. Myslím si, že výkon už je dostatečný, a že na vodou chlazené motory budeme mít. odpovězeno: 20.12. 2002 12:00:45 OTÁZKA: Dobrý den, proč jezdíte v Brazilsko-českém týmu. Proč není ryze český? Jsou v tom asi peníze, že ano? Navenek tým působí totiž spíše jako brazilský :-( ODPOVĚĎ: Máte pravdu, rozhodují peníze. Brazislká firma Petrobras Lubrax s námi spolupracuje již pátým rokem a je naším hlavním sponzorem. odpovězeno: 20.12. 2002 11:59:51 OTÁZKA: chtel jsem se zeptat proc v Tatre nemate koprivnicky motor, podle meho nazoru je nesmysl potom rikat ze vyhrala Tatra kdyz v ni je nemecky motor, ktery s ni nema nic spolecneho?? da se to nejako oduvodnit??? ODPOVĚĎ: My máme v tatře vzduchem chlazený dvanáctiválec TATRA. Spletl jste se, německý motor Deutz mám ve svém autě Karel Loprais. odpovězeno: 20.12. 2002 11:55:43 OTÁZKA: Jakou máte průměrnou spotřebu na 100km v takovém terénu? ODPOVĚĎ: Spotřeba se pohybuje mezo 50 až 120 litry nafty na 100 km. Nejvyšší spotřeba je v hlubokém měkkém písku. odpovězeno: 20.12. 2002 11:54:15 OTÁZKA: Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli se nebojíte nějakých pouštních banditů a dalších zločinců? A máte u sebe zbraně, kdyby něco? Jak vůbec probíhá ochrana závodníků ze strany pořadatelů? ODPOVĚĎ: Trasa je vedena na severu Afriky, kde je relativně bezpečno. Pořadatelé rallye změnili právě kvůli hrozbám banditů v Mali a v Mauretánii. Zbraně samozřejmě nevezeme, jedeme přece závodit. Ochrana od pořadatelů jako taková neexistuje. Spočívá v tom, jakou vybrali trasu. odpovězeno: 20.12. 2002 11:52:04 OTÁZKA: Jak vidíte svoje šance na titul v konkurenci Karla Lopraise a ruských Kamazů? Podle toho co jsem četl by Tatrám měla trasa sedět více než konkurenci. Jinak vám přeji mnoho zdaru a konečně snad už tento ročník prolomíte smůlu z minulých dvou let a stanete na postu nejvyšším!! Děkuji. ODPOVĚĎ: Šance máme všichni stejné. Budu záležet na štěstí. Trasa by měla sedět spíše rychlejším a výkonějším autům, což můžou být ruské kamazy a holandské vozy DAF. odpovězeno: 20.12. 2002 11:46:38 OTÁZKA: Plánujete v roce 2003 i jiné soutěže než Dakar? ODPOVĚĎ: Pokud se vše povede, tak chcem jet Rallye Berlín Wroclaw. Nejeli bychom ale s dakarskou závodní tatrou, ale doprovodnou. odpovězeno: 20.12. 2002 11:41:24 OTÁZKA: Myslíte si, že si Tatrovky udrží výrazný odstup od většiny ekonomicky silnějších továrních týmů i v budoucnu? ODPOVĚĎ: Tak to není, že bychom měli před kokurencí odstup. Spíše máme výhodu nezávislého zavěšení kol oproti pevným nápravám u konkurence. odpovězeno: 20.12. 2002 11:38:18 OTÁZKA: Jaký máte vztah s Karlem Lopraisem? Jste kamarádi nebo nepřátelé? ODPOVĚĎ: Jsme kamarádští konkurenti. odpovězeno: 20.12. 2002 11:37:44 OTÁZKA: Zdravím a chtěl bych se dozvědět, co vás na soutěži nejvíc láká a co byste si na ní naopak nejradši odpustil. Děkuji za odvěď, a hodně štěstí. ODPOVĚĎ: Láká mě nejvíc terén, rychlá jízda v terénu. Odpustil bych si přípravu na soutěž, která je mnohem složitější než samotný závod. odpovězeno: 20.12. 2002 11:36:37 OTÁZKA: Zkusil byste závodi s tahačem na okruzích? ODPOVĚĎ: Ne, mám rád off road, závody v terénu.

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842110
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
488
2041
13491
37305
75031
3490401

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:48:38

Back to Top