04.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Celý článekLondýn - Členka stáje Škoda Motorsport Tina Thörnerová má i po konci mistrovství světa v rallye nabitý program. V bájném Dakaru, nyní ročníku 2003, bude navigátorkou Ariho Vatanena - bývalého mistra světa i vítěze afrického dobrodružství. Dvojice seveřanů bude jednouz posádek tovární stáje Nissan, která chce zdolat konkurenční značku Mitsubishi. Zatímco v Octavii WRC měla Švédka po boku krajan Kennetha Erikssona jen pramalá šance na vítězství v některé z rallye, s Finem patří k favoritům Dakaru 2003.

Fotogalerie

Nissan vyšle do soutěže Telefonica Dakar 2003 pět vozů a mistr světa v rallye Vatanen, nyní především piálotik Evropského parlamentu, patří se čtyřmi tituly dakarského vítěze k největším esům rajdu. Jeho kolegy v japonské stáji budou další hvězdy, především další bývalý vítěz Dakaru Kenjiro Shinozuka. Tina Thörnerová se svým kolegou Erikssonem ve stáji Škoda Motorsport zůstala i po letošní sezoně, ačkoli původně, po angažování Didiera Auriola, to tak nevypadalo. Skandinávská posádka má v českých barvách nyní pozici testovací dvojice. Kdo je Tina Thörnerová Tina Thörnerové především díky své oddanosti a práci pro tým patří mezi nejpopulárnější postavy současných automobilových soutěží. A mít týmového ducha znamená v rallye skutečně mnoho. Týmové spolupráci se Tina, spolu se svými pěti bratry a dvěma sestrami, učila už od dětství na rodinné farmě. V následujících řádcích Tina Thörner nabízí svůj pohled na svět rallye a kromě jiného i na téma, kdo je lepší řidič - zda muž nebo žena. Proč mi nevadí dřina, kterou rallye obnáší? "Když mi bylo jedenáct, měla jsem vlastní stovku slepic. Život na farmě je o společné práci a vzájemné pomoci, takže i já jsem musela přiložit ruku k dílu. Rodiče velmi tvrdě pracovali sedm dní v týdnu, 365 dní v roce, viděla jsem tedy, a také zažila, co obnáší tvrdá dřina a být nezávislým. Ani ve snu by mě nenapadlo jezdit s někým rallye. Vůbec mě to nezajímalo. Pak se mě ale jednou někdo zeptal, jestli bych s ním nechtěla jet. Řekla jsem si, že by to mohla být zábava, tak proč to nezkusit. Bylo mi tenkrát osmnáct let." Nelehké rozhodování "V roce 1989 jsem zakončila úspěšně promocí studia ekonomie a marketingu a okamžitě jsem také dostala nabídku velmi dobrého místa se slušným platem od jedné PR agentury. Jen co jsem však práci přijala, přišla další nabídka. Louise Aitken Walker mi nabídl místo spolujezdce. Bylo to hrozné dilema. Práce byla skvělá a do toho tak velká příležitost. Pamatuji si, jak jsem se ptala svého šéfa, jestli by bylo možné vzít si kvůli rallye volno. Jeho odpověď zněla: Tino, neplatíme tě za to, abys jezdila rallye. Takže jsem se musela hodně rychle rozhodnout. Protože jsem si řekla, že za psacím stolem můžu sedět kdykoli, zvolila jsem po patnácti sekundách rozmýšlení variantu rallye. Hned jsem volala otci, který mi chtěl z radosti z nového zaměstnání koupit byt, aby přestal s jeho sháněním. Na otázku, proč, jsem mu odpověděla, že jsem se prostě rozhodla odejít. Nebyl z toho dvakrát nadšený, ale bral to docela v klidu. Tenkrát jen poznamenal, že je to můj život." Proč mi rodina neschvaluje to, co dělám "Otec mé rozhodnutí přijal v klidu, ovšem to ještě nevěděl, že za mým odchodem z dobrého místa v PR agentuře je motorismus. Nikdy mi to neschválil, protože tomu jednoduše nerozuměl. Nedávno mě však mile překvapil. To když se objevil, tady ve Švédsku, na jedné prezentaci škodováckého dealera. Vždycky byl totiž velkým fanouškem Kennetha Erikssona, kterého jako člověka velmi respektuje. No a když viděl, že já jsem Kennethův spolujezdec, myslím, že od té chvíle se na celou věc dívá trochu jinak." Co všechno je potřeba motorsportu obětovat "Doufám, že to co dělám, ulehčí vstup do tohoto sportu dalším dívkám. Je to skvělá práce, ve které se mohou dobře uplatnit i ženy a vydobýt si respekt. Ovšem je potřeba se spousty věcí vzdát. Největší obětí jsou děti a rodina. Nemůžete jezdit devět měsíců s velkým břichem a po porodu miminko nechat doma. Muži to mají v tomto ohledu jednodušší, protože mohou nechat své děti doma s jejich ženou. Já děti zatím nechci, takže pro mě tohle problém není. Horší je to s partnerem. Při mém vytížení na něho nemám dost času. Ale můj současný přítel také závodí, takže mi rozumí a chápe to. Zpočátku si myslíte, že váš osobní život půjde s rallye skloubit, ale postupně přicházíte na to, že to možné není." Kdo je lepší řidič, muž nebo žena "Je přirozené, že lepšími řidiči jsou muži než ženy. Mužům je od přírody dána větší schopnost riskovat, ženy naopak hodně uvažují nad důsledky. Jsou omezené také tím, že mají s řízením mnohem méně zkušeností. Většina mužů se začíná motat kolem aut, dělat smyky a všechno to kolem ve velmi mladém věku. Jsou k tomu prostě přizpůsobeni. Ženy takhle nevyrůstají a v tom je jejich handicap. Pokud jde o řízení jako sport, je tu další problém - tlak, který je v tomto sportu na člověka obrovský. Musíte být schopen se s ním vyrovnat, být si jistý sám sebou. Jako při podnikání, riskujete a záleží jen na vás. Myslím, že i v tom mají muži oproti ženám výhodu." Nehody se snažím si nepřipouštět "Z nehody máte strach neustále. Třeba při poslední soutěži ve Švédsku. Na jedné z rychlostních zkoušek jsme se vyřítili ve 195 kilometrové rychlosti na horizont, kde nás zaskočilo několik fanoušků v bezprostřední blízkosti naší Octavie WRC. Úplně mě v tu chvíli zamrazilo, protože jsem se bála, že někoho můžeme zranit. Naštěstí se nic nestalo. Jinak nejhorší nehodu jsem zažila před třemi lety. Vylétli jsme ze silnice a skončili v pětimetrové hloubce jezera. Nemohla jsem otevřít dveře, protože se nárazem poškodily. Věděla jsem, že mám jen pár sekund. Měla jsem pocit, že umírám. Pak se mi nějak, ani nevím jak, podařilo z auta vyprostit a zachránit se. Pár dní mi trvalo, než jsem se z celé události dostala." Proč ráda riskuji "Myslím, že to, co mě na rallye nejvíce vzrušuje, je velká dávka rizika a riskování vůbec. Pro mě je hodně vzrušující to tlačení sebe samotného na hranici možností a prožívání napětí, když tuto hranici překročíte. Také na rallye miluji tu tvrdou práci mezi člověkem a strojem, která se pak projevuje ve výsledcích." iDnes

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3842111
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
489
2041
13492
37306
75031
3490402

Vaše IP: 54.90.237.148
Server : 2018-01-21 03:48:54

Back to Top