09.jpg

Nejprve Vás to zaujme, záhy zjistíte, že to je vlastně váš sen, potom nadchne, chytí a nepustí. Jdete za tím. Čím víc se to blíží, jste nervóznější. Psychicky naruší a málem zruinuje. Konečně okusíte a je to fantastické. Pak to začne bolet a mnohdy nevíte jak a proč dál. Vtáhne vás to, pohltí. Něco i zklame. Změní. Ukáže co je vůle, hranice sil. Obrátí naruby, vyždíme a vyplivne. Je to vášeň i droga, chuť života i dotek temnoty. Je to Rallye Dakar.

Číst dál...

Celý článek Liberec - stam Zdravím všech dakaristy a zvu Vás k sledování dnešní etapy, která vede z Luxoru do Abu Rish. Úvodní spojovací etapa je dlouhá 75 km, speciál 477 km, závěrečná spojovací etapa je dlouhá 24 km. Celkem jezdci ujedou 576 km. Etapa obsahuje tři kontrolní stanoviště.Trať je dobře čitelná na dálku, je rychlá s jemným pískem a kameny, vede mezi skálama. Etapa se jede bez GPS . Kaňony vypadají hodně podobně...

Číst dál...

Celý článek Ve spolupráci s internetovým motoristickým magazínem www.motormix.cz a s týmovými stránkami Tomáše Tomečka jsme připravili soutěž o atraktivní ceny. Toto je druhý díl soutěže. Hraje se o týmová trička, prezentační CD s fotkami ze závodů, model Tatry a další zajímavé ceny...

Číst dál...

Celý článek Zdravím všech dakaristy a zvu Vás k sledování dnešní etapy, která vede z Dakhly do Luxoru. Úvodní spojovací etapa je dlouhá 53 km, speciál 274 km, závěrečná spojovací etapa je dlouhá 375 km. Celkem jezdci ujedou 702 km. Dnešní etapa není dlouhá, ale jsou v ní dlouhé spojovací etapy a kdo se zapomene, může např. za překročení stanovené rychlosti dostat penalizaci i pokutu (300 EUR).

Číst dál...

Celý článekDakhla Třináctá etapa rallye Dakar, měřila 657 kilometrů a její speiální zkouška 569 km byla v letošním ročníku tou nejdelší. Trasa vedla přes velké písečné pláně, bílou poušť, sjížděly se duny o velikosti katedrál a cesta se klikatila mezi hřibovitými skalami. Celá trasa byla velmi rychlá a zejména kamenitý terén v závěru byl velmi náročný na podvozek vozů. Podle výsledků se zdá, jako by všichni už jeli na "jistotu".

Číst dál...

Celý článek Dakhla - Přes velké technické problémy tým Martina Macíka s liazkou na Dakaru pokračuje. Po přinácté etapě, do které startoval ze třináctého místa, se řítí do cíle v Sharm el Sheiku. Liaz dostává zabrat, posádka snad ještě víc. Podle posledních zpráv, které nám v rozhovoru zdělila Viera Kaštanová je auto...

Číst dál...

Celý článek Siwa, 14. 1. 2003 Zdravím Vás do třetice ze Siwy. Další etapa za námi a další varovný zvednutý prst pro nás. Včera jsem psal o tom, že Dakar není jen o rychlosti - dnes nám to všem ukázal Gerardus De Rooy. Nevím přesně na kterém kilometru, ale bylo to přibližně uprostřed etapy, kde jsme kousek za průjezdní kontrolou najížděli malou dunku - ani ne dunku, spíš takovou terénní vlnu.

Číst dál...

Celý článek Po dni volna čekal účastníky rallye Dakar okruh Siwa - Siwa. Speciální zkoužška etapy měřila 341 kilometrů. Celá trasa vedla dunovými poli a písečnými pláněmi. Hlavní událostí dne byla havárie favorita v kategorii kamionů Gerarduse de Roye. Ten zahodil naději na vítězství skokem z duny , kdy se jeho kamionu utrhla celá kabina a jen šťastnou náhodou nepřejel sám sebe a celá posádka vyvázla bez zranění.

Číst dál...

Celý článek Zdravím všechny dakaristy a zvu Vás k sledování 12. etapy. Dnešní etapa se jede jako okruh kolem města Siwy , první spojovací etapa je 57 km dlouhá, spediál měří 341 km a druhá spojovací etapa měří 47 km . Celkem 445 km. Všichni účastníci jsou v Siwe, kam se ale mnozí dostali až po noci strávené v minovém poli. Odpočinek si jistě zaslouží všichni. Mohli však bez rozdílu využít pouze jedinný den a tím bylo včerejší pondělí.

Číst dál...

Celý článek Siwa / Rozhovor s Tomášem Tomečkem - Volný den závodníka v Rallye Dakar? Odpočinek? Ano, ale jen od volantu. "Jsem ve špinavých montérkách a s kolegy pracuji na autě. Ale to nevadí, patří to k Dakaru," líčí z egyptské Siwy Tomáš Tomeček, pilot Tatry 815, jenž je šest etap před cílem třetí.

Číst dál...

Celý článekŘíkají mu Mister Dakar. Fousáče, kterého jsme překvapili v podkroví bývalé zámecké sýpky v Židlochovicích na Brněnsku, zná snad celý motoristický svět. Aby také ne. Vždyť dokázal v nejtěžším závodě planety to, co ještě nikdo jiný. V patnácti ročnících závodu Paříž - Dakar získal deset medailí. Z toho šest bylo zlatých. Příprava na každý závod přitom začíná právě na Brněnsku. Právě tady si Karel Loprais (51) vyzkouší speciální oblečení, které může bez nadsázky ovlivnit výsledek závodu. Na kolik vlastně přijde výbava profesionálního jezdce? A co se s ní děje po závodech?

Číst dál...

Celý článekVčera v 11.00 hodin odjela oficiálně na rallye Dakar 2003 z Brněnské Kociánky posádka novinářského vozu Vierka Kaštanová a Ivo Kaštan. Ivo společně s panem ředitelem Podluckým slavnostně nalepili logo Ústavu Kociánka na kapotu vozu. Děti z ústavu předali účastníkům talismany pro štěstí a také dvě trička, která projedou celou rallye a budou cenou pro vítěze druhého ročníku rallye pro postižené děti s názvem "Rallye - cesta do života".

Číst dál...

Celý článekV pátek 20. 12. 2002 zavítal Tomáš Tomeček se svou závodní tatrovkou do Ostravy. Od 10. hodiny dopolední probíhala v restauraci na Jiráskově náměstí (Kuří rynek) tisková konference, na které se sešli zástupci ostravských médií. Poté Tomáš Tomeček navštívil redakci MF Dnes. Tam proběhla od 11:30 internetová diskuze, do které se mohli zapojit fandové z celé republiky. Záznam z tohoto on-line rozhovoru jsme na našem webu již uveřejnili (20. 12.). Závodní vůz mezitím mohli na Kuřím rynku obdivovat kolemjdoucí.

Číst dál...

Celý článekTak jako každý rok přichází po měsících příprav a rutinném vyřizování předstartovních formalit den odjezdu. Týmy a jezdci se vydávají na start do francouzského Marseille, kde je čekají formální a technické přejímky strojů. Ještě se můžete zúčastnit: volejte ihned do redakce. Odjíždíme z Liberce 29.12.2002 ve 14,00hod. Pojeďte podpořit českou účast. Kontakt: 607 55 66 14, mail pro: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Číst dál...

Celý článekLondýn - Členka stáje Škoda Motorsport Tina Thörnerová má i po konci mistrovství světa v rallye nabitý program. V bájném Dakaru, nyní ročníku 2003, bude navigátorkou Ariho Vatanena - bývalého mistra světa i vítěze afrického dobrodružství. Dvojice seveřanů bude jednouz posádek tovární stáje Nissan, která chce zdolat konkurenční značku Mitsubishi. Zatímco v Octavii WRC měla Švédka po boku krajan Kennetha Erikssona jen pramalá šance na vítězství v některé z rallye, s Finem patří k favoritům Dakaru 2003.

Číst dál...

Celý článekVybavení vozu je neméně důležitá záležitost, v tomto okamžiku se všechny posádky potýkají hlavně s váhou této technické výbavy. Každý rok se to opakuje, je to stále stejné. Právě z tohoto důvodu se objevuje ve voze Martina Macíka "Specialita", jedná se o Transpocker 1500 od firmy Fronius. Čím je nanápadná červená krabička výžící jen 4,5kg zajímavá? Čtěte v článku!

Číst dál...

Celý článekNěkolik otázek pro Jaromíra Martince, právě tento člověk začal pro "nás" pracovat na Dakaru 2000 jako první zpravodaj, novinář na marathonu Paříž- Dakar. Byl to Míra Martinec, který nám přinášel zprávy z kamiónu Tomáše Tomečka... Díky. Jak ses dostal ke spolupráci s Tomášem Tomečkem? Před třemi lety mě ještě jako redaktora napadlo udělat v tehdejším továrním týmu Tatry reportáž o tom, jak se z autoopravárenského hlediska (tak je náš časopis tematicky směřován) připravují auta na Dakar. Od zástupce společnosti, která nám dodává maziva, jsem se dozvěděl o tom, že Tom připravuje auto a pojede Dakar. Tak jsem mu zavolal, jestli bychom se mohli taky vidět. Tenkrát mě vůbec nechtěl vzít domů, kde na mrazu za neuvěřitelných podmínek připravoval "hasičáka", takže jsme se sešli v Kopřivnici v muzeu.

Číst dál...

Celý článekJsou otázky, na které z evropských soutěží nejsme zvyklí. Nebudou účastníci ohroženi bandity? Zde už končí sportovní souboj a jde skutečně o život. V roce 1991 byl řidič doprovodného vozidla zastřelen. V roce 1996 doprovodný vůz najel na minu a řidič uhořel. V roce 1998 přepadení dvou vozů Tatra střelbou a zcizení Sklenovského vozu (naštěstí bez zranění posádek). Tento vůz již nebyl nikdy nalezen.

Číst dál...

Celý článekPraha - Chtěl změnu, nevyšlo to tak chce potřetí vyhrát na čtyřkolce. Přitom se ještě v březnu Josef Macháček dušoval: „Už nikdy se čtyřkolkou.“ Osmadvacátého prosince odjíždí do Marseille na start Rallye Dakar. Dvakrát dojel ve své kategorii první, dvakrát nedojel vůbec – naposledy loni. „Nedojet podruhé za sebou to bych nesnesl,“ uvažuje pětačtyřicetiletý motocyklový závodník.

Číst dál...

Celý článekTomáš Tomeček odpovídal v on-line rozhovoru před odjezdem na Paříž Telefonica - Dakar 2003. Přepis všech otázek a odpovědí naleznete v tomto článku. odpovězeno: 20.12. 2002 12:29:19 OTÁZKA: A proč tedy nemáte delší převody? (nebo i ty musí být sériové?) Nějak těm nářkům nad rychlými Kamazy nerozumím........... ODPOVĚĎ: Převodovky musejí být sériové. Nářky se týkají spíše toho, že Rusové mají tovární vozy s obrovským zabezpečením. Náklady na provoz jejich stáje jsou mnohonásobně vyšší než máme my.

Číst dál...

Strana 1 z 6

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
115
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3805011
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1153
2994
25002
38755
50441
3416820

Vaše IP: 54.227.127.109
Server : 2017-12-17 20:42:16

Back to Top