06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Tisková zpráva Stejně jako v předchozích dvou letech i v nadcházejícím 24. ročníku světoznámého marathónu Rallye Arras - Madrid - Dakar hájit barvy kopřivnické automobilky TATRA dva samostatné smluvní týmy. Oba byly v důsledku významných změn v pravidlech, týkajících se především konstrukce soutěžních nákladních automobilú, nuceny postavit v dílnách kopřivnické automobilky zcela nová vozidla, respektivě přepracovat konstrukci vozů.

Fotogalerie / VSTUPTE

TATRA TEAM

šestinásobného vítěze dakarské rallye Karla Lopraise připravil nový „soutěžák" - tzv. „Pumu 2" - vycházející ze sériového provedení nákladní Tatry typu ARMAX s označením TATRA T815-2ZZVR45 16 400 4x4.1. Rám vozu byl upraven pro zástavbu vodou chlazeného motoru KHD Deutz (stejného, jaký měla legendární „Puma"), který prošel kompletní repasí. Mimo odlišné uloženi motoru došlo u tohoto vozidla k dalším významným změnám. Drive typická nástavba byla nahrazena předepsaným sendvičovým typem nástavby, přičemž ke změně došlo i u odpruženi přední nápravy, která nyní používá torzní tyČe. Zadní náprava je nadále odpružená vzduchovými vaky. Posádka tohoto soutěžního speciálu zůstala stejná jako v minulém roce. Pilotem bude velezkušený Karel Loprais, navigátorem Josef Kalina a mechanika bude zastávat Petr Hamerla. Doprovod bude TATRA TEAMU zajišťovat další tatrovka 4x4, jejíž posádka pojede ve složeni Bedřich Sklenovský, Martin Kahánek a Malcolm Douglas.

TÝM BR PETROBAS LUBRAX

Tomáše Tomečka nemohl letos použit soutěžní vůz T815 HAS Dakar z minulých let. Nejvýznamnější změna v předpisech se totiž týká umístění motoru - podle zmíněného reglementu FIA musí být konec motoru, daný rovinou setrvačníku umístěn max. 1000 mm za osou přední nápravy. Proto byl použit pro stavbu sériový podvozek Armax o rozvoru 4090 mm s krátkou kabinou. Motor i převodové ústrojí byly použity z původního vozu. Motor je tedy klasicky, vzduchem chlazený dvanáctiválec Tatra. Posádka soutěžního vozu pojede ve stejném složení jako loni. Za volant usedne zkušený Tomáš Tomeček, který se letos soutěže zúčastní posedmé, z toho počtvrté jako pilot. Navigátorem soutěžní Tatry bude již po čtvrté za sebou brazilec André Azevedo, který před tím, než usedl do závodní Tatry, absolvoval Dakar jedenáctkrát na motocyklu. Třetím členem posádky je šéfredaktor Časopisu AutoEXPERT ing. Jaromír Martinec. Ten absolvoval loni svoji premiéru v soutěži a letos bude opět plnit roli mechanika a má, stejně jako loni, na starosti i komunikaci s okolním světem Doprovodný vůz, jehož posádku kromě pilota ing. Petra Vodáka doplní dva brazilští závodnici, byl postaven v loňském roce a před letošním ročníkem prošel kontrolní repasi. I zde je použit dvanáctiválcový motor se dvěma turbodmychadly a mezichladičem stlačeného vzduchu.

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838000
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
49
1478
3534
27348
75031
3480444

Vaše IP: 54.196.135.90
Server : 2018-01-17 00:32:00

Back to Top