01.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

O tlumičích Karla Lopraise více ... Atar, Praha - Takřka zároveň vlétly dva vozy tatra do cíle 9. etapy Rallye Total Dakar. Tomáš Tomeček dorazil o několik vteřin dříve než Karel Loprais. "Ptal jsem se pak Karla, jestli jsem mu nepřekážel," hlásil do satelitního telefonu Tomeček. "Karel se usmál a řekl, že ne." Tomeček ráno startoval o dvě minuty později za svým velkým rivalem, na trati ho ale předběhl a už ho před sebe nepustil. Etapu vyhrál a vrátil se před Lopraise na druhé místo průběžného pořadí.

Foto: Josef Vrátil (Granada-Dakar 96) Vydal: Innotech International

Fotogalarie

Vedoucí Rus Čagin, který dojel v pondělí třetí, má stále před oběma českými piloty více než devadesátiminutový náskok. "Dnešní etapa byla sice moc hezká, ale strašně náročná," hodnotil Tomeček. "Bylo tam vše: duny, rychlé úseky v pistách, ostré sjezdy do údolí i kamenitý závěr v horách. Dostal jsem pořádně zabrat, pořád jsem musel měnit rychlost jízdy, jsem hodně utahaný." Přesto Tomeček lehce předstihl jednoho z favoritů Japonce Sugawaru na voze Hino, který vystartoval mnohem dříve. "Chvíli se držel před náma, pak uznal, že nestačí a pustil nás," poznamenal český pilot. "No a pak už nestíhal." Loprais si v cíli stěžoval na přední tlumiče. "Říkal, že mu z nich uniká olej," potvrdil Tomeček. Lopraisův vůz má díky rozdílné konstrukci přední nápravy slabší tlumiče než Tomeček. Kvůli nově schváleným předpisům, které si vyžádaly posunutí motoru dopředu, je ale nyní přední náprava zatížena více než dříve. "Tlumiče se více zahřívají a ztrácejí svoji účinnost," uvedl dlouholetý člen Lopraisovy posádky mechanik Radomír Stachura. "Vůz pak více skáče, stává se hůř ovladatelným a pilot musí zpomalit."

Petr Býma

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840272
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2791
1951
8227
32041
75031
3485137

Vaše IP: 54.163.39.19
Server : 2018-01-18 14:34:39

Back to Top