08.jpg

Ročník 2001 se vrátil k základním hodnotám Dakaru. Program postihla spousta změn, byla redukována letecká asistence a posílena asistenční vozidla na trase. Klasická trasa, ze severu na jih, dovolila TSO inovovat etapy množstvím novinek. Poprvé v dějinách Dakaru celkově vyhrála žena: Jutta Kleischmidtová na Mitsubishi. V kategorii motocyklů triumfoval Ital Fabrizio Méoni.

Číst dál...

Po fiasku z "velkolepého" 22. ročníku v roce 2000 hledali Hubert Auriol a spol. cestu, jak opět přitáhnout k Dakaru média i závodníky. V roce 2001 zdánlivě nebylo čím závod ozvláštnit - kromě vstupu do nového tisíciletí nebyl kulatý letopočet, nebylo dakarské jubileum. Z množství spekulací o trase (uvažovalo se o jiném přejezdu Afriky z východu na západ i o přemístění závodu na Arabský poloostrov, kde je bezpečno) vyšla nakonec varianta nejjistější: vést závod opět z Paříže do Dakaru.

Číst dál...

Souboj KTM versus BMW bohužel vyšuměl příliš brzy. Přestupová rošáda před sezónou prospěla spíše k Rakušanům, marně se dosud pokoušejícím ztéci dakarský trůn. Přetáhli od BMW dvojnásobného vítěze Saincta, pravděpodobně nejlepšího jezdce současnosti. Za Saincta, kromě jiných, přišel k BMW vynikající Juan "Nani" Roma, který však Dakar nikdy nedokončil. Němci ho postavili jako týmovou jedničku a Romova minulost jim dostatečným varováním nebyla.

Číst dál...

Amatérští závodníci přihlášení do výkonnostní třídy mají možnost soutěžit i v maratónské třídě. Princip je jednoduchý : není povoleno vyměnit žádnou hlavní součástku během závodu.

Číst dál...

Pro v pořadí 23.ročník Dakaru obdržela T.S.O. od F.I.A , aby výsledky kamionů byly znovu započítávány společně s automobily. Každé ráno pak budou startovat podle těchto výsledků.Kategorie T5 bude nahrazena tzv. asistenční kategorií.

Číst dál...

Celý článekLoprais: "Dakar pojedu opět na T815!" Přestavba auta není velkým problémem....

Číst dál...

Celý článek Zde je umístěn obsah článků o marathonu, o osobnostech a o všem okolo. Autoři tyto články publikovali v uvedených médiích. Věříme, že umístění jakéhosi rozcestníku těchto informací bude pro všechny fandy Dakaru příjemné. Staňte se i vy dopisovateli na www.dakar.cz: kontaktujte nás

Je spousta knih, které mám rád, ale ke knížkám o Dakaru mám vztah již téměř intimní.

Číst dál...

Granada-Dakar´96Nahlédněte do knihy nakladatelství Innotech, autorů Josefa Vrátila a Radky Dvořákové. Na těchto stránkách postupně naleznete vše podstatné z této knihy. Současné době již můžete nahlédnout do "Fotogalerie""Je normální opustit uprostřed vánočních svátků rodinný krb. klid a pohodu, sednout na motocykl nebo do auta a vydat se na strastiplnou cestu kamenitými pistami a pouští do tisíce kilometrů vzdáleného cíle? Jenom proto, aby si člověk dokázal, že na to má, že to vydrží? Pro většinu lidí asi ne. Ale pro stovky dobrodruhů, kteří se letos už po osmnácté vypravili do afrického Dakaru má tato "nenormálnost" zvláštní kouzlo. Tito blázni vyslovují jméno senegalské metropole s posvátnou úctou a věří, že ji uvidí, že vyjedou na cílovou rampu na břehu Růžového jezera. My jsme je provázeli, abychom s nimi prožili jedno z posledních velkých dobrodružství naší doby..."

Číst dál...

Celý článek Motorkáři Oldřichu Bražinovi ze Sviadnova u Frýdku-Místku se během okamžiku rozplynula roční dřina a snění. Deset dní před startem Rallye Total Dakar si na běžkách vykloubil rameno a musel svou přihlášku z legendárního závodu stáhnout. "Chtěl jsem se před závodem trochu protáhnout a rozdýchat a takhle to dopadlo," kývnul Bražina levou paží zavěšenou v šátku. "Všechno je v pytli, s tímhle jet nemůžu."

Číst dál...

Vstupte na stránku osobností / více Češi na Dakaru je téma, které se těmito stránkami stále prolíná. Je to téma, které je pro tyto stránky prvořadé. Právě těmto lidem, jejich dakarským osudům jsou tyto stránky věnovány. A pokud se Dakaru aktivně stále účastní chtějí Vám tyto stránky přispět ke stále se pozšiřujícím zdrojům informací z jejich "tažení", nebo chcete-li cesty k cíli.

Číst dál...

Praha - Dva lidé, kteří jako jediní dokázali šestkrát triumfovat v nejnáročnější světové automobilové soutěži - Rallye Dakar, vévodí přehledu nejúspěšnějších závodníků třiadvacetileté historie. Za pilotem kamionu Lopraisem a francouzským motocyklistou Peterhanselem je na bronzovém stupínku rovněž motocyklista Neveu z Francie. Naopak možná největším smolařem soutěže je Japonec Sugawara, který dojel s kamionem už pětkrát druhý.

Číst dál...

Miroslav Fanta / Vstupte Praha - Jen jediný Čech závodil ve dvou nejslavnějších rallyeových podnicích - mistrovství světa v automobilových soutěžích i v Rallye Dakar. Držitelem ojedinělého primátu je Miroslav Fanta. Pouštní závod jel dvakrát v pozici pilota-mechanika v kamionu Liaz, rallyeového šampionátu se zúčastňoval několik let na sedadle spolujezdce jako člen továrního týmu Škody. "Dakar je fyzicky a psychicky mnohem náročnější," tvrdí Fanta.

Číst dál...

Více zde Praha - S unikátním strojem vyrazil na svůj třetí start v Rallye Dakar motocyklista Ivo Kaštan. V roce 1998 využil nabídky českého prodejce legendární britské značky Triumph a osedlal tříválec Tiger 900. Byl to historicky první start Triumphu ve slavné soutěži. "Všude kudy jsem projížděl jsem budil obrovskou pozornost," vzpomíná Kaštan. "Zajímal se o mě tisk, francouzská televize se mnou natočila rozhovor."

Číst dál...

Fotogalerie Ještě za tmy, těsně pred rozedněním se scházíme u vrtulníku organizátorů. Tuto etapu budeme sledovat z ptačí perspektivy! Společnost máme jak se patří, technický ředitel Patrick Zaniroli, bývalý jezdec týmu Mitsubishi a vítěz Dakaru z roku 1985 a Marc Roy, ředitel závodu. Přátelský stisk rukou a rychle nasedat. Letíme na start specialu. Marocká krajina viděna z výšky působí za svítání až pohádkovým dojmem. I díky tomu si naplno uvědomujeme, že jsme v úplně jiném světě... Přistáváme u startu v době, kdy začínají odjíždět první motocyklisté. Po chvíli fotografování jsem se zadíval do dálky a sledoval, jak se motocykly pomalu ztrácí v nekonečném prostoru, zpestřeném občasnými kopci nebo skalisky. Teď teprve si alespoň náznakem uvědomuji pocity jezdců, když se vydávají na cestu do neznáma, kdy je kolem nich jen holá pláň, kamení, nebo nekonečná poušť. Být tam na tom místě sám, asi by se mi začal svírat žaludek. Po chvíli přijíždí první automobily. Rychle ještě několik záběrů a letíme dál. Ještě netušíme, co nás všechno čeká!

Číst dál...

Kinzo Adachi / Více Když jsme se procházeli v Granadě po budově ředitelství soutěže, zaujal nás malý Japonec zjevně už pokročilého věku. Spokojeně seděl na židli a čekal/ až jeho spolujezdec, pro změnu mladý a urostlý chlap atletické postavy, vyřídí nezbytné formality týkající se přejímky. Tento muž jménem KÍozo Adachi byl nejstarším účastníkem letošního Dakaru. A nutno dodat, že ve svých 82 (!) letech nepatřil zdaleka k nejpomalejším. S typickou japonskou zdvořilostí a několika úklonami se s námi pozdravil a začal o sobě vyprávět.

Číst dál...

Jiří Žák / Více Poznali jsme se až krátce před odjezdem na Dakar. Ve chvíli, kdy my, nezkušení s vyřizováním všech nutných formalit pro cestu na tento maraton Jsme už začali propadat zoufalstvi a beznaději, nám poskytl mnoho cenných rad. Jiří Žák. Drobný chlapík s jiskrou v oku, neztrácející dobrou náladu a chuť na cigaretu a pilot jedné z Tater v týmu Poldi. Na soutěž se těšil jako malý kluk a přes všechny problémy s přípravou vozu doslova sršel optimismem i odhodláním. Dobrá nálada mu kupodivu zůstala i v cíli, i když nakonec bylo všechno úplně jinak, než si Jirka představoval.

Číst dál...

Článek / Více ...Záludné nerovnosti na tak náročné soutěži, jakou je Dakar, překvapí i ty nejzkušenější. Saby mezi úzkou skupinu těchto jezdců patří. Jeho čtyřnásobné salto po krátkém skoku, kdy se při dopadu Jedno přední kolo ocitlo v měkkém písku, spatřilo díky televizním přenosům milióny lidí na celém světě. A světová motoristická veřejnost viděla nejen senzační, z vrtulníku náhodně natočené záběry této havárie, ale i to, že jezdec se spolujezdcem vystoupili z totálně zdemolovaného vozu zcela nezraněni.

Číst dál...

Celý článek ...Dalo by se s klidem říci, že tato etapa favority pořádně pozlobila. Rakusan Kinigadner v ni se zadřeným motorem odstoupil ze soutěže. Když jsme s ním v cíli etapy hovořili, stěžoval si na velmi špatný, nečistý benzín, který natankoval. Se stejným problémem se setkal i dosud vedoucí Peterhansel. Ten sice se skomírajícím motocyklem do cíle etapy přece jen dojel, ale se ztrátou 2 hodin a 49 minut na Orioliho, který tuto etapu vyhrál a převzal tak taktovku vedoucího jezdce soutěže. Kini byl velice rozladěn, protože se stejnými problémy se potýkal i v minulém ročníku.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
113
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3741182
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1694
2576
12302
35517
38348
3294576

Vaše IP: 54.81.108.205
Server : 2017-10-20 21:55:41

Back to Top