09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Závod se vrátil k původní trase se startem na Trocadéru a cílem v Dakaru, ale nejsou závodníci. Trasy v dunách El Goléa jsou stejně hrozné jako ty v Agaderm nebo El Oued. Třetina závodníků skončila v písku. Hubert Auriol uvízl v dunách Mauretánie. Na prvních místech dokončili závod Stephane Peterhansel (motorky) a Bruno Saby (auta). Gilbert Sabine udržel závod svého syna při životě. Legenda pokračuje.

Patnáctý ročník

Rallye Total Paris-Dakar

Pořadatelům Dakaru nastaly krušné časy. Francouzská legislativa zakázala tabákovou reklamu. Navíc se objevila konkurence v podobě maratónu Paříž - Peking, který se jel v roce 1992 a byl pravděpodobně nejtěžším, ale možná i nejkvalitnějším maratónem 90. let. Výsledkem bylo, že se na start v Paříži postavilo pouhých 141 posádek. Mnozí by start na Dakaru zkrátka ekonomicky neunesli. Uvedený fakt se podepsal zejména na kategorii kamiónů. Obě Perlini sice startovala, ale v růžových barvách týmu DUC - Z. Tovární tým Tatry soutěž neobsadil a pouze francouzský importér, firma MAM Strager nasadila nerepasovanou šestikolku s posádkou Měřínský, Kalina, Buchtyár. Rovněž Kamazy, které na Peking nasadily 5 vozů, na start nepřijely, Hino nasadilo jen Sugawaru. Pro Perlini mohly tak být soupeřem jen terénní Mercedesy. Tým Citroenu startoval poprvé v barvách firmy Total a startovali v něm Lartigue, Vatanen a Salonen a Auriol, s Mitsubishi jeli Fontenay, Saby, Weber a Shinozuka. Určitou konkurencí jim mohly být buginy ze Schlesserova týmu. Pro ně však platilo, že na úspěch si musejí ještě dlouho počkat. Soutěž se naposledy jela přes Alžírsko, pořadatelé na průjezd dostali čtyřdenní kvótu, a tak etapy nezřídka měřily i 1000 km.

Soutěži kamiónů panovala obě Perlini. Suverénní vítězství zopakoval Francesco Perlini, navíc dojel desátý absolutně. Velký závod však jela posádka šestikolové Tatry. Přes půl závodu se držela na skvělém třetím místě. Potom však v převodovce zarachotilo a následovala mnohahodinová pouštní výměna převodovky, kvůli které posádka nestihla časový limit o 17 minut a dostala desetihodinovou penalizaci. Co naplat, že v následujících dvou etapách dojela první a druhá, v cíli to stačilo jen na 10. místo a první v kategorii 6x6.

Kategorii automobilů mírně dominovaly vozy Mitsubishi, poprvé a naposledy vyhrál exmistr světa v rallye Bruno Saby. Motocyklům vládl Peterhansel, který vyhrál i přes pád v poslední etapě.

Kamióny:
10. Měřínský, Kalina, Buchtyár (ČR/Tatra 6x6)

Termíny 15. ročníku: prologue

1.etp: TANGER - FES ----
2.etp: FES - BÉNI OUNIF (295)
3.etp: BÉNI OUNIF - EL GOLEA
4.etp: EL GOLEA - BORDJ OMAR DRISS (465) -----
5.etp: BORDJ OMAR DRISS - TAMANRASSET (550)
6.etp: TAMANRASSET - ADRAR (801)
7.etp: ADRAR - CHENACHEN (626)
8.etp: CHENACHEN - BIR AMRANE (650)
9.etp: BIR AMRANE - ATAR (522)
10.etp: ATAR - ATAR (224)
11.etp: ATAR - NOUAKCHOTT (450)
12.etp: NOUAKCHOTT - DAKAR (60)

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838174
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
431
1478
3916
27730
75031
3480826

Vaše IP: 54.242.250.208
Server : 2018-01-17 04:03:46

Back to Top