06.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Změna trasy závodu.Start byl v Chateau de Vincennes a Gilbert Sabine , který chtěl opět uvést v život nové prvky , se rozhodl změnit cíl.Ze závodu Paříž – Dakar se stal závod Paříž – mys Dobré naděje a to umožnilo závodníkům vidět nové , úžasné scenérie. Novinkou , která poznamenala Dakar bylo zavedení GPS! Přesto však nevycházelo vše podle plánu : písečná bouře , válka v Čadu , rozvodněná řeka v Namibii. Avšak nic nezastavilo Huberta Auriola v cestě za dalším vítězstvím , nyní na 4 kolech. „ Je to mé největší vítězství.Být první v kategorii automobilů, poté, co jsem vyhrál dvakrát v motorkách. A zde , na mysu Dobré naděje … . Je to bezvadné“. V kategorii motocyklů zopakoval vítězství Stephane Peterhansel.

Čtrnáctý ročník
Rallye Paris-Sirte- Cap

Po neblahých zkušenostech s přepadeními bandity se T.S.O. rozhodla vést soutěž napříč Afrikou od severu k jihu a uspořádat tak největší dobrodružství moderní doby. Záměr se (stejně jako všechny další pokusy odvést Dakar z původní trasy) nezdařil. Závodilo se jen v první třetině soutěže v písečných dunách. Někteří jeli naplno od začátku a ti, kdo vyčkávali s útokem na pozdější dobu, na něj stejně nakonec neměli čas, protože průjezd tropy po úzkých cestách znemožnil jakékoli předjíždění. Průjezd pouští Kalahari už nic nezměnil, vedoucí posádky si dokázaly své pozice uhlídat, navíc některé etapy této části byly zrušeny.

Jinak však měla soutěž do Kapského města skvostné jezdecké i technické obsazení,a to i v kategorii kamiónů. Tatra nasadila hned tři vozy s novými kovovými nástavbami: vůz č. 502 s posádkou Loprais, Stachura, Kalina, č. 503 měli Kahánek, Macho a Sklenovský (6x6) a č. 504 měli Buchtyár, Kořený a Měřínský (4x4). Liaz startoval pod patronací známé agentury ART Production K, která zabezpečila dostatečné finanční zázemí. Vůz s č. 513 jel s posádkou Kakrda, Joklík, Žák, 514 měli Vonšovský, Záleský a Fanta a 515 jako doprovod Fajtl, Ducháček a Filip. Všechny Liazy měly vysoký výkon motoru, prodloužený rozvor a dobré předpoklady pro úspěch. Kromě Vonšovského vítězství v prologu však vystoupení Liazu skončilo velkou smůlou a zklamáním. Kakrdu postihl už v prologu defekt pneumatiky, v Africe se mu zanášely filtry nekvalitním palivem, což vyvrcholilo zadřením motoru v závěrečné části soutěže. Vonšovský se jen horko těžko držel první desítky a nakonec po havárii dojel až třicátý. Fajtlova posádka zabezpečovala nakonec pozici uzavíracího vozu soutěže, za což (i přes poslední místo) v cíli dostala cenu fair play. Nebyli tu jen naši: Hino nasadilo opět čtyři vozy, které si vedly skvěle a všechny skončily mezi 4. a 10. místem. Kamaz nasadil tři kamióny, ale žádný z nich se nevešel do desítky. Velkými vládci se staly speciály Perlini 105 F, které nechaly za sebou všechny soupeře s velkým odstupem. Tatry nezklamaly: Loprais dojel třetí, Buchtyár po kolostřešním extempore osmý a Kahánek devátý jako nejlepší vůz 6x6.

V kategorii automobilů se konečně prosadily nové speciály Mitsubishi před Citroeny, které zaznamenaly drtivou porážku. Poprvé v historii vyhrál někdo v kategorii motocyklů i automobilů, v tomto případě Hubert Auriol. Nejrychlejší Citroen byl až čtvrtý se ztrátou 1:20 hodiny. Tragédie poznamenala soutěž motocyklistů. V etapě do Pointe Noire zahynul vítěz 11. ročníku a jeden z největších favoritů soutěže Gilles Lalay. Vítězství si zopakoval Peterhansel.

Kamióny: 3. Karel Loprais, Stachura, Kalina (Tatra 815 4x4)
8. Buchtyár, Kořený, Měřínský (Tatra 815 4x4)
9. Z. Kahánek, Sklenovský, Pavel Macho (Tatra 815 6x6)
? Vonšovský, Záleský, Fanta (Liaz)
Adamec, Delaporte, Brzobohatý (ČSFR-Fr./Liaz)
Mück, Le Gallais, Bailly (ČSFR-Fr./Tatra)
Fajtl, Filip, Ducháček (Liaz)
Kakrda, Joklík, Žák (Liaz)

Termíny 14. ročníku: prologue
1.etp: ROUEN - VINCENNES ----
2.etp: PARIS - SETE ----
3.etp: MISRATAH - SIRTE (204)
4.etp: SIRTE - SABAH (375)
5.etp: SABAH 74 - WAW EL KBIR (546)
6.etp: WAE EL KBIR - TUMU (520)
7.etp: TUMU - DIRKOU (738)
8.etp: DIRKOU - N´GUIGMI (601)
9.etp: N´GUIGMI - N´DJAMENA ----
10.etp: N´DJAMENA - SARH (331)
11.etp: SARH - BOUAR (260)
12.etp: BOUAR - YAOUNDÉ (260)
13.etp: YAOUNDÉ - OYEM (113)
14.etp: OYEM - FRANCEVILLE (619)
15.etp: FRANCEVILLE - POINTE NOIRE (354)
16.etp: LOBITO - NAMIBE (150)
17.etp: RUACANA - GROOTFONTEIN (280)
18.etp: GROOTFONTEIN - GOBABIS ----
19.etp: GOBABIS - KEETMANSHOOP ----
20.etp: KEETMANSHOOP - SPRINGBOK (100)
21.etp: SPRINGBOK - CAP ----

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838177
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
434
1478
3919
27733
75031
3480829

Vaše IP: 54.242.250.208
Server : 2018-01-17 04:04:37

Back to Top