09.jpg

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Tentokrát startuje z pařížského La – Défense 465 závodníků. Zpět do Lybie – zde čeká na závodníky poušt, nádherná, plná překážek: „Poušt je v noci děsivá. Neslyšíte nic, je to absolutní prázdnota“(Stephane Peterhansel). Motocyklisté se cítili ztraceni v této obrovské poušti, neviděli její krásy, chtěli pouze pryč. Již na začátku druhé etapy se naděje týmu Mitsubishi rozplynuly ve vzduchu. Naděje ve třetí vítězství Peugotu se splnily. Jeho působení se zúročilo také v kategorii sportovních prototypů. V kategorii motocyklů vyhrál Edi Orioli a přinesl tak první vítězství týmu Cagiva. Hubert Auriol pokračoval v inovaci své jednomístné buginy.

Dvanáctý ročník

Rallye Paris-Tripoli-Dakar

Kamióny se vrátily, ale FIA zakázala účast speciálů. V Tatře se pro nový ročník soutěže stavěly dva rychlé vozy 4x4, ale nakonec musela být nasazena stará šestikolka (posádka Kahánek, Havlík, Krpec, č. 501) a sériový vůz 4x4, narychlo připravený pro Karla Lopraise, jehož posádka jela ve vítězné sestavě s číslem 500. Liazy postavily vůz týmu Liaz-Becher pro Josefa Kakrdu, který jel s navigátorem Jaroslavem Lamačem, druhý vůz řídil Bohuslav Vonšovský. Chyběl už Jiří Moskal, který mezitím ukončil kariéru a odešel pracovat do závodního oddělení Mercedesu. Opět nechyběla osmikolka Tatra, tentokrát s posádkou Měřínský, Kalina, Buchtyár. Na start se postavily dva speciály Perlini 105 F, jejichž sériovost byla velmi diskutabilní: obě nápravy řiditelné, hydropneumatické pérování, dvoudobý motor..., premiéru si odbyly i tovární Kamazy 6x6, které ze začátku doplácely na brutální jezdecký styl svých řidičů. Nejdéle vydržel Vladimír Golcov, který v prvních etapách stačil držet krok i s oběma Perlini. Naši předvedli velmi kvalitní výkon, i když vítězství si odnesli Italové (Villa před Houssatem). Lopraisovi stávkoval motor, a tak se životního úspěchu dočkal Zdeněk Kahánek, když si vyjel třetí místo, Lopraise nechal za sebou. Liazy zklamaly, zejména převodovky nebyly v pořádku, konečné pořadí ve druhé desítce bylo po skvělých výkonech z 80. let hořkou pilulkou.

Závod se poprvé vyhnul Alžírsku kvůli ozbrojeným nepokojům. Přišla tak o své nejspektakulárnější a možná nejobtížnější písečné úseky.

Soutěži automobilů kralovaly Peugeoty, a to naprosto zdrcujícím způsobem. Francouzskou značku poté úspěchy na Dakaru omrzely, a tak svůj tým přepustila sesterskému Citroenu a jala se věnovat závodům typu Le Mans. V kategorii motocyklů vstoupila na Dakar vítězně značka Cagiva, když si druhé vítězství připsal Edi Orioli.

Pro českého fanouška začaly kruté časy, protože roky 1990 a 1991 byly ve znamení naprostého minima informací, které z Afriky přicházely. Naši výrobci si tehdy ještě nezvykli na tržní hospodářství, navíc zájem médií se po revoluci ubíral jiným směrem, a tak shánění informací bylo nadlidským úkolem.

Kamióny:
3. Kahánek, Havlík, Krpec (Tatra 815 6x6)
4. Loprais, Stachura, Mück (Tatra 815 4x4)
? Vonšovský, Záleský, Fanta (Liaz)

Termíny 12. ročníku: prologue
1.etp: TRIPOLI - GHADAMES (273)
2.etp: GHADAMES - GHAT (609)
3.etp: GHAT - SABHA (446)
4.etp: SABHA - TUMU (641)
5.etp: TUMU - DIRKOU (504)
6.etp: DIRKOU - N´GOURTI (497)
7.etp: N´GOURTI - N´DJAMENA (499)
8.etp: N´DJAMENA - N´GOURTI (425)
9.etp: N´GOURTI - AGADEZ (780)
10.etp: AGADEZ - TAHOUA (198)
11.etp: TAHOUA - NIAMEY (222)
12.etp: NIAMEY - GAO (492)
13.etp: GAO - TOMBOUCTOU (412)
14.etp: TOMBOUCTOU - NEMA (674)
15.etp: NEMA - TIDJIKJA (458)
16.etp: TIDJIKJA - KAYES (205)
17.etp: KAYES - SAINT LOUIS (200)
18.etp: SAINT LOUIS - DAKAR (40)

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3838185
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
442
1478
3927
27741
75031
3480837

Vaše IP: 54.242.250.208
Server : 2018-01-17 04:06:50

Back to Top