08.jpg

Cross country rallye 2014

Druhá etapa z Erfoudu do Merzane měla celkovou délku 248 kilometrů, z toho 211 kilometrů byla délka rychlostní zkoušky. Dnes si jezdci užili jízdu hlavně v písečných dunách. Naše posádka dorazila do cíle na dvanáctém místě což je, s ohledem na velkou konkurenci, velmi slušný výsledek.

Číst dál...

Dnes odstartovali jezdci do první etapy závodu Rally OiLibya of Morocco. Tento podnik, pořádaný pod záštitou Jeho veličenstva krále Mohameda VI, hostí 555 jezdců a mechaniků, organizační tým čítá na 120 lidí. Spolu se žurnalisty a dalšími spolupracovníky se celkové množství účastníků vyšplhalo na číslo 850.

Číst dál...

Začátek závodu Baja Poland 2014 byl pro náš tým standartní, nikdo netušil, jaké drama bude následovat. V pátek proběhly obvyklé administrativní a technické přejímky. Závodníci odstavili své vozy do uzavřeného parkoviště a čekali na start do 7,36 kilometru dlouhého prologu. Počasí se pomalu zhoršovalo a slavnostní ceremonie zahájení závodu, v 17 hodin a 30 minut, již proběhla v dešti. Trať prologu byla v tomto závodě naplánována tradičně ve vojenském prostoru v blízkosti štětínské Sportovní arény a i přes nepřízeň počasí přilákala tato část závodu spoustu místních fanoušků.

Číst dál...

Déšť, bláto a zhoršená viditelnost, to byla páteční první rychlostní zkouška na Hungarian Baja. Trať dlouhá 50 kilometrů vedla tradičně po polních cestách, v okolí lázeňského městečka Pápa. Netradiční však bylo počasí, chladné a deštivé.

Číst dál...

Stáj KM Racing vysílá na Hungarian Baja dva stroje. Na úzkých pistách se budou otrkávat posádky kamionu Liaz a Buggy Optimus. Dvě vozidla KM Racingu se představí o nadcházejícím víkendu v Maďarsku v rámci Světového poháru FIA v rally Cross Country. Své možnosti si v náročné konkurenci při Hungarian Baja ověří mladé posádky - kamion Liaz se představí ve složení Martin Macík mladší, Marian Orlický a Michal Mrkva, závodní premiéru zažije Buggy Optimus s Jakubem Knollem za volantem, v roli navigátora a zároveň mechanika bude účinkovat Jakub First.

Číst dál...

Začátek nedělního závodního dne nebyl vůbec jednoduchý. V šest hodin spící bivak začal ožívat. V šeru, se u servisních vozů, objevovaly pomalu se ploužící postavy. Mechanici a jezdci se začali připravovat na start do třetí rychlostní zkoušky.

Číst dál...

Včera se v okolí maďarského městečka Domony konal jednodenní závod Adrienn - Gombi Kupa. Na trať dlouhou necelých 140 kilometrů vyrazily dva vozy H3 Evo. Posádka Ouředníček - Vaculík, která statečně zatápí v letošní sezoně maďarským kolegům, jela bojovat o body. Momentálně je druhá v bodování mistrovství Maďarska. Mirek Zapletal se pro účast na tomto podniku rozhodl na poslední chvíli. " Můj navigátor Maciek Marton se podrobil plánovanému lékařskému zákroku a momentálně je v rekonvalescenci. Účast na závodě Baja Aragon, v barvách Offroasportu, přislíbil polský navigátor Bartolomiej Boba. Tento krátký závod byl ideální na to, abychom se před Španělskem aspoň trochu sehráli. Povedlo se nám to dobře a náš test dokonce skončil vítězstvím. Škoda je, že Tomáš Ouředníček skončil celkově čtvrtý. Jel výborně a na třetího ztratil pouhé dvě sekundy." Takto zhodnotil včerejší maďarský podnik Mirek Zapletal.

Dvě první místa, to je skvělý výsledek posádek Offroadsportu na třetím ročníku závodu MNASZ Gyulai Várfürdő Cup. Mirek Zapletal a Maciek Marton obsadili první místo v kategorii T1.2.3 i v celkovém hodnocení závodu. Tomáš Ouředníček s Pavlem Vaculíkem se umístili v kategorii T1.1.2 na první příčce a v celkovém hodnocení byli na místě sedmém.

Číst dál...

Tento výborný výsledek se našemu týmu podařil v egyptské poušti, navzdory velmi obtížné trati a obrovskému vedru. H3 Evo7 prošlo těžkým testem. Tři po sobě následující pouštní závody, s minimem servisu, prověřily síly a možnosti nového vozu. Po návratu domů jej čeká podrobná kontrola a po vyhodnocení testu i možné další úpravy.

Číst dál...

Devatenáct posádek kategorie automobilů a třicet devět motocyklistů a čtyřkolkářů se postaví na start dalšího náročného podniku FIA World Cup Cross Country Rallies. Pharaons Rally 2014 neodstartuje z tradičního místa pod pyramidami, ale z turistického letoviska El Gouna, ležícího na pobřeží Rudého moře. Káhira bude cílem poslední etapy.

Číst dál...

Čáru přes rozpočet týmům Tatra Buggyra Racing a Instaforex Loprais Team udělalo rozhodnutí organizátorů Silk Way Rally. Nově vzniklá aliance Loprais Buggyra Dakar Forces plánovala především během Hedvábné stezky prověřit spolupráci mezi elitními jezdci a ladit přípravy na vrcholný závody rally Dakar 2015. Šestý ročník ruské rally se ale letos nepojede. Pořadatelé ji jednoduše zrušili kvůli velkému množství sportovních akcí, které Ruská federace letos pořádá.

Číst dál...

Mirek Zapletal si s Maciekem Martonem jízdu, po trase poslední rychlostní zkoušky, užívali. Technika fungovala bez větších problémů a do cíle dnešního závodu dorazila naše posádka na čtvrtém místě. Celkově získal náš tým místo šesté. První dorazil do cíle závěrečné etapy Reinaldo Varela, druhý byl Nasser Al Attiyah a třetí Vladimír Vasilyev. A vítězem závodu Sealine Cross Country Rally se stal Nasser Al Attiyah a Mathieu Baumel s vozem Mini.

Číst dál...

Pamatujete si ta jména? Auriol, Mege, Peterhansel, Ickx, Vatanen, ti všichni v historií dakarského závodu dojeli do cíle u Růžového jezera a dokázali zvítězit ve své kategorii. Co jméno, to unikátní příběh. Nejen oni. Mohl bych pokračovat. Despres, Masuoka, Saby a mnoho jiných. Každý rok se jejich počet rozšiřuje. Letošní k těmto legendám přibývají Pisano, Schlesser a Tomeček. To jsou vítězové Africa Race 2014.

Číst dál...

Po včerejším poklidném večeru dnes přišel start do rozhodující etapy. V kategorií kamionů musí jet Tomáš s Vojtou svižně, ale není třeba sahat na hranu svých možností nebo vozu. To neplatí pro Miklose Kovacse s Elizabeth Jacinto. Oba od sebe dělí jen několik minut. Po dvoutisících závodních kilometrech rozhoduje poslední etapa. Jacinto obhajuje loňské druhé místo. Miklos nechce být letos třetí. Snídaně je na rozdíl od večere plná zdvořilostních úsměvů a přání hodně štěstí.

Číst dál...

Vždy, když přijíždím do těchto Afrických zemí tak se ve mě nezapře Čech. Teprve později odhodím do očí bijící návyky, možná spíše lépe řečeno zlozvyky a začnu se chovat trošku přirozeněji. Doma jsme zvyklí nezdravit, tvářit se zaneprázdněně a odměřeně. Vytváříme si kolem sebe bublinu jakéhosi domnělého prostoru. Svým způsobem je to asi pohodlné, ale zde to není moc normální chování. Zpětně si vždy uvědomím ,za jakého hlupáka jsem, když se zde takto chovám. Je přece normální, když se s někým potkám, tak ho pozdravím se a podám si s ním ruku nebo alespoň pokynu hlavou. Příkladem může být silniční kontrola. Na sto kilometrech cesty vychází jedno místo u kterého se musí zastavit. Voják nebo policista si ověří totožnost než nás pustí dále. Běžné chování je, že voják přijde k okénku a řidičovi podá ruku. Teprve pak se začne ptát.

Číst dál...

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
115
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3805011
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1149
2994
24998
38751
50441
3416816

Vaše IP: 54.227.127.109
Server : 2017-12-17 20:41:30

Back to Top