04.jpg

Cross country rallye 2013

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Kamion Liaz schytal v lesních porostech na Baja Hungary spousty ran, ale stejně jako posádka prokázal své kvality. Jako zajímavý závod a dobrou přípravu na Rallye Dakar hodnotil řidič kamionu Liaz Vlastimil Vildman účast na Baja Hungary, v níž minulý víkend slavila posádka KM Racingu vítězství.

V Maďarsku se objevila v mírně pozměněném složení. Vedle tradičního navigátora Martina Macíka ml. si roli spolujezdce poprvé vyzkoušel okruhový závodník Jakub Knoll. „Jednalo se o krátký a rychlý závod, takže bylo důležité vyhnout se chybám. Protože se jezdilo lesním porostem, byla trať pro kamiony často hodně úzká. Jak jsme vjeli do lesa, lámali jsme větve, od nichž jsme schytali spoustu ran a při tom otrhali řadu vnějších dílů, ale jinak to nešlo. Tratě byly rozbité, auto dost poskakovalo a závod docela cítím v rukách a ramenech,“ popisoval podmínky Vildman.

Vítězství si cenní a vystoupení považuje za užitečné směrem k Rallye Dakar. „Zazávodili jsme si, hodně se tam točilo do vraceček, do nichž se kamion sotva vešel. Všechno se muselo zvládat v tempu, protože nebyl čas na nějaké taktizování. Těší mě, že jsme byli ve všech pěti etapách nejrychlejší, a nehledě na to, že soupeři, kteří nás mohli ohrozit, ze soutěže odpadli, nebylo o našem prvenství pochyb,“ dodal spokojeně. Z pohledu navigátora nebyla Baja Hungary příliš náročná. „Celá trasa byla pro představu jakoby vykolíkovaná a zatáčky vyznačené páskami. Nicméně se jelo tak rychle, že řidič nemohl spoléhat jen na své oči a ještě k tomu stíhat všechny povinnosti. Od toho, kudy má jet, jsem tam byl já,“ vysvětlil Martin Macík mladší.

Knoll udělal první krůček k maratonským soutěžím

Pro dvaadvacetiletého Knolla, který se dokázal prosadit v autokrosu a na okruzích, znamenaly tři dny v kabině Liazu hodně zajímavou zkušenost. „Jednalo se o úplně něco jiného než jsem byl z dosavadní závodnické kariéry zvyklý. Je to úplně jiný sport. Na druhou stranu to ze začátku nebylo moc náročné, protože jsem tam seděl spíš jako pasažér. Teprve v poslední erzetě jsem si vyzkoušel vlastní navigaci,“ říkal mladík.

„Byl jsem v posádce hlavně proto, abych si všechno vyzkoušel a poznal na vlastní kůži, jak to při maratonech chodí, a musím říct, že se mi zalíbilo. Jsem rád, že jsem dostal příležitost něco takového zažít. I když jsem byl na ledasco zvyklý z autokrosu, tak jsem byl překvapený, že byl kamion při jízdě na nerovnostech skoro pořád ve vzduchu. Ze začátku jsem se divil, jak je to možné, ale pak jsem si zvykl a bylo opravdu dobré,“ pochvaloval si Knoll.

Maratonské soutěže a Dakar ho zajímaly už dávno, ale dosud neměl příležitost jejich prostředí poznat. K setkání s KM Racingem došlo náhodou přes společné známé. „Maďarský start neznamená, že bych se měl v dohledné době postavit na start nějaké velké soutěže jako je Dakar. Těžko říct, jestli k tomu někdy dojde, a když jo, bude trvat ještě řadu let. Nějak začít jsem ale musel,“ pravil jezdec, který se nadcházející Rallye Dakar přece jen zúčastní, ale bude působit v roli člena týmového presscaru. K tomu ho opravňuje i studium žurnalistiky a psaní o formuli 1.

KM Racing Media / min

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840623
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
444
3463
9343
33157
75031
3486253

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:51:18

Back to Top