06.jpg

Cross country rallye 2013

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Výsledek je i přes hendikep s turbem kvalitní říká o Silk Way Rally Vlastimil Vildman, jemuž se nelíbil fádní charakter soutěže, který způsoboval psychickou náročnost. Na Silk Way Rally startoval Vlastimil Vildman poprvé. I když má za sebou dvě dakarská vystoupení v roli řidiče, musel se přeorientovat na specifické podmínky ruské soutěže. Přesto v posádce s navigátorem Martinem Macíkem mladší a mechanikem Michalem Mrkvou urvali kvalitní sedmé místo a v hodnocení „neruských“ vozů obsadili druhou příčku za kamionem Liaz týmového kolegy z KM Racingu Jaroslava Valtra.

V čem se Silk Way liší od slavnější Rallye Dakar?

Jedná se o hodně těžký a psychicky náročný závod. Jede se prakticky pořád ve stejných podmínkách, chybí atraktivní a měnící se přírodní pasáže, které jsou charakteristické pro jihoamerický Dakar. Když se dojelo do Volgogradu, už se skoro nic nezměnilo. Další den nás čekal zase čtyřistakilometrový měřený úsek na velmi podobných rozbitých cestách. Nebylo tam nic zajímavého, pořád ta samá placka a nehezká krajina. Jeden a ten samý terén, někdy pomalejší, jindy trochu rychlejší, a v tom spočívá ta psychická náročnost.

Jste tedy ze Silk Way zklamaný?

Říkám svůj subjektivní názor. Bylo to stejné pro všechny, ale zklamala mě jiná věc. Nelíbil se mi přístup k tomu, že když někdo nedojel etapu, tak mohl druhý den pokračovat se stohodinovou penalizací. Tím závod ztrácí svou vytrvaleckou podstatu. Podle mě je to špatné a považuju to za degradaci soutěže. Jinak mě osobně Silk Way stála spoustu sil. Ke konci jsem toho měl plné zuby, což bylo také způsobené čtyřicetistupňovými vedry.

Jak se díváte na situaci s výměnami turba u vaší Liazky?

Bohužel se nám poškodily obě sady turbodmychadel naladěné na motor Deutz, takže jsme soutěž dojeli s neorginálními. To v posledních třech etapách způsobilo ztrátu výkonu okolo třiceti procent. Některé pasáže jsme museli projíždět výrazně pomaleji, neboť auto netáhlo. Ten stav se promítl i do psychiky, protože když to nejede, tak to na pohodě nepřidá. Nicméně náš výsledek je i přes tento hendikep kvalitní a já osobně si ho velice cením. V závodech neplatí žádné kdyby, naše vystoupení však mohlo být o něco lepší, protože když ještě původní turbo fungovalo, dokázali jsme ve druhé etapě dojet pátí.

Jak osvědčila nově sestavená posádka?

Martin Macík navigoval velice dobře. Samozřejmě jsme se párkrát vraceli, ale to je naprosto normální. V páté etapě jsme se stejně jako většina posádek dostali do navigační pasti. Zabloudili tam skoro všichni, ale Martin našel poměrně rychle cestu ven a moc jsme neztratili. Nováček Michal Mrkva projevil svou schopnost opravit auto v místě závady. Stačil na to sám, naše pomoc se odehrávala jen v duchu - podrž, podej... Navíc na autě v bivaku dennodenně do noci s mechaniky dělal. O svých parťácích mohu mluvit jen v superlativech.

Co říkáte hegemonii stájí Kamaz a MAZ?

Těžko se s nimi můžeme rovnat. Jejich závodníci jsou to skuteční profesionálové, pro něž je závodní ježdění v kamionech práce. Pro nás je to naopak zábava v našem volnu. Při debatě se zástupci Kamazu jsem se dozvěděl, jaké mají jejich piloti v továrně zázemí. Závodní oddělení tvoří sto lidí a jezdci kromě dílen a všemožných technických vymožeností využívají tělocvičnu, posilovnu, bazén a jídelnu. Mají k dispozici i lékaře, maséry a fyzioterapeuty. V takovém prostředí žijí, pracují, trénují a závodí. Tím si ovšem v žádném případě neztěžuju. Chceme dělat motoristické maratony, a tak je děláme v našich podmínkách.

Z Ruska jste se vrátil v neděli o půlnoci. Jak budete odpočívat a kdy začnete s přípravou na Rallye Dakar?

Hned v pondělí jsem musel na osmou do práce. Měl jsem na programu jednání s partnerem, který za mnou přijel. Za pár dní mě ale čeká aktivní dovolená. Vyrazíme s partou na motorkách a teprve pak přijde řeč na Dakar.

KM Racing Media / min

 

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839699
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1935
1951
7371
31185
75031
3484281

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:45:22

Back to Top