08.jpg

Cross country rallye 2013

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Měli jsme smůlu, ale nemáme se za co stydět říká Jaroslav Valtr o právě skončené Silk Way Rally, kde výkon posádky kamionu Liaz ovlivnily zdravotní problémy. Páté místo není špatné, ale čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Valtr myslel navíc. V posádce KM Racingu s Josefem Kalinou a Jakubem Firstem v uplynulém týdnu na Silk Way Rally museli kromě silných soupeřů a nebezpečným stepním terénem bojovat i s nemocí. Přesto nezklamali, stali nejlepším českým účastníkem soutěže a jejich kamion Liaz se vklínil mezi vozy Kamaz a MAZ.

Co se vám v budoucnu vybaví, když se řekne Silk Way Rally 2013?

Asi nejvíc dřina a hlavně smůla, kterou přineslo nečekané onemocnění. Páté místo není špatné, ale spokojený rozhodně nejsem. Ukazuje se, že na světovou špičku představovanou továrním týmem Kamaz v jejich domácím prostředí prostě nemáme. Můžeme se stavět na hlavu a já nevím co ještě, ale v Rusku je nejsme schopní porazit. Jsou to skuteční profesionálové, kdežto my děláme vytrvalostní motoristické maratony jako koníček.

V čem jste viděl největší rozdíl mezi jejich a vaším pojetím soutěže?

Oni vlastně celý rok nedělají nic jiného než testují a závodí. Třeba krajinu a přírodu na Silk Way Rally dobře znali, měli to tam najeté. Umí jet i mimo pistu. Vědí, co se může stát, čtou terén líp než my, a do závodu jdou úplně natvrdo. Není divu, že získali první, druhé, čtvrté a osmé místo. A není to už jen Kamaz, ale i běloruský tým MAZ, který obsadil třetí a šesté pozici. Udělali obrovský kus práce, poskočili hodně dopředu a mají silné zázemí.

Může vás uspokojit to, že jste byli mimo tyto týmy nejlepší v soutěži?

Já to beru tak, že jsme dělali maxim, co bylo v našich silách. Nemáme se za co stydět. Já i Vlasta Vildman jsme dojeli každou etapu a neplácali do médií žádné hlouposti, co bychom mohli, kdyby... Hlavně jsme dojeli celý závod. Posádka a celý KM Racing makal na jedničku, a to se počítá.

Váš výkon ovlivnila nemoc. Myslíte, že byste v plném zdraví mohl bojovat o stupně vítězů?

Kvůli nemoci jsem na tom byl špatně fyzicky i psychicky. Projevilo se to i tím, že jsme ve čtvrté etapě dostali ránu. Prostě jsem ve stepi chyboval, možná mi chyběla větší koncentrace, ale každopádně jsem vjel do díry, která nebyla vidět. To znamenalo poškození auta a časové manko. Další ztráty pramenily z toho, že jsem musel jet pomaleji, protože jsem byl kvůli nemoci vyčerpaný. Když tohle všechno sečtu, vychází mi z toho, že jsme na ty stupně vítězů mohli dosáhnout. Jenže závod je o momentální situaci a s tím se nedá nic dělat. V takovém zdravotním stavu jsem si nedovolil riskovat, vždyť jsem měl odpovědnost za další dva lidi, kteří jsou se mnou v kabině.

Neuvažoval jste v momentech, kdy se dostavilo vyčerpání a nemohl jet naplno, že byste předal volant mechanikovi Kubovi Firstovi?

Přemýšlel jsem o tom, protože jsem toho měl opravu plné zuby, ale nakonec jsem usoudil, že ve třiadvaceti letech ještě bemá takové zkušenosti, aby už mohl jet závod. Kuba byl ostatně také nemocný a bral antibiotika jako já, akorát ho nemoc neskolila tak jako mě.

Nepřepadaly vás v okamžicích, kdy vás zdolávala horečka, myšlenky, že byste ze soutěže odstoupil?

Honilo se mi to hlavou, ale když jsem si uvědomil, co práce stála příprava auta a co jsem udělal ve fyzické přípravě, tak to prostě nešlo vzdát. Sice mi docházely síly, chyběla mi výdrž, ale musel jsem dojet do cíle.

Nemocí jste se pravděpodobně nakazil od Josefa Kaliny. Neměl z toho zkušený navigátor výčitky svědomí?

Pepík za nic nemůže, to se nedá ovlivnit. Mě to bohužel sebralo nejvíc, Kubův mladý a silný organismus se s nemocí vypořádal snadněji a Pepík to přestál dokonce bez léků. Je to pro nás ponaučení, chceme něčemu takovému před příštím závodem předejít.

Co vás čeká v nejbližších dnech a kdy začnete s přípravou na tradiční vrchol sezony Rallye Dakar?

Potřebuji si odpočinout a pořádně se z té virózy vzpamatovat. Dám si asi dva týdny volna, pak s týmem a posádkou popřemýšlíme, jak dál. Potom se zase vrhnu do fyzické přípravy. Bez ní se nedají maratonské soutěže jezdit.

KM Racing Media / min

 

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839778
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2070
1951
7506
31320
75031
3484416

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:52:40

Back to Top