02.jpg

Cross country rallye 2013

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Pilot KM Racingu se pak soustředil na dojetí do etapového cíle, Vildman podal ve středeční stapě Silk Way Rally bezchybný výkon. Po dni plném technických problémů podal kamion Liaz Vlastimila Vildmana bezchybný výkon a ve čtvrté etapě Silk Way Rally na trase z Astrachaně do Elisty skončil desátý. Stejné místo mu patří i v celkovém pořadí. Jeho kolega z KM Racingu Jaroslav Valtr byl ve středu rychlejší o sedm minut, z průběžné čtvrté příčky sice klesl na pátou, ale drží pozici nejlepšího Čecha v soutěži. Rus Arjat Mardějev na kamazu dál vládne celkovému pořadí.

Ruští pořadatelé zkrátili kvůli pozdnímu dojezdu řady posádek do cíle úterní etapy středeční porci 535 kilometrů na 305 km. „První část měřeného úseku byla hodně rozbitá, ve druhé se jelo rychleji a ručička tachometru se často pohybovala blízko stopadesátky. Erzetu jsme ostatně jako všechny předcházející absolvovali bez navigačních chyb,“ sdělil z bivaku v Elistě Vlasta Vildman.

Jarda Valtr opět o kousek pokročil v zápase se zdravotními problémy, které ho provázejí od startu Silk Way. „Ráno mi bylo líp než v předchozích dnech, teplotu jsem už neměl a tak jsme v pohodě vyrazili. Dostali jsme se do tempa a asi po pětadvaceti kilometrech téměř dorazili jeden z kamazů. Měli jsme ho na dohled a jeli prakticky v jeho stopách, jenže v jednom okamžiku jsme se potkali se skrytou dírou. Bylo hluboká asi metr a půl, a to v důsledku znamenalo, že si dneska už moc nezazávodíme,“ popsal kritický okamžik.

Protože náraz poškodil brzdy a řízení, zbývajících 270 kilometrů mělo spíš charakter dojezdu a posádka už nebyla schopná bojovat o přední pořadí. „Byla to rána jako z děla, vyletěli jsme dva metry do vzduchu, ale pokračovali dál. Až po pár stech metrech jsme zastavili, protože od spodku něco drnčelo. Byl to jen ohnutý blatník, ale podstatnou závadu jsme nemohli opravit, na to jsme nebyli vybavení. Byla to moje chyba, ale to se při závodech stává. Jsme rádi, že jsme zůstali zdraví. Poškozené komponenty se vymění a budeme bojovat dál,“ pravil pilot, který dovedl svou liazku do cíle na osmém místě.

Ve zrádném stepním terénu se čím dál víc projevuje převaha ruských posádek. „V půlmetrových travinách číhají koleje, kameny a rigoly. Je to nebezpečná jízda, ale Rusové mají tyhle pasáže stoprocentně najeté. Určitě tady před časem trénovali, dokonce nám to jeden z členů jejich posádek přiznal. V rychlých úsecích jsme s nimi schopní vyrovnaně závodit, ale v rozbíječkách s kamazy nikdo neudrží krok. Jsou na domácím hřišti, mají své trasy, často jedou jinudy než my. Tady jsou těžko poražení,“ dodal Valtr.

KM Racing Media / min

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840981
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1639
3463
10538
34352
75031
3487448

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:03:45

Back to Top