01.jpg

Cross country rallye 2013

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Letošní Breslau Poland je minulostí, a tak vám přinášíme krátké shrnutí našeho letošního působení. Z našeho pohledu nastala zásadní již před startem. Václava bohužel postihly náhlé zdravotní problémy, které znemožnily jeho start. Za volantem ho tedy nahradil jeho bratr František. Zbytek posádky zůstal totožný, tedy dvojice Zdeněk Novák, Milan Drázda.

Podnik má již velmi dlouhou historii a právě letos slavil své dvacáté výročí. Pořadatelé se tak zřejmě chtěli vytáhnout a letošní ročník byl daleko těžší, než tomu bývalo dříve. Vše začalo 29. července prologem v areálu německého okruhu Lausitzring. Deštivé počasí způsobilo, že okruh byl plný vody a bahna a již po prvních kilometrech přišly na řadu navijáky. V prologu se nedá nic získat, a tak ho naše Tatra absolvovala v poklidu na čtvrtém místě. Následoval přibližně 500 kilometrů dlouhý přejezd do polského výcvikového prostoru Drawsko Pomorskie, kde soutěž pokračovala první noční etapou. Kluci v noci zatáhli a posunuli se na celkové první místo. Polsko posádky přivítalo chladným počasím a podmáčeným terénem po vytrvalých deštích. Třetí etapa tak byla plná brodů a průjezdů těžkým bahnem, což bohužel odmítla akceptovat jedna přední poloosa a praskla. Kluci tak nabrali ztrátu propadli se. Druhý den však už byla Tatra ve stoprocentní kondici a boj mohl pokračovat. Problémům bohužel nebyl konec a extrémní zátěž nevydržel náboj v jednom z kol. Kluci, tak museli vynechat několik průjezdní bodů a propadli se na celkové páté místo. Ráno však již bylo vše v pořádku a začalo se nám dařit. V následující etapě se povedlo naší Tatře zajet osmý nejrychlejší čas mezi všemi startujícími, což vzbudilo zaslouženou pozornost a obdiv. Následovalo tvrdě vybojované druhé místo a posun na čtvrté místo celkově. Soutěž pak pokračovala královskou, 500 kilometrů dlouhou etapou Hanibal a přesunem do Žaganě, kde na účastníky čekal cíl. Královská etapa ale navzdory očekávání do výsledků nijak nezasáhla, a tak Svoboda team zakončil svůj comeback na Breslau čtvrtým místem v kategorii kamionů nad 7,5 tuny.

Výsledek považujeme víceméně za úspěch. Celá soutěž byla hlavně obrovským zážitkem, který prověřil nervy a soudržnost posádek. Je totiž známou věcí, že Breslau nevyhrává nejbohatší team, ale ta nelépe sehraná a navigující posádka jedoucí se spolehlivým vozem. Jasným důkazem je letošní vítěz Harald Chemnitz, který jezdí s téměř sériovou Ifou, ovšem Breslau vyhrál již dvakrát.

Jedinou vadou na kráse tedy bylo neuznání našeho protestu na třetí posádku s Mercedesem Unimog. Pořadatelé totiž neměli k dispozici váhu a kamiony rozřazovali do kategorií nad 7.5 tuny a pod 7.5 tuny podle údajů v technickém průkazu. Díky na první pohled neplatnému údaji se tak posádce povedlo dostat se do kategorie velkých kamionů, kde jí samozřejmě nízká hmotnost jejich vozidla přinášela značnou výhodu. I to ovšem k závodění bohužel patří.

Náš následující program je jasný. Satan na soutěží utrpěl mnoho šrámů jak po funkční, tak po vzhledové stránce. Je tedy třeba vše uvést do původního stavu a zároveň začít plánovat start na dalších podnicích. V úvahu zatím přicházejí Hungarian Baja a podzimní MT Rally.

Svoboda Team

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840980
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1637
3463
10536
34350
75031
3487446

Vaše IP: 54.82.29.141
Server : 2018-01-19 20:03:22

Back to Top