01.jpg

Cross country rallye 2012

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Po Rally Albania čeká jezdce KM Racingu hlavně spousta práce, aby stihli rallye Dakar. Náročný program má za sebou Josef Macháček. Na přelomu května a června se zúčastnil týmového testování v tuniské oáze Ksar Ghilane.

Odtud se jezdec stáje KM Racing letecky přesunul domů, aby vzápětí vyrazil s buginou na valníku směr Tirana na start Rally Albania.

Cestování přineslo efekt v tom, že Tunisku otestoval stroj Arctic Cat, s nímž spojuje svou závodní budoucnost, a v Albánii se v závodě prezentoval s vozem Rage. „Důležité je, že jsem v Albánii najel patnáct set kilometrů. Byl jsem pátý v absolutním pořadí a vyhrál třídu, ale tu jsme jeli jen tři,“ začal své vyprávění pětinásobný dakarský šampion v kategorii čtyřkolek.

„Měl jsem hodně starostí gumami, potkalo mě několik defektů, což mi nedovolilo dosáhnout lepšího umístění v celkové klasifikaci. Další problémy jsem měl se stěračem, což v blátivém terénu znamenalo jezdit tři dny nepřipoutaný a ručně otírat venkovní sklo. Každý si dokáže představit, jaká to musela být jízda,“ pokračoval.

Rally Albania vypadala stejně jako v předchozích letech. Vzhledem ke značnému převýšení, strmým stržím a nebezpečným kamenům šlo o velice náročnou, rozmanitou, ale i nebezpečnou soutěž. Machus ji už ale dobře zná. Před dvěma roky ji vyhrál na čtyřkolce, loni skončil se syrovou buginou Rage v absolutním pořadí druhý a letos jel na Balkánu se stejným, ale už upraveným strojem.

„Je to tam samá zatáčka a rychlostní průměry nejsou kvůli tomu moc velké. Říkám, že na sto metrech se tam padesátkrát zatáčí. Pořád se řadí nahoru dolu a hodně brzdí. V Tunisku nebo v Maroku nejsou brzdy pomalu potřeba, ale v Albánii je nutné na ně maximálně spoléhat. Chyby hornatý terén neodpouští,“ pokyvoval hlavou pětapadesátiletý matador vytrvalostních soutěží.

Tvrdí, že mu v současné době nejde o výsledky a po té, co radikálně změnil disciplínu, se vůbec nepasuje do role nějakého borce. „Na čtyřkolkách jsem měl najeto spousty kilometrů, a proto jsem byl hodně rychlý. V autech jsem vlastně nula, momentálně v závodech pouze trénuji a učím se. Zkušenosti ze čtyřkolek mám obrovské, v autě se díky nim snadněji zabydluji, ale popravdě se pořád seznamuji s řazením, zatáčením a novou technikou vůbec,“ popisoval své postřehy.

Macháčka teď čeká hlavně spousta práce. Jeden vůz Arctic Cat se předělává, aby se s ním dalo vstoupit do soutěží. „Když získám ještě druhý stroj a budu mít čas udělat úpravy, jaké si představuji, můžu se v září a v říjnu vypravit na rallye do Řecka nebo Tuniska,“ plánoval, ale hlavně chce připravit auto na Rallye Dakar.

„Koncem srpna padne definitivní rozhodnutí, jestli s buginou Arctic Cat vyrazím na Dakar. Pokud by se nestihla připravit k listopadovému nalodění na trajekt do jižní Ameriky, ještě můžu zkusit africkou rallye Eco Race, která se jede ve stejném termínu jak Dakar v Americe. Když to nebude reálné ani tam, chtěl bych určitě vyjet v březnu na Tuareg Rallye v Maroku,“ dodal ke svému projektu.

Milan Novotný

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841246
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
262
2063
11224
35038
75031
3488134

Vaše IP: 23.22.240.119
Server : 2018-01-20 05:54:20

Back to Top