02.jpg

Cross country rallye 2012

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Image V době kdy vrcholí testy na Dakarskou rally, jsme se rozhodli nezahálet a ještě jednou vyrazit hájit české barvy do zahraničí. Cílovým místem byla MT Rally Drawsko Pomorskie v Polsku. Jednalo se o klasický víkendový podnik skládající se z prologu a třech etap. Tratě byly opravdu zajímavé vedoucí převážně po lesních cestách a tankodromech písčito - bahnitými terény ve vojenském prostoru Drawsko.

Po příjezdu do kempu jsme zjistili, že Leon de Wit i Ralf Neubert jsou již na místě a tak bude i s kým závodit. V pátek ráno navíc dorazil i team Ostaszewski Sport a to dokonce se dvěma vozy, kdy k Mercedesu Zetros řízenému Krysztofem Ostaszewskim přibyl i starší Ural řízený jeho synem Grzegorzem. Bylo tedy jasné, že o konkurence je postaráno. Soutěž začínala v pátek v šestnáct hodin startem sedmikilometrového prologu.

Na startu nás překvapila značně rozbitá trať s velkým množstvím vody a tak Václav vyrazil do prologu poněkud klidněji s cílem nerozbít auto hned na kraji. Pravým opakem byl Ostaszewski starší, který hned zkraje nasadil jeho "Nogu betonowu" a hrabající a kouřící Zetros kolem nás prolétl jako neřízná střela. Výsledek vypadal podle toho. Na sedmi kilometrech nadělil Tatře přes dvě minuty a odsunul jí tak na druhé místo.

 

Následoval asi tříhodinový oddych a byl tu start první noční etapy. Okolní teamy měly celkem napilno. Leon de Wit přivařoval utrženou zadní nápravu a opravovalo se i u našich polských kolegů. Po odjezdu naší Tatry na start jsme vyrazili na výzvědy.V česko - polském rozhovoru nám bylo řečeno, že problémem jsou výfukem propálené hadičky ovládající rozvodovku, a že start etapy určitě stihnou. Krysztof se nám pak dále pochlubil, že Zetros má pevnější nápravy z MANu KAT a nový motor z Axoru vyladěný na 700 koní. V noční etapě dojížděné za deště kluci a zabrali a jejím vítězstvím se posunuli na průběžné první místo v klasifikaci kamionů.Déšť naštěstí ráno ustal ale stačil na to aby ještě více rozmáčel již tak dost bahnitou trať.

 

Díky tomu se nám sobotu odpoledne naskytl fascinující pohled v cíli druhé etapy, kdy se za našeho mohutného povzbuzování ze střechy doprovodné "Agrovky" do cíle jako první přihnala v desetimetrových gejzírech bahna červená Tatra stíhaná Zetrosem. Už to vypadalo na další vítěznou etapu ale záhy nastalo zklamání v podobě celkem sporné penalizace za neprojeté CP a propad na čtvrté místo. Tatra už byla podstatně více otlučená. Kluci museli dokonce během etapy rovnat nárazník o strom. To nám ale na náladě neubralo a do nedělní třicet pět kilometrů dlouhé etapy kluci vyrazili ze všech sil bojovat o třetí místo právě s Krysztofem Ostaszewskim. Do poslední etapy dali kluci opravdu všechno, což se projevilo nečekaně brzkým příjezdem do cíle a suverénním vítězstvím. Po návratu do kempu jsme se pak dozvěděli, že motor Zetrosu nevydržel brutální zacházení a Krysztof stojí na trati po té co se mu jeden z pístů rozhodl opustit motor skrz blok. A tak červená Tatra s posádkou ve složení Václav Svoboda, Zdeněk Novák, Milan Drázda obsadila zasloužené třetí místo v kategorii kamionů.

Celkově musíme hodnotit účast velmi kladně. Nová posádka se osvědčila, dobře jsme si pozávodili na kvalitních tratích a s příjemnou konkurencí, získali jsme dvě etapová vítězství a hlavně Tatra prošla celou soutěží bez sebemenšího technického problému. Byl to prostě závěr sezony tak jak se sluší a patří.

Filip Nikl.

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837529
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
478
2007
2485
26299
75031
3479395

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:44:37

Back to Top