08.jpg

Cross country rallye 2012

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Elisabete Jacinto, bleděmodrý kamion MAN a Afrika, to vše už dlouho patří k sobě. Jihoamerická soutěž ji neláká, a tak zůstává Portugalka věrná černému kontinentu. Na letošní Africa Eco Race našla opět přemožitele v oranžové Tatře Tomáše Tomečka, ale byla řada etap, kdy dojížděla i před ním.

Na další souboje se velmi těší: "Hlavně aby to s Tatrou neskončilo špatně a aby Tomáš a jeho tým mohli zase přijet na Africa Race. To soupeření bylo moc fajn!"

Elisabete, Africa Race je za Tebou. Ale jaké máš nyní plány pro celý tento rok? Nepochybuji, že se všechny budou motat kolem Afriky...

Rallye Tunis byla zrušena, tak se musíme poohlédnout po něčem jiném. Na konci července tedy pojedu Baja Aragon ve Španělsku. Pak mě bude čekat říjnová Marocká rallye a na přelomu roku zase Africa Eco Race. Letos jsem také měla možnost se zúčastnit Rallye Aicha des Gazelles za volantem pickupu VW Amarok a skončila jsem na třetím místě.

Přesto, jak se zpětně ohlížíš za Africa Race? Jak na tebe ten závod působí?

AER je nejlepší rallye, jakou jsem kdy jezdila. Má v sobě všechno to, co máme na dálkových soutěžích rádi: je dobře organizovaná, nabízí krásné etapy v zajímavých exteriérech, spoustu obtížnosti mimo pisty, rozumné startovné i dobrou image. Organizátoři jsou korektní a vyhrává ten nejlepší, což je velmi důležité. Výsledek není ovlivněn hrou velkých týmů, pokud víš, co myslím... A také dostanu mnohem více prostoru v televizi, za což jsem ráda. Samozřejmě to není tak známá soutěž jako Dakar, ale to pro mě nyní neznamená tolik, protože do médií a televize se dostanu. Jediné, co mě neuspokojuje, je počet startujících v naší kategorii, snad někdy příště...

 

Navštívil jsem Tomečkovu prezentaci v Praze a musím uznat, že ti chlapci dali pořádný kredit za jízdu na tvrdém povrchu. Zmínili ale, že se jim proti tobě víc daří v dunách, což bylo nakonec pro závod rozhodující. Čemu to přisuzuješ?

Předně, Tomáš je opravdu dobrý řidič a má spoustu zkušeností. Uznávám, že je stále v dunách lepší než já. Jeho kamion je lehčí a má pro jízdu v dunách výhodnější převisy. Vyšší výkon motoru má také velký vliv. Stalo se mi, že jsem v dunách uvízla kvůli centrálnímu úhlu mezi nápravami, kamion zůstal sedět na břiše. Jak jsem už řekla, můj vůz je těžší, ale s tím nic nenadělám.

A co vaše soupeření?

Když skončila Africa Race v Dakaru, řekla jsem mu: "Do příštího roku udělám na autě nějaké změny a budu tady zpět, zkusím být lepší než ty." Jenom se tomu usmíval. Jsme sice soupeři a závodíme o nejlepší umístění, ale celý jeho tým se k nám chová velmi sportovně.

Jaký je tvůj momentální postoj vůči jihoamerickému Dakaru? Přemýšlíš o něm, nebo je to po roce 2009 pro Tebe už uzavřená kapitola?

V roce 2009 jsem tuhle kapitolu uzavřela. Beru to tak, že jezdím ten skutečný Dakar. Podnik v Jižní Americe je prostě jiným závodem, který nese název Dakar, ale z ducha původního Dakaru mu mnoho nezbylo.

Jak se na dělení obou závodů dívají tvoji sponzoři?

Trochu je jim líto, že nejezdím v závodě, který je ve světě známější, ale přítomnost v médiích i celková image nakonec u mě mluví pro Africa Race natolik, že s tímhle problém nemám.

Plánuješ některá zásadnější vylepšení svého vozu? Co třeba přestavba na variant kit?

No, tak věci jsou takové, že na zásadní technické změny nemáme rozpočet. I proto stále řídím sériovou verzi, mám jen jednoho stálého mechanika. Nemám k dispozici týmového inženýra a konstruktéra, což je nutná podmínka pro stavbu nového vozu. Pro další závody jsme nicméně ušetřili a koupili jiný setup motoru, bude mít snad o 100 koní více. V současné době je tam stále maximum 580 koní. V písku však potřebuji rozhodně větší výkon. A to je všechno. Jestlipak nám to umožní vyhrát Africa Race?

Jaké plánuješ tento rok promo akce?

Můj truck se zúčastní dvou výstav. Možná na některé z nich uspořádám nějakou prezentaci, protože chystám změnu barevného designu. Po Baja Aragon chystáme po Španělsku jízdy pro některé klienty. Na víc bohužel nemáme rozpočet, což je trošku problém...

Dnes už si mnoho lidí nevzpomene, že jsi jezdívala Dakar na motocyklu. Stihneš se ještě svézt?

Pro soukromé účely mám Suzuki V-Strom a jezdím s ním po silnici. Do terénu se nevydávám a krosovou motorku už nejezdím, to je už za mnou. Ale jsem šťastná, že stále mohu závodit!

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
118
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3841234
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
238
2063
11200
35014
75031
3488110

Vaše IP: 23.22.240.119
Server : 2018-01-20 05:45:48

Back to Top