02.jpg

Cross country rallye 2012

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Rallye El Chott v Tunisku byla poslední prověrkou pro techniku i posádky olomoucké stáje Czech Dakar Team před lednovým Rallye Dakar.

" Těšit je mohlo, že technika všech tří kamionů obstála a ty se bez větší úhony dostaly až do cíle na břehu Středozemního moře. Navíc i s cenným umístěním. Na závěrečném vyhlášení jsme získali dvě zlaté medaile a jednu stříbrnou," zmínil manažer a pilot stáje Marek Spáčil na týmovém webu úspěchy v jednotlivých kategoriích.

O vítězství Martina Kolomého s Tatrou v nepočetném poli kamionů nebylo pochyb, celkově skončil mezi všemi účastníky šestý. Marek Spáčil s Liazem dojel na devátém místě a nováček Pavel Staněk s Tatrou byl devatenáctý. Pod českou vlajkou a s podporou Czech Dakar Teamu jel ještě Sabri Boughattas na čtyřkolce, do cíle ji dovedl na 7. místě.

Martin Kolomý přijel do Tuniska jako obhájce vítězství nejen v kamionech, ale i celkově. To se zelené Tatře dařilo v prvních etapách naplňovat, navíc v závěsu za ním se držel s Liazem další člen Czech Dakar Teamu Marek Spáčil.

V 6. etapě však přišly problémy v dunách. Martin Kolomý se na jedné z nich s Tatrou nejdříve zastavil, pak se však začal sunout zpět a nakonec se převrátil na pravý bok. Podobnou zkušenost už si prožil na letošním Rallye Dakar, a tak postavit truck zpátky na kola netrvalo dlouho.

"Po kontrole olejů se však již Tatru nepodařilo nastartovat. Museli jsme tedy demontovat startér z Liazu a půjčit ho kolegům," popisuje problémy Marek Spáčil.

Motor Tatry potom sice naskočil, díky opravám však obě posádky nabraly několik hodin ztráty a promeškaly etapový limit. "Stíhali jsme neúprosný čas, ale deset minut na 70 kilometrů je fakt málo. Nedodržení maximálního času nás stálo deset hodin penalizace a čas posledního závodníka. Pohoršili jsme si tedy o 12 hodin," vysvětlil Spáčil.

Po šesté etapě byly oba kamiony v celkovém pořadí na 10. a 11. místě, ve zbytku závodu mocně stahovaly ztrátu. Na více než výsledné 6. a 9. místo to ale nestačilo.

"Nyní nás čeká transport domů a boj s časem při přípravě aut a materiálu na Rallye Dakar 2013. Již 20. listopadu musí být veškerá technika přistavena k nalodění v Le Havre ve Francii, aby stihla přeplout Atlantik do začátku dalšího Dakaru v Jižní Americe," naznačil plán nejbližších dní Marek Spáčil.

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837517
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
466
2007
2473
26287
75031
3479383

Vaše IP: 54.242.175.98
Server : 2018-01-16 08:42:43

Back to Top