09.jpg

Cross country rallye 2011

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Pořadatelé Silk Way Rally vydali startovní listinu kategorie kamionů, která čítá 36 posádek, nejvíce v historii rallye, včetně účasti 6 českých posádek na českých kamionech. Letmý pohled na startovní listinu udělá fanouškovi radost, byť ještě mnohem nabitější novinkami bude lednový Dakar 2012 v Jižní Americe.

Protože se listina automobilů poprvé v historii vyšplhala přes 100 vozů, je startovní pole kamionů poprvé číslováno od čísla 300. Jedno veleslavné jméno ze startovky zmizelo – Vladimir Čagin působí u týmu Kamaz už v jiné roli a ukončil startovní kariéru. Jiné jméno však přibylo – vrací se vítěz Dakaru, Transorientale i Central Europe Rally Hans Stacey, a to znamená nezanedbatelnou kvalitu, navíc se špičkovým speciálem Iveco týmu de Rooy.

Domácí "sborná" Kamazu na start znovu nasazuje celkem sedm (!) posádek, přičemž vsadila týmovou taktiku na nastupující generaci. Jedničkou se stal mladý Eduard Nikolajev, který také odstartuje s číslem 300. Nikolajev dostává od Čagina do vínku výborného navigátora Savostina, jenž s Čaginem objel všechny úspěchy za posledních 15 let a zkušeností má na rozdávání. Dvojkou "sborné" zůstává velezkušený Firdaus Kabirov a trojkou mladý Ajrat Mardějev, jehož otec Ilgizar bude působit v tradiční roli týmového domestika. Dalšími dvěma piloty Kamazu jsou Andrej Karginov a Anton Šibalov, přičemž se speciálem s motorem Cummins, známým ze Silk way 2009 a 2010 pojede v barvách Astany, tak jako na Dakaru, Artur Ardavičus. Sikl Way Rally je pro Rusy zároveň ideální příležitostí k vyzkoušení mladých adeptů před tím, než se za pár let posadí za volant při velkém Dakaru. Zajímavě jsou pro Silk way poskládané posádky, každý z mladých adeptů k sobě dostal zkušeného parťáka - Nikolajev Savostina, mladý Mardějev zase Mokjejeva, odvěkého Kabirovova spolujezdce, naopak Šajsultanov, který až dosud sbíral zkušenosti po boku hvězdného Čagina, bude v kabině s mladým Šibalovem.

Holandská družina se na Silk Way rozrostla. Tým de Rooy posílá na rallye pod vedením Gerarda de Rooye, jenž chystá nový speciál i svůj návrat až na Dakar, dva speciály s Hansem Staceym a Josephem Aduou za volanty. Tým Ginaf Rally Power pojede v Rusku poprvé, byť se stávající technikou, a dva speciály povedou Wuf a Edwin Van Ginkelové. Tým Veka MAN nasadí v Rusku dva speciály vedené Peterem Versluisem a Pascalem de Baarem, ale jiný MAN týmu Toni Maurer Motorsports Peformance bude s velkými ambicemi řídit Franz Echter, jenž svedl nejeden souboj s Alešem Lopraisem v loňském ročníku. Z Nizozemí dorazí i zkušený Johan Elfrink s Mercedesem.

Rovněž česká účast se vytáhla nad jiné roky, ostatně účast 4 ostrých Tater a 2 Liazů je historickým maximem. Po výborném výkonu na Dakaru se vrací Aleš Loprais jako člen větší ekipy s názvem InstaForex Loprais Team – uvidíme, zda i s novým kapotovaným speciálem, který už prochází testy v Polsku. Posádka bude tradiční, s Milanem Holáněm a Jaro Miškolcim. Druhý kamion týmu bude klasická T815, kterou jsme poznali už na Dakaru, a pojede s posádkou Tomáš Vrátný, mechanik Petr Almáši a jako navigátor se vrací známý rally pilot Vojta Štajf, který hned po startu na Rally Bohemia za volantem svého Subaru přesedne do o poznání většího stroje. Tým představí v Rusku i nový obrovitý asistenční kamion Tatra 6x6, ještě s plachtovou nástavbou, přičemž pro Dakar vůz dostane už pořádnou která se staví u velimských karosářů.

Sedlčanský KM Racing Team Martina Macíka připravil po letošní rok překvapení. Tým se rozšiřuje a na Silk Way Rally posílá dva zcela nově postavené kamiony LIAZ už tradiční Macíkovy konstrukční školy. Vůz vychází z toho, s nímž získal Martin Macík 4. místo na Dakaru 2010, ale přináší mnohé změny, z nichž nejmarkantnější je přesunutí mezichladičů za kabinu a zejména nová nástavba s prodlouženou zadní částí a koncepčním řešením osvědčeným u ruských Kamazů, včetně uložení palivové nádrže na korbě nebo svislého uložení náhradních kol a vyklápěcích bočnic, vše učiněno pro přesun těžiště vozu co nejvíce doprostřed. S jedním vozem pojede Jaroslav Valtr za navigace Martina Macíka mladšího, přičemž šéf týmu pojede jako spolujezdec. Druhý vůz povede Polák Josef Cabala, mechanikem bude Jan Bervic a navigátorem dakarský nestor Josef Kalina.

Na startu jsou ještě dvě Tatry – zelená, kterou po havárii na Dakaru přestavěl Marek Spáčil, a to navýsost zajímavě. V roudnické Buggyře mu postavili nový motor na bázi CAT C13 s výbornými parametry, navíc o 650 kg lehčí než současný C18, což znamená obrovskou hmotnostní úsporu, navíc automobil má nově prodloužený rozvor znamenající stabilnější jízdní vlastnosti, novou nástavbu atd. Dalším kamionem Tatra bude nový speciál týmu Svoboda, který tak oslaví pod hlavičkou Vinland týmu debut při opravdu velké soutěži a skvělé konkurenci. Vůz má podvozek již známý z automobilů Tomáše Tomečka a Marka Spáčila, s pružícími vaky nad nápravou, a je vybaven motorem Tatra V12.

Další?
Překvapit a kousat může rychlý Maďar Kovács se Scanií, přičemž už doma přestavuje DAF koupený a havarovaný po Bekxovi. Běloruský výrobce MAZ posílá na start tentokrát dva speciály s pokusem o reparát loňského tíživého debutu.

Jiří Vintr

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839689
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1887
1951
7323
31137
75031
3484233

Vaše IP: 54.234.0.2
Server : 2018-01-18 10:37:00

Back to Top