01.jpg

Cross country rallye 2011

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Jaroslav Valtr si pochvaluje, že s ním bude při Silk Way Rally sedět v kabině Liazky šéf KM Racingu Martin Macík

Pár kilometrů stačil Jaroslav Valtr s novou Liazkou před odjezdem na Silk Way Rally natočit. Ovšem až na týdenní soutěži v Rusku se dočká skutečné premiéry v roli řidiče kamionu. Bude tak sedět za volantem jednoho ze dvou vozů stáje KM Racing, jenž poměří síly se špičkovou konkurencí, která se 10. července na moskevském startu sejde.

„Předcházející modely kamionů Liaz z dílny Martina Macíka byly velice dobré, ovšem ty letošní budou určitě ještě lepší. To ale poznáme až vyrazíme do terénu, protože na pořádné testování doma nebylo moc času a ani po cestě do Moskvy toho o schopnostech vozidel moc nepoznáme. Osobně si ale myslím, že tahle auta jsou bytelný a hodně dobrý,“ sdělil Valtr, s nímž bude v posádce sedět právě týmový boss a konstruktér Martin Macík a v roli navigátora Macíkův stejnojmenný syn.

„Půjde nám hlavně o to se s kamionem sžít, otestovat ho a potrénovat. Velký problém v tom ale nevidím, protože jsem na terén zvyklý z malého auta a přechod není zase tak rapidní. Těším se na to a věřím, že to půjde dobře. Kamion mě naopak láká víc než malé auto,“ pokračoval majitel stavební firmy.

Po Macíkově boku, ale ne za volantem, už Valtr v Liazu seděl v roce 2009 při první jihoamerické Rallye Dakar a o rok dřív při soutěžích Petrohrad – Peking a Central Europe Rally. „Je to dřina, ale jinak mi dlouhé sezení v kabině nedělá potíže. Při závodění nacházím adrenalin, který k tomu patří. Jinak bych do toho nešel,“ smál se Moravan.

Uši jako slon

To, že bude mít v kabině vedle sebe týmového bosse a mnohonásobného účastníka Rallye Dakar, považuje Valtr jednoznačně za výhodu. „Martin je výborný pilot s obrovskými zkušenostmi. Nebudu je aspoň muset sám pracně hledat. Vím, že když udělám chybu, dostanu hned po rukách. Ale to jsem chtěl, abych neztrácel čas nějakým zbytečně dlouhým získáváním závodní praxe. Myslím, že jsem udělal správný krok, když jsem přeskočil všechny ty vývoje a posadím se rovnou do pořádného auta a s kluky z pořádného týmu,“ pochvaloval si.

Druhou výhodou, proč mít vedle sebe Macíka, je podle Valtra jeho mimořádná schopnost identifikovat případné závady. „Má uši jako slon. V tom ohromným kraválu slyší i to, co ostatní vůbec nevnímají. Jakmile něco zaskřípe, hned ví, o co jde. To je úplně neskutečný,“ kroutil hlavou.

min, kmracing

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840643
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
465
3463
9364
33178
75031
3486274

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:53:24

Back to Top