03.jpg

Cross country rallye 2011

wvef.org
спасибо ivideosoft.com

Letošní ročník Silk Way Rally byl pro Czech Dakar Team premiérou. Samotná cesta do Ruska byla malým testováním nově zabudovaného motoru CAT C13. Do Ruské metropole tým dorazil po třídenním cestování v pořádku.

Závodní Tatra Marka Spáčila nepotřebovala nijak významnou péči. Snad jen přezout kola a umýt oba zaprášené vozy, tedy i doprovodný kamion Tatra.

Technické i administrativní přejímky se obešly bez potíží. Jakubov se osobně přivítal se všemi účastníky obou kategorií aut i kamionů na Rudém náměstí. Očividně vše šlo jako po másle čili dle harmonogramu soutěže. Czech Dakar Team se těšil na nadcházející závodní dny.

První etapa Moskva – Lipetsk byla náročná na navigaci a ani počasí se závodnímu týmu nelíbilo, pršelo a bahnitý terén vše komplikoval. Po celou dobu etapy se Markův vůz potýkal s posádkou jiného vozu, který jim dělal schválnosti, bránil v předjetí. Ke konci stage kluci posádku viděli, jak táhne nepojízdnou Buggy na laně. Marek nakonec dojel na 11. místě.

Druhá etapa Lipetsk – Volgograd byla pro soutěžící velmi dlouhá, měřila 800 km z toho 484 km byla rychlostní zkouška. Terén etapy se střídal a zhruba 200 km se jelo pískem, bahnem a ke konci se prášilo. Trasa se zdála být nekonečná a náročná a popravdě byli všichni rádi, že ji mají za sebou a s celkem slušným výsledkem, dojeli na 7. místě. Auto bylo bez závad. Jen se opravil prasklý výfuk a provedla se celková kontrola vozu.

Z Volgogradu nás třetí etapa dlouhá 431 km zavedla do Astrakhanu. Navigátor posádky zhodnotil trasu jako hodně nepřehlednou a ke vší smůle se 20 km před cílem se závodní auto porouchalo. Tým tatry 308 se setkal i s nepříjemností, kdy jim v etapě nefungovala GPS a týmu hrozila penalizace. Naštěstí byla závada na GPS přístroji uznána a k penalizaci nedošlo. Auto mohlo tedy další den pokračovat v závodě.

Bohužel se čtvrtá etapa stala pro tým osudnou. „Jeli jsme po trati, všechno fungovalo. Nebyl problém s navigací, auto mě poslouchalo na slovo, navigace pípala všechny WP. Měl jsem radost. Byl jsem si jistý a trať mě bavila. Předjížděl jsem své kolegy v závodu, prostě paráda." říká Marek. "Když jsme byli zhruba na 142. km RZ začali jsme na prašné cestě předjíždět Mana, který byl před námi. Všude byl prach a my se snažili dostat se před našeho soupeře. Při předjíždění jsme se dostali do díry, která nebyla v road booku vůbec vyznačená. Auto se zhouplo nahoru a dolů a ozvala se obrovská rána. Nevěděli jsme, co se stalo. Setrvačností se auto zastavilo, zeptal jsem se posádky, jestli jsou v pořádku a byli. Posádka vyskočila z auta, aby provedla kontrolu stavu vozu. Kousek od auta viděli válející se kolo a mysleli si, že se jedná o rezervu, která se nějak dostala ven z nástavby. Jen jim nebylo jasné jak. Potom si všimli, že auto je bez levého předního kola. Tím nárazem se urvalo. V tu chvíli bylo jasné, že v závodu končíme. Zavolali jsme mechanikům, ať pro nás přijedou a byli jsme zklamáni. Kolo jsme přivařili k nápravě a na druhý den ráno přijeli do bivoucu. " říká sklesle Marek. Ovšem nevzdává nic, má dobrý pocit z auta a z jeho vlastností, zbývá jen udělat několik málo kosmetických úprav a auto bude připraveno na Dakar 2012.

czechdakar

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840636
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
458
3463
9357
33171
75031
3486267

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-19 06:52:50

Back to Top