02.jpg

Cross country rallye 2010

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image I když Tatra odešla z ročníku 2009 Silk Way Rally poražena, věří v odplatu v ročníku 2010. Ruský tým totiž nebude jediným, který představí v září nový kamion. Češi se rozhodli udělat to samé. Tým Aleše Lopraise se tak vydal na misi, na jejímž konci byl vývoj úplně nového, superrychlého kamionu a pódiové umístění při Silk Way Rally, pokud ne přímo vítězství, a zopakování téhož na Dakaru 2011.

„Nemohu se dočkat, až závod začne, být u toho…,“ říká netrpělivě Aleš Loprais. V posledních dvou měsících testoval český jezdec své nové „baby“. Tým podnikl už tři testování na Slovensku a na tatrováckém polygonu, tři podobná ho ještě čekají. Přípravy jsou hotové, nové dítko se má k světu a co je důležité, je menší a lehčí. Aleš Loprais dobře věděl, že jeho Tatra je poněkud těžší než konkurence. Konstrukce vozu byla tedy zaměřena na snížení hmotnosti a její lepší rozložení ve vozidle. Po řadě různých návrhů byl realizován ten, díky němuž je truck o 500 kilogramů lehčí i přes velkou, 800litrovou nádrž, uloženou ve voze, který nyní váží 9500 kg a pohání jej motor o výkonu 1000 koní. I když je motor shodné specifikace jako v předchozím modelu, byl upraven tak, aby dával maximální dosažitelnou míru točivého momentu. Zbývá už jen jemné dolaďování a samozřejmě to hlavní, postavit se soupeřům na startu závodu.

„Už od loňska se mi Silk Way Rally líbí,“ říká Aleš Loprais.“ Zatím nevím, co pro nás hodlají pořadatelé vymyslet letos, protože trasa bude v porovnání s loňským ročníkem úplně jiná. Ale věřím, že opravdu pěkné úseky pro závodění kamionů připraví, jako se jim to povedlo vloni. Právě vloni bylo snadnější předjíždění pomalejších vozidel závodících v kategorii osobních aut bez většího rizika, všude bylo hodně místa. Závod byl skvělý, a také šlo o velmi těsnou bitvu mezi hned několika kamiony, které podaly velmi podobný výkon. Doufám, že letos tomu bude také tak.“

Právě proto je dolaďování kamionu časově náročné, každý detail totiž může rozhodnout a synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise to dobře ví. „Poctivě pracujeme na neodpružených hmotách a na pérování vozu, právě ono může dělat veliké rozdíly, hlavně při vyšších rychlostech. Co se týká trasy, předpokládám hodně stepních úseků, jako jsme měli v Kazachstánu, takže se dá očekávat poměrně rychlý průběh etap. Doufám, že speciálky budou dlouhé a najdeme na nich i hodně písku. Kromě toho, jízda v písku báječně vypadá také v televizi.“

Zbývá tedy už jen zodpovědět otázku, zda to všechno bude stačit na silnou armádu Kamazu, zvláště když pojede na domácí půdě. „Pro nás je to jasný postup, v závodě máme jen jedno auto, takže nezbývá, než jet naplno a uvidíme, co závod přinese. Bude to ten nejlepší test pro následující Dakar. Samozřejmě usilujeme, pokud ne o vítězství, pak o umístění na pódiu, rozhodně pak v první pětce.“

Loprais Tatra Team

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840111
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2479
1951
7915
31729
75031
3484825

Vaše IP: 54.163.39.19
Server : 2018-01-18 12:32:59

Back to Top