06.jpg

Cross country rallye 2010

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Druhý ročník Baja Poland byl připraven na základě zkušeností z loňského roku, a to o poznání lépe, než vloni. Krátká historie a poměrně velká vzdálenost od středu Evropy je prozatím handicapem pro přísun dalších posádek. Pokračující krize a termín blízký Hungarian Baja je dalším důvodem slabší účasti na letošním ročníku.

Další z důvodů , byla i loňská off-roadově pojatá trať. Nepomůže ani honosně pojaté „mjastečko rajdowe“, které je ojedinělé v Evropě a vypovídá o enormní snaze organizátorů uspořádat soutěž , jakou si nikde jinde nemohou dovolit. Letos k tomu přibyla aférka s Holowczycem.

Jak může k něčemu takovému dojít ?

Jednoduše.
Myslím si, že zůstat v soutěži je snahou každého opravdového závodníka. Tím Holowczyc bezesporu je. V momentě, kdy si s opravou nevěděl rady sám, pověřil pokračováním v opravě své mechaniky. Hop, či trop. To jistě posílen velikostí své osoby, že to možná projde. V průběhu opravy se už nešlo s autem uklidit někam z dohledu diváků, kteří stejně povětšinou přišli na akci kvůli němu. A i kdyby to nevyšlo, tak dojede do cíle soutěže jako první a potom bohužel……Toto všechno se dá pochopit.

V momentě, kdy na ředitelství soutěže „někdo“ donesl zprávu o pravděpodobném porušení pravidel Holowczycem a aby se neopakovala chyba z Baja Carpathia, byl Holowczyc vyzván, vysvětlit to, co se událo za stopkou SS 10. On situaci popsal jako opravu vozu po poruše brzdy, což mělo za následek poškození poloosy. Veškeré práce provedl sám s nářadím a díly, které převážel ve voze. Po opravě nechal vše na zemi, odjel a mechanici odnesli nářadí původně převážené ve voze do servisu. Někdo dodal tři fotografie, kde skutečně prováděl opravu sám. Je to pasáž ze začátku opravy, kdy bylo vše v pořádku. Z tohoto vysvětlení byl proveden zápis a je v dokumentaci soutěže. V danou chvíli neměl sbor sportovních komisařů pražádný důvod tomuto vysvětlení nevěřit, neboť nikdo ze zúčastněných u této situace nebyl a nebyl předložen nikým žádný jiný dokument. Připravené vyloučení se tak nekonalo. Byly vyvěšeny neoficiální výsledky a čekalo se na uplynutí doby na možnost podání protestů. Výsledky byly vyvěšeny shodně s harmonogramem, + 10 min (17,10), to bylo konečné zdržení soutěže vzniklé odvoláním záchranného systému k nehodě. Tedy protestující měli v podstatě 10 min k dobru. Nikdo protest nepodal i když už někteří soutěžící v té chvíli měli foto, prokazující možnou cizí pomoc. Byl jsem u toho, když žena pravděpodobně z Žylova týmu donesla HSK v notebooku foto té opravy. Vzhledem k tomu, že nebyla soutěžící, nikdo to neřešil. Byly vydány konečné výsledky a tím i konec soutěže. Potud by to bylo jakoby v pořádku, co se týče řádů a postupu SSK.

Zveřejněná videa z Youtube se nedostaly k SSK patrně proto, že autoři neměli ponětí , co by to znamenalo. Ti, jež to věděli nechtěli uškodit Holkovi. To se dá taky pochopit.

Co se však pochopit nedá je to, že akci přihlíželi mimo jiné dva delegovaní činovníkci – technici, které si platí jezdci ve startovném, a ředitel soutěže Baja Poland T. Kaczmarczyc.

Marek Chytka

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3840117
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
2492
1951
7928
31742
75031
3484838

Vaše IP: 54.163.39.19
Server : 2018-01-18 12:36:58

Back to Top