03.jpg

Cross country rallye 2009

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Takhle vypadalo posledních pár měsíců od představení našeho týmu v Brně na Autosalónu. Celá sekce týmu truck makala dnem i nocí na vývoji a stavbě nového trucku. Vzhledem k intenzitě činnosti na stavbě auta šlo vše stranou.

Tudíž i informovanost na našich stránkách směrem k médiím značně pokulhávala. Během léta se náš tým zastoupen Jirkou Janečkem a dalšími piloty zúčastnil několika závodů s Toyotami a dosáhli mnoha skvělých umístění.  Ani naše moto sekce nezahálela a účastnila se v rámci příprav a tréninku řady dalších akcí. Mimo jiné náš tým ve spolupráci s červeným křížem pomáhal při povodních na Moravě, nebo také povozil hendikepované děti ve vojenském prostoru Senica na Slovensku.

Jak již většina z vás ví, v tuto chvíli jsme původně měli prohánět náš nový truck po dalekých ruských stepích a pouštích. Bohužel tomu tak není. Je neděle a já se místo toho snažím poslat aspoň kusé informace a pocity směrem k vám. Dříve jsem neměl sílu ani na toto, jelikož jsme před odjezdem pracovali čtrnáct dní téměř dvacet čtyři hodin v kuse. V pátek jsme se vrátili z ruské hranice a museli jsme vyrovnat spánkový deficit. A ani nálada nebyla k ničemu.

Image

Celý problém vznikl při stavbě auta, kdy jsme se trefili do období dovolených, a celý svět na tři týdny přestal fungovat. Tím pádem nám chyběla pro stavbu auta spousta komponentů. Mnoho důležitých součástí jsme dostali až chvíli před odjezdem na Silk Way. Do toho se připravoval presscar, asistence a veškerá potřebná technika. Od počátku bylo jasné, že na Silk Way jedeme s kamiónem testovat. Nejlepší test speciálu je závod, jelikož jen při závodě dostane technika pořádně zabrat. S vypětím všech sil mechaniků a všech co nám pomáhali, jsme auto dostavěli a k odjezdu bylo připraveno včas.

Problém nastal se spojkou vrtule chlazení, která nám došla ze států dva dny před odjezdem a prasklá. Provedli jsme její úpravy tak, abychom mohli odjet. V tu chvíli jsme již, ale nestíhali trajekt a oficiálně stanovenou trasu přesunu do Kazaně. Přesto jme to nevzdali a vydali se napřímo po ose na vlastní pěst. Asi tak 200 km před Ruskou hranicí jsme o spojku vrtule přišli definitivně a museli ji odmontovat. Na hranicích byl problém s celními formalitami našeho plně naloženého asistenčního auta. Do toho přišla zpráva o rozbitém press caru. K tomu se projevila únava posledních dní. Po zvážení všech těchto aspektů byl odhlasován návrat. Není dobré pokoušet štěstí, když vše je proti. Hlavně z důvodu bezpečnosti posádek. Právě únava měla za následek smutnou událost, kdy se náš kamarád Emil ujal role řidiče presscaru Hummer. Po týdnu stráveném dnem i nocí v naší dílně to byla i na něj - zkušeného řidiče a offrouďáka - velká dávka a v mikrospánku se snažil ve stokilometrové rychlosti proklesit novou cestu lesem. Stromy byly silnější a díky všem bezpečnostním prvkům skvěle zastavěných v Hummer Centru Martina Mikulenčáka a charakteru auta Hummer vyvázl Emil pouze se zlomeným nosem.

Trošku mě mrzí, že jiné týmy tuto událost pojaly jako show o neštěstí druhého. Trošku mi to připomíná bulvár… No snad se jim nic podobného nikdy nestane. 

Náš speciál Tatra nyní čeká na novou spojku vrtule a k tomu se dopilovávají kosmetické detaily, které se nestihly před odjezdem. Zároveň se začíná stavět náš druhý speciál Tatra, který vyrazí do Argentiny v roli týmové jedničky. Bude to identické auto jako to, co již jezdí, jen doladíme výkon motoru. Oba závodní speciály jsou stavěny v úzké spolupráci se společností Tatra, za což jí patří velké díky. Jsou to koncepčně nová auta, která budou mít svou homologaci dle FIA. Nic není kopírováno od konkurence, přestože vzhledem k sériovosti můžou mít auta pár společných znaků. Rozhodně však touto cestou nejdeme a věříme, že nové prvky posunou značku Tatra opět na výsluní – i skrze podporu ostatních týmů závodících s touto značkou.

Dále není pravda, že náš Liaz skončil v kopřivách, jak se někde diskutuje, ale postupně se repasuje tak, aby byl připraven na příští sezónu a doplnil naše týmové řady.

Dosti již o technice, nyní se věnujme aktuálnímu dění.
Náš tým na Silk Way reprezentuje posádka Jiří Janeček a Dušan Kunovský. Podporu jim dělají dva asistenční kamióny a jeden presscar, který nás bude informovat o aktuálním dění. Přejme jim a všem ostatním štěstí a dobrý dojezd do cíle.

S díky všem partnerům a kolegům - Marek Spáčil (manager týmu)

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839059
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
936
1951
6372
30186
75031
3483282

Vaše IP: 54.91.16.95
Server : 2018-01-18 06:55:59

Back to Top