01.jpg

Cross country rallye 2008

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Posádka modrostříbrné Tatry se hlásí z pouštního bivaku v oáze El Borma. Dnes ráno jsme vstávali už před čtvrtou hodinou ranní, protože start do etapy byl pro naši Tatru stanoven na 5:21. Čas stanovený na 126 km spojovací etapy byl čtyři hodiny, protože na všechny čekaly celní a pasové formality na libyjsko-tuniské hranici.

Nicméně ani tento čas nestačil libyjským úředníkům, aby vše klaplo. Proto byl čas startu do 314 km dlouhé rychlostní zkoušky odsunut o hodinu.

Start speciálu byl na okraji městečka Dehibat. Úvod byl velmi rychlý a až do CP1 vedl po kamenitých cestách plných děr a odboček, místy se jelo na upravených cestách mezi ropnými vrty. Za CP1 již začaly první pískové jazyky a v dálce se objevily první duny. Do těch jsme vjeli asi na 210 kilometru. Duny byly opět nádherné. Nebyly tak monumentální a vysoké jako v Libyi, ale měly charakter spíše velkých písečných přesypů, které vytvářejí nádherné scenérie. Hned u vjezdu do dunových polí bylo vidět několik fotografů, což vždy značí nějaké „průšvihové“ místo. Hned jak jsme se vyhoupli na první přesyp uviděli jsme asi tři motorkáře a dva osobáky, které se trápily v dunách. Tatrovka se ale šplhala z jednoho přesypu na druhý bez větších problémů. Na nejvyšší duně stála helikoptéra a u í Cyril Neveu. V okamžiku, kdy se naše Tatra vyhoupla na přesyp před ním, zvedl ruku se zdviženým palcem jako uznání výkonu Tatry a hlavně Tomáše. Ten manévroval mezi přesypy s velkou bravurou a bez jediného problému. Někdy volil jinou stopu, než před námi jedoucí osobáky, protože ty většinou najíždějí na dunu zboku, což se z kamionem nedá, aby se při sjíždění dolů nepřevrátil. Komunikace v kabině mezi Tomem a Radkem sestává z pár krátkých slov, jako „zadek“, „zadek ven“ (zařaď, resp. vyřaď uzávěrku zadního diferenciálu), „předek“, „předek ven“ (zařaď, resp. vyřaď uzávěrku předního diferenciálu), a dávej 3,5, nebo pojď na 2,5 (dohusti na 3,5 baru, podhusti na 2,5 baru). V těchto dunových polích je potřeba hlídat pečlivě kurs daný itinerářem, protože kromě stop závodníků tady žádné cesty nejsou.

Po asi 40 km v tomto terénu se trať změnila na rovné pískové plochy, které ale byly zakončeny terénním zlomem, značeným v itineráři jako „Danger“. Tak vypadal trať až do CP 2, kde opět stál Cyril Neveu a znovu nás zdravil. Posledních 40 km vedlo po rychlé pískové pistě, kde se dalo jet i 130-ti kilometrovou rychlostí. Čas v dnešní etapě byl opět nejrychlejší mezi kamiony, Elizabeth jsme dnes „nadělili“ 40 minut a stále vedeme i celkově.

Z cíle nás trať zavedla 12 km dlouho spojovačkou do oázy El Borma, kde je dnešní bivak. Je to nádherné místo uprostřed pouště s palmovým hájem. Vzhledem k tomu, že dnes byla teplota kolem 43 stupňů a v kabině jsme měli i 50 stupňů, tak jsme se po dojezdu do bivaku a vysvlečení „pyžama“ a kombinézy svalili asi na hodinu pod palmy a odpočívali. Vojta pak vyfasoval roadbook na další den a Tom s Radkem se tradičně věnovali údržbě tatrovky. Ta kromě toho, že v dunách přišla o zadní zástěrky a má už notně sedřené hlavně zadní pneumatiky nemá jediný problém.

Zítra nás čeká 46 km dlouhá spojovací etapa z bivaku v El Bormě na start 282 km dlouhého speciálu do Ksar Ghilane a odtud ještě 2 km do bivaku v Ksar Ghilane. Podle roadbooku to bude hodně kamenitá a rozbitá etapa, ve které bude snad jen 20 km dunových polí.

LRT.CZ

Zapalovače Zippo

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837944
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1393
2007
3400
27214
75031
3480310

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-16 22:14:28

Back to Top