03.jpg

Cross country rallye 2008

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Portugalka Elisabete Jacinto už se dávno zabydlela v konvoji těžké vozby nejen na Dakaru. Na Středoevropské rallye jsme se nepotkali, protože dala přednost závodění v poušti. Po zrušeném Dakaru to ostatně nebyla první její soutěž...

Jak se odvíjely tvoje plány po zrušeném Dakaru? Plánovala jsi Tunisko hned napoprvé?

Předně jsem byla ze zrušeného Dakaru rozladěná a naštvaná. Hned jsme si rozdělili v týmu další plány, chtěla jsem už od počátku jet Tunisko a Maroko, obě soutěže pořádané NPO. A k tomu jsem si dala marockou soutěž Aicha des Gazelles, kde jsme skončili druzí, nebo spíš druhé. Byla to soutěž pro ženy a navigátorkou byla moje kamarádka.

Jak ses dívala na konkurenci v Tunisku

Zase tak špatná nebyla, 11 kamionů se na menších soutěžích většinou neschází. Dost jich bylo silnějších než ten můj a dva byly dokonce převedeny do Superproduction.

A když shrneš své účinkování?

Velká spokojenost! Jak jinak, při druhém místu... dvakrát se mi podařilo porazit Tomáše Tomečka se silnou Tatrou, takže jsem si začala říkat, že už se asi fakt vyvíjím jako řidič k lepšímu (smích). I když musím uznat, že to bylo pokaždé po jeho technických problémech: jednou spravoval něco na motoru a jednou měl defekt. Dařilo se mi v technických etapách s velkým množstvím zatáček.

Image

A jaké typ etap jsi měla nejraději?

Velmi se mi líbily poslední dvě etapy, kombinace písku a kamení. Kromě řidičských schopností vyžadovaly i pořádnou sílu motoru. Velmi těžké byly etapy v Libyi, s velkými dunami. A u El Bormy bylo zase obrovské horko. Byla to další soutěž, která posílila moje sebevědomí a víru v lepší výsledek na Dakaru.

Něco, co se ti nelíbilo?

Myslím, že pořadatelům poměrně haprovalo zpravodajství o kamionech. V tiskových zprávách na ně úplně zapomínali. A také nevyřešili bezproblémový přejezd do Libye, na razítko do pasu jsem čekala 6,5 hodiny, to se moc často nestává a nelíbilo se mi to.

Jak jsem vyčetl ve zpravodajství českého týmu, zapadání do solisek bylo také na pořadu dne.

Ano, stalo se to, nejen mně, ale i více kamionům, třeba Tomečkovi. Červený MAN zapadl dokonce třikrát. Cyril Neveu dokonce zrušil jednu etapu, protože se na duně převrátil kamion balai a bez něj nemohla soutěž pokračovat. S Tomečkem a dalším kamionem jsme mu pomáhali zpět na kola, což nebylo jednoduché.

Co technika?

Naše auto perfektně drželo, byli jsme zcela bez mechanických problémů. I díky tomu jsme dosáhli takového výsledku.

Další plány?

V září pojedeme Marockou rallye a pak už nás čeká Argentina a tamní Dakar...

Díky za rozhovor.

Jiří Vintr

Zapalovače Zippo

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3837950
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
1415
2007
3422
27236
75031
3480332

Vaše IP: 54.83.81.52
Server : 2018-01-16 22:20:17

Back to Top