05.jpg

Cross country rallye 2008

wvef.org
спасибо ivideosoft.com
Image Dnes máme v Turfanu v Číně volný den. I když volný zrovna není. Během uplynulých deseti etap jsme museli denně překonávat velké vzdálenosti a prakticky není příliš mnoho času dát údržbě auta tolik co by si zasloužilo. Proto se v tuto chvíli pilně pracuje na našem MANu.

Etapa 9, Ayaguz (KAZ) – Karamay (CHIN).
Poslední etapa na území Kazachstánu měřila 530km. Rozlučková speciálka měla jen 85km, ale zato vedla krásnou přírodou a po úzkých horských cestách plných kamení jsme kličkovali mezi kopci nahoru a dolu a brodili horké potoky a řeky. I když RZ neměla příliš mnoho kilometrů byla navigačně velmi náročná a tak někteří ztratili mnoho cenných minut. Nám se naštěstí bloudění vyhnulo a tak jsme v poklidu dojeli na 11. místě a celkově jsme si polepšili na 10. místo v průběžném pořadí. MAN zvládl trasu skvěle a tak jsme se poté mohli vydat na přejezd vedoucí ke státní hranici s Čínou. Úděsné cesty Kazachstánu nás vyprovodily asi 150 km na hranici s Čínou. Čekání asi 4 hodiny na opuštění této země nás trochu zaskočilo, stejně jako naopak rychlá a perfektní organizace Číňanů při vyřizování celních formalit. Jiný kraj, jiný mrav a tak jsme ještě vyfasovali na MANa čínskou SPZku a vystavili nám každému i čínská řidičská oprávnění. Všichni se na nás usmívali a po důkladné prohlídce všeho možného jsme vjeli na území Číny. K našemu překvapení nás přivítali skvělé silnice a dálnice a také neskutečné množství mávajících dětí a lidí podél cest. Během asi prvních 20 km jsme jen s vlaječkami a kytkami viděli mávat snad milión Číňanů. Jejich spontánní radost je až zarážející a chvílemi se nám to zdá, jako by to dostali příkazem. Do bivaku dorážíme před půlnocí. Opět se nám posouvá čas o dvě hodiny vpřed, takže opět máme kratší noc. Skvělé, když víte, že ráno vstáváme okolo šesté. Rychle tedy zalézáme a jdeme spát.

Image

Etapa 10, Karamay – Turfan.
Další osmistovka! Ráno jsme se na briefingu dozvěděli, že se bude startovat později. Organizátoři podcenili přechod hranic a tak se čekalo na vrtulníky, které jsou nezbytné k zajištění trati pro motorkáře a následně i ostatní kategorie. Čekal nás tedy ranní přejezd ke startu speciálu. Ta měla mít 342 km, ale když jsme dorazili na start, bylo nám sděleno, že se bude startovat až z bodu CP3, tedy že se trať opět zkrátila na necelých 100 km. Pokračovali jsme tedy dalších 100 km po cestách k novému startu. Motorkáři již měli natankováno a mohlo se závodit. My se tak dostali na trať až ve čtyři odpoledne. V dobrém závodním tempu jsme vše bez problémů dovezli do cíle a po krátké pauze za cílem jsme osvěženi vyrazili na další nekonečný 300 kilometrový přejezd k městu Turfan. Na RZ se nám podařilo urazit na zadní nápravě čidlo k uzávěrce a tak jsme jej zatím provizorně zaaretovali a vyrazili s tím, že jej dnes v den volna vyměníme. Opět dorážíme před půlnocí, dáváme něco k jídlu a na oslavu dojezdu až do volného dne povídáme a sedíme při vínu asi do dvou do rána. Pepa Kalina, navigátor od Martina Macíka a starý dakarský pardál má v zásobě nepřeberné množství historek nejen z Dakaru, ale i dalších závodů. Zalézáme do spacáku s pocitem, že se první den můžeme trochu vyspat. MAN září jako nový, neboť se nám jej podařilo poprvé od startu závodu umýt v nedalekém městě. Zaslouží si to!

Etapa 11, Volný den – Turfan.
Jak jsem tedy naznačil dnes se pracuje na tom, co se zatím nestíhalo. Přehazujeme přední kola za zadní, snažíme se – ale marně opravit nepříliš spolehlivé dofukování kol, takže jej zavíráme „natvrdo“ a budeme raději spoléhat na manuální práci s tlakem v obřích pneumatikách. Dále měníme zmíněné čidlo na zadní nápravě a prolézáme kde se co dá. Tedy abych nemluvil obecně: Já jsem odjel do města najít nějaké solidnější spojení se světem, abych mohl odeslat tuto zprávu a poslat pár fotografií a Míra s Martinem se vrhli na kontrolu a opravy.

Nyní nás čekají ty nejtěžší etapy a vypadá to, že i když jsou mezi prvními velké odstupy, závod zde prakticky začíná. V následujících 6 etapách organizátoři připravili více jak 1300 ostrých km a asi dalších 2700 km přejezdů. To znamená, dostat se jen do toho Pekingu není vůbec jednoduché a pro mnohé to bude ještě oříšek na kterém si mohou vylámat zuby. My se budeme snažit držet naše solidní závodní tempo, abychom nevytvářeli zbytečné chyby, které by mohly vést k technickým problémům či chybám v navigaci. Zítra je před námi opět dalších více jak 500 km, z čehož je 412 km speciálu. No nebude to lehké, tak držte palce a já se pokusím opět dodat nějaké informace, jak to jen bude možné.

Míla Janáček

Zapalovače Zippo

Světlo modeluje

Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je obchodní dům Hocker.cz

Kuchyňské dozy

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Karnevalové kostýmy a masky

Magazín Racing Life

Jezdci a týmy

 

 
 

 

 

 

Partneři

Návštěvníci
117
Články
2440
Odkazy
39
Počet zobrazených článků
3839071
Dnes
Včera
Tento týden
Tento měsíc
Minulý měsíc
Celkem
951
1951
6387
30201
75031
3483297

Vaše IP: 54.91.16.95
Server : 2018-01-18 06:58:19

Back to Top